View Full Version : Michael på tv i dag!
Liliane
12-23-2008, 12:16 PM
"Hva skjedde med Michael Jackson" går på tv i dag, på nrk2=)
God jul folkens :D
Sunshine
12-23-2008, 01:00 PM
Klokkeslett?
Takk for at du sa ifra:)
God jul:D
EDIT: kl. 17.10 - 18.00..
Caroline
12-23-2008, 01:05 PM
Takk for at du sa ifra:) Må prøve å få med meg dette.
Shadowfax
12-23-2008, 03:15 PM
Det er den samme "dokumentaren" som var før i år på "Fakta" på lørdag.
Jeg skrev dette svaret til denne "dokumentaren":
http://mjoai.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=40
Får se om jeg orker å se den denne gangen8-26-03sinna
StinelovesMichael
12-23-2008, 03:31 PM
um..skjønner ikke helt hvorfor folk blir så giret på denne her. Den er jo forferdlig! de sier jo han er pedofil, homo og alt. D er konklusjonen!
alle som så den ko til meg og lurte på hvorfor jeg er fan av ett sånt svin.
så ja.
det sier jo litt.
Caroline
12-23-2008, 03:40 PM
Aah, så det er den samme som gikk på Fakta på lørdag ja... Husker jeg droppa å se den etter diskusjonene vi hadde her. Er nok ikke en "dokumentar" jeg har så lyst til å se, så dropper det nok denne gangen også...
Huff! Hvorfor sender de den igjen?!
Sunshine
12-23-2008, 03:46 PM
Hehe, er ikke akkurat gira på å se den, nei.. men hyggelig å si ifra allikevel, så kan man selv velge om man vil se den eller ikke;)
Uansett hva som blir sagt i dokumentaren, så vet jo vi bedre.. :)
Caroline
12-23-2008, 03:52 PM
Hehe, er ikke akkurat gira på å se den, nei.. men hyggelig å si ifra allikevel, så kan man selv velge om man vil se den eller ikke;)
Uansett hva som blir sagt i dokumentaren, så vet jo vi bedre.. :)
Jepp, fint å si ifra uansett. :thumbsup
Natte
12-23-2008, 05:33 PM
Jeg hater den mere en LWMJ!! ><
den er MYE verre!! Og mannen som liksom skal være livslang Jacksonfan.. Yeah, right -.-'
Jeg hater den dokumentaren!!
Veldig bra skrevet, det Ola skrev! :)
Sunshine
12-23-2008, 06:04 PM
Jeg hater den mere en LWMJ!! ><
den er MYE verre!! Og mannen som liksom skal være livslang Jacksonfan.. Yeah, right -.-'
Jeg hater den dokumentaren!!
Veldig bra skrevet, det Ola skrev! :)
Ja, den var ikke noe fin! Absolutt alt ble satt i negativt lys, de angrep han..
Og de personene han snakket med, er de egentlig påltelige kilder.. Journalist, forfatter og bitter manager som aller er ute etter å ta han.. nei, dette var en drittdokumentar!!
Natte
12-23-2008, 06:07 PM
Ja, den var ikke noe fin! Absolutt alt ble satt i negativt lys, de angrep han..
Og de personene han snakket med, er de egentlig påltelige kilder.. Journalist, forfatter og bitter manager som aller er ute etter å ta han.. nei, dette var en drittdokumentar!!
Ja, og særlig det med at den manageren sa at han hadde funnet på navnet 'The King Of Pop', og at han selv forkorta det.. yeah, right!! ><
hater den dokumentaren!!
Og han som liksom skulle være VENN!!:blinkern:blinkern
Caroline
12-23-2008, 11:26 PM
Ysj! Teit dokumentar...så akkurat 2 minutter (kanskje ikke det en gang) før jeg skrudde av. Bare tull! Og etter det dere sier her gikk jeg ikke glipp av noe særlig heller.
