PDA

View Full Version : Michael Jackson har skiftet navn: Mikael!

MagnusJackson
11-22-2008, 12:34 AM
Michael Jackson har blitt muslim.

Popstjernen har nå både skiftet navn og religion i en seremoni hos en venn i Los Angeles.

Sjekk bildespesialen av Michaels karriere

Den femti år gamle eksentriske popstjernen var opprinnelig et Jehovas Vitne, men ble overtalt å konvertere til Islam av produsenten Phillip Bubal og låtskriveren David Wharnsby.

- De begynte å snakke med ham om sin tro og hvordan de syntes de ble bedre mennesker etter at de konverterte, avslører en kilde til The Sun.

- Michael ble fort varm for ideen, forteller kilden.

I seremonien skiftet poplegenden altså også navnet sitt og heretter må vi kalle ham Mikaeel.

Nå teller Mikaeel ned dagene til rettsaken hvor han er saksøkt av sheik Abdulla Al-Khalifa.

MJ lånte nemlig den nette sum av 50 millioner kroner av sheiken og er ikke i stand til å betale ham tilbake.

Shadowfax
11-22-2008, 12:44 AM
:latter:latter:latter:latter:latter

FANTASTISK!!:latter:latter

Hvem skriver dette? Nå er det igang:latter

Mrs_Moonwalker
11-22-2008, 12:47 AM
IKKE Ben Redikk Fy Fasan, altså. :(

Caroline
11-22-2008, 01:35 AM
:latter :latter :latter

Ja, det er jeg litt skuffa over...

Shabana
11-22-2008, 07:47 AM
Det er tydelig at tabloidene har gått tom for ideer og begynt å resirkulere. Er det ingen av dere som har hørt dette før? Dette var jo noe som begynte å sirkulere da Mike bodde i Bahrain... :unsure

Shabana
11-22-2008, 07:47 AM
Priceless! :latter :latter :latter :latter :latter

StinelovesMichael
11-22-2008, 05:04 PM
trur neppe d her er noen nyhet.
gamle rykter.
og garantert ikke sant.

Mrs_Moonwalker
11-22-2008, 05:46 PM
Det er tydelig at tabloidene har gått tom for ideer og begynt å resirkulere. Er det ingen av dere som har hørt dette før? Dette var jo noe som begynte å sirkulere da Mike bodde i Bahrain... :unsure
Exactly.
Priceless! :latter :latter :latter :latter :latter

;) LOL.

Natte
11-22-2008, 08:22 PM
Hahahahahahahaha:latter
Ja, særlig!! X'D
Michael muslim??
Uhmm.. Ja, han som hele tidenhar sagt hvor mye Gud betyr for ham og alt det!
Jeg tror ikke på det i alle fall XD
Nesten synd i paparazziene:rolleyesIkke missforstå, jeg respekterer andre religoner og jeg er veldig antirasist, men det med MJ er jo bare et teit rykte ;)

Shadowfax
11-22-2008, 09:41 PM
Hahahahahahahaha:latter
Ja, særlig!! X'D
Michael muslim??
Uhmm.. Ja, han som hele tidenhar sagt hvor mye Gud betyr for ham og alt det!
Jeg tror ikke på det i alle fall XD
Nesten synd i paparazziene:rolleyesIkke missforstå, jeg respekterer andre religoner og jeg er veldig antirasist, men det med MJ er jo bare et teit rykte ;)
Ja men Islam tror også på EN høyere makt, Gud men som som oftes bli kalt for Allah... Men det spiller ikke noe rolle hvilken religion en er tilhenger av, og vi legger religionsspørsmålet dødt..

Natte
11-22-2008, 10:16 PM
Ja men Islam tror også på EN høyere makt, Gud men som som oftes bli kalt for Allah... Men det spiller ikke noe rolle hvilken religion en er tilhenger av, og vi legger religionsspørsmålet dødt..
Of course vet jeg det. Jeg kan mye om dette, men liksom, f.eks. Jesus. Michael er veldig for Jesus og de tenker ikke på samme måte som kristne på Jesus. Men jeg respekterer alle religioner of course :)
Men når man har ett godt forhold til sin religion, så føles det som om man skifter til en annen person (altså den guden man tilber blir enannen person), derfor blir det merkelig.. Okay, masse rot, men håper du forstår. Jeg sier ikke at jeg ikke respekterer, for det gjør jeg virkelig. Men jeg prøver å forklare hvorfor jeg ikke tror Michael er det :)

Calaquendi
11-22-2008, 10:41 PM
Refererte til spørsmål om religion i tråden om alkoholforgiftning selv, og jeg tror ingenting før Michael selv har avkreftet, (evt bekrefte, men lite sannsynlig). Vil ikke le av dette ryktet, for om det faktisk var sant, så hadde det vært krenkende mot MJ.. Selv om det sikkert bare er rykter som florerer pga MJs opphold i Bahrain.

Natte
11-22-2008, 10:49 PM
Jammen, jeg mener det ikke krenkende.. jeg ler p.g.a media. Synes nesten det er morsomt at ikke vet hva de skal finne på hvis det ikke er sant. Men dette er jo gamle rykter da. Hørt før, liksom, så det er bare noe de har tatt opp igjen fordi de ikke vet hva de skal skrive (akkurat som det med Vitiligoen).