Becka
12-23-2008, 11:38 PM
Jeg sendte jo inn klage til nrk etter den var vist. Syntes den var forkastelig. Men mest av alt at det kalles " fakta på lørdag" når det er en f**** person som har lagd den! De baserer altså fakta på en person! Som lager sine egne konklusjoner sikkert i hutt og gævær. Æsj! Men nå er jeg rimelig forbanna over at nrk våger å vise denne igjen. Jeg skal boikotte hele nrk! Dritt kanal. 8-26-03sinna
Sånn... Roet meg ned litt nå. :) Men saken er den, at ikke-fans, sier at våres reaksjon er jo typisk. Min mor sa senerst i går, da jeg viste henne vg`s forside at, fans vil jo bare se det de vil se. I noen tilfeller kan sikkert det være helt sant. Men, vi er da oppegående mennesker. Det er så utrolig lett å se denne fellen som media setter ut for en person som Michael! Og oppegående folk som ikke er fans, men som vet hvordan media er, skjønner også dette!
Nettopp derfor er jeg så sint på nrk for en slik dokumentar, for de ser ikke akkurat på nrk som noe søppel tv. Det er ikke som å lese i se & hør. Og mange vil derfor tro på dette. Arg! *sint igjen*8-26-03sinna
Caroline
12-23-2008, 11:46 PM
Nettopp, det er nrk! Jeg skjønner ikke hvorfor de viser denne dokumentaren?! Også 2 ganger. De skal liksom være en seriøs kanal.
Husker det ble mye diskusjon rundt den forrige gang den ble sendt, og, huff! Det er jo bare søppel! Og, som du nevner Becka, en j**** person sine meninger og oppfatninger!! 8-26-03sinna
Becka
12-23-2008, 11:54 PM
Kan ikke vi lage en dokumentar da?
He he...Så det plutselig for meg. Akkurat det samme på en måte, bare i positivt lys, såklart. Så kan noen leke personen som har en mening, som han/hun intervjuer. For.eks som skal være "gamle kjenninger" av Michael, eller en rengjøringshjelp for Michael back in 89, eller whatever...you see the point. :) Hvis det skal være så lett, så hvorfor ikke.
Og denne personen da, som lager dokumentaren, er en som egentlig aldri var noen fan, men ble plutselig veldig opptatt av å finne ut sannheten. Og så fant han ut, at Michael jo er den beste mannen i verden. :):thumbsup
De skulle foressten laget en dokumentar ut i fra boka " Conspiracy"
Caroline
12-24-2008, 12:04 AM
Hehe, ja...kunne like gjerne gjort det. :) :thumbsup
Shadowfax
12-24-2008, 12:15 AM
Sendt mail til NRK sjefen. For se om han svarer da ingen andre i NRK har gitt meg noe svar eller forklaring. Han er tilbake på jobb 7. Januar så må smøre oss med tålmodighet...
Caroline
12-24-2008, 12:27 AM
Bra, Ola! Vi får bare vente å se nå da...
Calaquendi
12-24-2008, 05:04 PM
Jeg tenkte å spørre om den gikk i reprise siden jeg gikk glipp av det i går men trenger visst ikke å se reprisen!
Becka
12-28-2008, 01:10 AM
Tanta mi begynte jo å bable om denne på julaften. " Ja jeg så et program på nrk2 om han.... bla bla bla " ( bokstavelig talt, hun mumler en del, får ikke med seg alt. ) Så jeg fikk ikke helt med meg hva hun egentlig selv mente om saken. Hun gjentok jo bare hva som var i den. " Ja han sa de to hadde et forhold da, også....bla bla bla " Anyway. Jeg fikk sagt det viktigste. " Den dokumetaren er bare no tull. Det er " fakta" basert på en manns konklusjoner " videre.... " Han er uskyldig. Han er frikjent, og han burde få være i fred. Hadde han vært skyldig, hadde han ganske sikkert blitt dømt for det. " Litt sånn til alle i familiens info. Så begynte jeg å snakke om noe annet før noen kunne si noe mer om det, fordi, det er ofte ganske håpløst. Men vil de starte, så...sitter jeg ikke å bare hører på. :)
Noen andre som har kommet i noen diskusjoner om vår mann i jula? Sammenkomster fører jo ofte til slikt. :p
Caroline
12-28-2008, 01:59 AM
Håper de fikk det med seg, det du sa altså, og heller tror på det. :thumbsup
Jeg har ikke kommet i noen diskusjoner om han i jula. Ikke snakket noe om han i det hele tatt, faktisk...hm. Nærmeste jeg kom vat at jeg fikk en MJdvd av søstern min uten at den sto på lista. Hun sa "Jeg vet hvor mye du liker han" så sa jeg "You know me well" og det var det. lol :P
Vi snakker sjeldent om han i familien. De eneste gangene han blir nevnt er når vi hører på musikken i bilen og pappa kommer på at han vet noe om han og musikken hans. Eller om noen har brukt deler av hans musikk. Men vi snakker aldri, eller ekstemt sjeldent, om MJ som person. (Ett sted mindre å ha den diskusjonen i hvertfall).
Becka
12-28-2008, 02:57 AM
Det er mye av det samme hos oss Caroline.
Men jeg har begynt å bringe han litt mer opp. Ikke som diskusjon om han personlig nei. Men mer som for.eks. Pappa som snakket om at Elton John var vel den eneste artisten som hadde kommet så langt, og som forsatt holder på. " Da måtte jeg jo bringe opp Michaes navn. Men ikke noe mer enn " Vil nå si Michael har nådd like langt. "
Poenget er i allefall, jeg er blitt mye flinkere på å bringe opp Michaels navn, når sjansen byr seg for å sette han i et mer positivt lys enn hva de er vant med å lese om angående ham. Det gjelder å være lur. De har bare sett min crazy side over ham. De har aldri virkelig hørt hvorfor jeg er så begeistret. Og det skal jeg pakke på dem....But slowly. ;)
Caroline
12-29-2008, 02:40 AM
Aah, nice. Good plan. ;) cool3
Skulle gjort det selv, men tror ikke det er nødvendig. Tror faktisk pappa er litt fan selv, brodern óg. Ikke like stor fan som meg. Men de har (så og si) alle CDene og vet at han er bant de beste.
Søstern min også i grunn, hun brukte han til og med i et prosjekt på skolen som et eksempel på de en av beste innen pop (og musikk). :P I have taught her well. cool3 lol :latter
Shadowfax
01-08-2009, 10:27 PM
Sendt mail til NRK sjefen. For se om han svarer da ingen andre i NRK har gitt meg noe svar eller forklaring. Han er tilbake på jobb 7. Januar så må smøre oss med tålmodighet...
Bra, Ola! Vi får bare vente å se nå da...
Nå har jeg fått svar. Et langt svar faktisk. Virker som de har tatt henvendelsen seriøs.
De skriver at Channel 4 som gav ut denne dokumentaren er en stor distributør.
De nevner også at det kan forsvares at den ble vist siden Jackues intervjuer relevante objekter som manageren, og journalister som følgte rettsaken som var i mot MJ. Men det stemmer ikke. Jeg svarte med dette:
Jackues Perretis intervjuobjekter er UTROLIG tvilsome. Han intervjuet ikke en manager til MJ, Bob Jones var aldri manager til MJ han var presse ansvarlig. Han ble sparket av MJ og har vist over lengre tid etter dette at han har noe personlig i mot Jackson. I tillegg intervjuer han som kjent journalister som tror MJ er skyldig i rettsaken mot ham(jeg vil ikke gå inn mer på dette, men bevisene/mangel på bevis er KLARE, bare les transkriptet av rettsaken, det er ingen bevis mot MJ, det er media som har skapt MJs skyldsspørsmål). Victor Gutierrez er en journalist som blir intervjuet. MJ saksøkte Victor med suksess som gjorde at han gitt konkurs og måtte forlate USA. De intervjuet og en livs lang venn av MJ som bare har møtt MJ et par ganger når MJ var 17 år. Jackues har brukt intervjuobjekter med en personlig vendetta mot MJ. Slik kan han sensasjonalisere dokumentaren med NEGATIVTE rykter som faktisk bare er rykter og ingenting annet. Ikke fakta iallefall, og en kan ikke si at disse intervjuobjektene er fortrolig i en slik dokumentar.