Calaquendi
11-22-2008, 11:01 PM
Jojo, skjønner hva du mener! Så klart er det media som vil skrive om MJ på en negativ måte. Jeg mente ikke at noen her gjør narr av at MJ kanskje er muslim, who knows, men at jeg ikke tror noen ting før noe er bekreftet/avkreftet offisielt. :)

Natte
11-22-2008, 11:14 PM
Jeg forstår :)
Må bare få alle til å forstå at jeg ikke er noen hater eller no! xD
Men jeg tror i alle fall ikke på media ;)

Shadowfax
11-23-2008, 02:29 AM
Refererte til spørsmål om religion i tråden om alkoholforgiftning selv, og jeg tror ingenting før Michael selv har avkreftet, (evt bekrefte, men lite sannsynlig). Vil ikke le av dette ryktet, for om det faktisk var sant, så hadde det vært krenkende mot MJ.. Selv om det sikkert bare er rykter som florerer pga MJs opphold i Bahrain.
Nettopp, og selv om det ikke menes krenkende så kan folk føle det krenkende. Derfor sier jeg en gang til. Nok med diskusjonen rundt religion. Jeg peker ikke finger mot noen og sier de mente noe vondt.. men folk kan føle seg krenket av de merkeligste ting... trust me...

Shadowfax
11-23-2008, 02:30 AM
Men jeg tror i alle fall ikke på media ;)
Ikke jeg heller, men bryr meg egentlig ikke noe særlig om det8-26-03fruits_apple Har større issues liksom:P

Natte
11-23-2008, 04:22 AM
Nettopp, og selv om det ikke menes krenkende så kan folk føle det krenkende. Derfor sier jeg en gang til. Nok med diskusjonen rundt religion. Jeg peker ikke finger mot noen og sier de mente noe vondt.. men folk kan føle seg krenket av de merkeligste ting... trust me...

Of course. Men kanskje betyr religion mye. Jeg mener, siden det kan påvirke musikken. Mange skriver musikken sin på innflytelse av religionen sin :)
Så det er viktigere en vi tror :)

Sunshine
11-25-2008, 01:06 AM
:latter:latterDenne var god!:latter
Hvis media ikke har noe bedre å komme med(sannhet/fakta), så får de heller la mannen være i fred! De MÅ jo ikke skrive om han..

Shabana
11-25-2008, 09:13 AM
Kom plutselig på at Michael har skrevet noe om Gud selv.
I "Dancing the Dream", og i refleksjonen "God" (S. 69) står det:

"It's strange that God doesn't mind expressing Himself/Herself in all the religions of the world, while people still cling to the notion that their way is the only right way. Whatever you say about God, someone will take offense, even if you say everyone's love of God is right for them.
For me the form God takes is not he most important thing. What's most important is the essence."

Ut fra dette vil jeg våge å si at Michael tror på Gud, punktum. Han tror ikke på en religion, men at det kun finnes en Gud og at denne guden har forskjellig form blant forskjellige mennesker... den formen som passer det mennesket best.

Natte
11-25-2008, 02:41 PM
Det kan du ha rett i ;)
Han tror jo på Jesus og! En ting er sikkert, han tror på Gud og Jesus:P
Han nevner det jo veldig ofte ^^

Shabana
11-25-2008, 03:29 PM
Jeg tror du misforsto meg litt Natte... jeg prøvde å legge diskusjonen død ved å si at det ikke spille noen rolle hvilken religion han tilhører, eller hvilken gud han måtte tro på. Prøvde bare å si det med hans egne ord, siden de burde stå sterkere enn mine ;)

Natte
11-25-2008, 03:46 PM
:latter

Anyway, I respect all religions ^_^

Shabana
11-25-2008, 09:44 PM
Michael Jacksons advokat har i forbindelse med uttalelser angående rettssaken også avkreftet ryktene om at MJ har konvertert til Islam:

"Jackson's New York lawyer, Londell McMillan, took the opportunity to trash a British press report that Jackson has become a Muslim. "That's rubbish. It's completely untrue," McMillan told reporters."

Da har vi ihvertfall fått svaret på det.

Kilde: http://www.nydailynews.com/gossip/2008/11/24/2008-11-24_michael_jackson_and_prince_of_bahrain_se.html

sweet michael2
03-26-2009, 07:02 PM
åh ja!hahahah den var inmari go!1 *ler godt å vel.** hihi snifse!! jeg er så glad for5 dfet ass !jeg synser5 IKKE om sånt!1men det er jo godt og viteat jeg hae rett i mine tittinge hele tia! jahoooo!1 hihi!1haasdety!1 ANJA..... :D!

KingOfPop
04-01-2009, 10:49 PM
Jeg syns det var unødvendig av Michael å skifte navn til "Mikael". Det får holde med at han har blitt muslim. Jeg kaller ham uansett Michael!!!! Ikke Mikael. Michael Joseph Jackson er hans egentlige navn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shadowfax
04-01-2009, 10:56 PM
Jeg syns det var unødvendig av Michael å skifte navn til "Mikael". Det får holde med at han har blitt muslim. Jeg kaller ham uansett Michael!!!! Ikke Mikael. Michael Joseph Jackson er hans egentlige navn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han har ikke skiftet navn, og er ikke muslim. Ja de fleste MJ fans vet hva han heter:latter8-26-03respect