Jeg foreslo at de kunne vise "The Footages You Where Never Meant To See" men de sa den var for gammel, og det skjønner jeg jo. Jeg foreslo også PHM, den er litt gammel, men jeg synes da enda den er relevant og de vil garantert få høye seertall om den vises. Jeg gav dem til slutt en oppfordring om å vise en MJ konsert på NRK. Håper på positivt svar8-26-03fruits_apple
Jeg svarte lengre en det jeg quotet her men gidder ikke poste hele svaret:P
Becka
01-09-2009, 12:57 AM
Flott Ola. Virkelig. Jeg er glad vi har deg! :huggle Du er god til å svare for deg.
PHM burde absolutt vært vist. Men den har gått før, sant? Uansett, den burde vises igjen. Den er artig. Jeg tror absolutt mange vil sette seg ned å se den. Lurt! :thumbsup Den er gammel, men det har vel ikke noe å si. Ikke den. Skjønner det med " The footage you were never meant to see ". Da dette er jo en motdokumentar til Martin Bashir intervjuet.
Caroline
01-09-2009, 12:39 PM
Supert Ola! 8-26-03respect
Er enig i at PHM burde bli sendt. Tror det hadde blitt en suksess. Mange kommer til å se den, og den er positiv og morsom. :thumbsup
Håper de viser den.
Mrs_Moonwalker
01-09-2009, 06:43 PM
Supert Ola! 8-26-03respect
Er enig i at PHM burde bli sendt. Tror det hadde blitt en suksess. Mange kommer til å se den, og den er positiv og morsom. :thumbsup
Håper de viser den.
TV3 sendte den i 2004 tror jeg, det var nok den første skikkelige dokumentaren av han som jeg hadde sett på TV. Jeg var vel bare veldig fascinert av Michael på den tiden, men den var definitivt med å få meg til å bli fan. Tror faktisk det var en av en rekke MJ programmer TV3 sendte hver søndag i rundt en måned.
Sunshine
01-09-2009, 06:47 PM
PHM? Mener dere Personal Home movies?:bleh
Intervjuet med Oprah hadde jo også vært noe å sende, men det blir kanskje litt gammelt igjen det også.. Men flott at Ola kommer med forslag, så får vi se om de tar det til seg..:)
Så greit at vi har noen skikkelig engsjerte folk her inne, som kan trå til når det trengs - bra jobba:thumbsup
Caroline
01-09-2009, 07:59 PM
Yes, Sunshine, vi mener Private Home Movies. :thumbsup
TV3 sendte den i 2004 tror jeg, det var nok den første skikkelige dokumentaren av han som jeg hadde sett på TV. Jeg var vel bare veldig fascinert av Michael på den tiden, men den var definitivt med å få meg til å bli fan. Tror faktisk det var en av en rekke MJ programmer TV3 sendte hver søndag i rundt en måned.
Aah, mente den var blitt sendt en gang før ja. Jeg fikk den desverre ikke med meg da, av forskjellige grunner, men husker godt første gangen jeg så den. Likte den så godt at jeg til og med putta den inn på iPoden, og satt på toget på vei til skolen å så på den. lol :P
Men ja, håper de sender den igjen. Er litt ekstra gøy å se på når det sendes på TV.
Shadowfax
01-10-2009, 02:11 AM
Takk for vennlige ord.:huggle Gir meg bare mer inspirasjon til å fortsette kampen mot driten:yay
LilAj
04-11-2009, 04:03 PM
De viser den igjen på nrk3 idag. Burde jeg se den? Fikk bare se litt forrige gang, og skjønte med en gang at alt var bullshit 8-26-03sinna Problemet mitt er at faren min vil se det, og han tror på alt han hører -____-"
Becka
04-11-2009, 04:49 PM
Jeg kan ikke tro at de viser den nok en gang! Jo, selvsagt, det er jo ekstra viktig å få vist den nå som Michael er i vinden igjen! Lets bring him down! Patetisk!!
Jeg måtte få den med meg, selvom jeg visste på forhånd at det ville være en negativ dokumentar. Bare navnet sa sitt. Og når det var snakk om EN mann som liksom skal ha funnet " sannheten" så visste jeg den var dømt til å være misstroende. Men for alt for mange så tror de dette er helt logisk. GRRRR!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.