View Full Version : Spøkelseshistorier
Sunshine
11-09-2008, 06:35 PM
Hvorfor ikke lage en tråd der vi kan snakke om det mellom himmel og jord, ånder og mediumer.. Jeg synes det er et veldig spennende tema, så om noen har noen spøkelseshistorier de vil dele, så sett i gang:)
Jeg kan starte med noen historier jeg har blitt fortalt av noen venner av meg..
En klasse hadde tatt turen opp til et litt øde sted på fjellet og bodde der i en hytte. Det var èn hytte ved siden av dem, og i den hytta hadde det en gang bodd en familie på fire; mann, kone og to små barn. Men en dag hadde denne familien blitt drept, og ryktene gikk i at familien fortsatt gikk igjen.. Klassen visste ikke helt om de skulle tro på dette, men da de hadde en kveld hadde aktiviteter ute, så de plutselig en sortkledd dame som holdt et sortkledd, lite barn i armene. Damen gikk mot denne forlatte hytta, men så plutselig forsvant hun. Klassen ble livredd, mange av jentene ble faktisk så redde at lærerne hadde problemer med å få roet dem ned..
En gammel venninne mistet bestefaren sin for noen år tilbake. Da bestefaren levde var han veldig glad i å se på hesteveddeløp på tv'en. En dag da venninnen min besøkte bestemoren sin, som fortsatt bodde i det samme huset, skrudde plutselig tv'en seg på og de kunne høre og se et hesteveddeløp. Ingen av dem hadde skrudd på tv'en, bryteren på tv'en var og fjernkontrollen lå midt på bordet, så ingen kunne ha kommet borti den heller. Bestemoren sa at nå var bestefar her og skulle se på hesteveddeløpet, og fortsatte med det hun drev med, bare glad for at mannen fortsatt var i hennes nærvær..
På en gård det rykter om at man aldri måtte se på en spesiell dør inn til stallen på kvelden - da kunne man se skikkelsen av en som hadde hengt seg der..
X var alene hjemme, hadde lagd seg mat, og var på vei opp trappen til loftstuen da hun så en skikkelse av en tenåringsjente i hvit nattkjole i trappa. Hun mistet fatet med mat hun bærte på, løp over til naboen og var der til foreldrene kom hjem. Dagen etter søkte hun på nettet, for å sjekke hvem som hadde bodd i huset før dem. Da kom det opp at det hadde bodd en jente i huset for 10 eller 20 år siden som hadde tatt livet av seg...X fortalte dette til noen av vennene sine, og de samlet seg hos henne for å prøve å få kontakt med dette spøkelset via et ouija brett. X så ikke spøkelset igjen, men det gjorde to av vennene hennes. De hadde blitt skikkelig rare, men ikke fortalt noen ting.. Flere uker etterpå fortalte de at de også hadde sett denne spøkelsesskikkelsen av tenåringsjenta.
Sunshine
11-09-2008, 07:30 PM
Videoen til Michael Jackson; "Ghosts" passer jo fint til denne tråden:
Enjoy;)
CaJaFGrSChY
sfVXLhk8M0k
u97iHjiVBdk
1Cjoh06DiZY
Shabana
11-09-2008, 07:46 PM
I huset ved siden av pappa ble det bygd et nytt hus delvis på en gammel grunnmur, og nå mener mange det sitter en gammel dame på kjøkknet og gynger i gyngestolen sin... Der kjøkkenet er i det nye huset var nemlig stua i huset som stod der før.
EDIT: I love Ghost!!! Good call :thumbsup
Caroline
11-10-2008, 08:39 PM
Bra historier! :thumbsup Jeg elsker å høre på spøkelses historier.
Jeg har ikke akkurat en spøkelseshistorie, men jeg hadde mareritt i natt... :latter
Jeg og noen venner var på en hytte, og det var mange spøkelser som var etter oss. Det var mange små og et stort et - en mann; uten hår, stor, og med masse sår i anskitet. Vi alle hadde hver vår støvsuger (sånn små) som vi brukte til å suge op spøkelsene. Noen hadde kameraer også og tok bilder. Vi ble etter hvert stengt inne innerst i hytta av det store spøkelset. Det kom mot oss, men vi klarte å suge det opp. Da det var over måtte vi tømme støvugerne ved å trykke på en "slette-knapp". I bilen på veien hjem var det noen som spurte meg om jeg hadde slettet bildene som var tatt, at det var den største feilen de fleste gjorde; de tok bilder og dermed levde spøkelse videre i kameraet. :P Jeg gikk gjennom bildene og så at jeg hadde masse bilder av spøkelse. Jeg kjempe redd, og så våkna jeg...of course. :P LOL :latter
Digger "Ghosts" forresten! Så den faktisk på fredag. ;) "2 Bad" ruuuuler!!!! :D he he
Natte
11-11-2008, 11:37 PM
Jeg tørr ikke lese O.O Blir så redd!!!!:(
Ååååh, jeg elsker Ghosts!! Tusen takk!!!::<3
Caroline
11-12-2008, 05:40 PM
He he, njåå... søt du er. :)
Appropo Ghots, er det fler enn meg som ser feilene? Jeg blir gal av å se på det. Mister liksom litt fokus fra selve fimen. :P lol (sorry, jeg legger alltid merke til feil, LITT irriterende egentlig... :P)
Sunshine
11-12-2008, 06:26 PM
hehe, såå skummelt er det ikke, Natte;) Søtnos<3
Caroline: Hvilke feil da? Jeg har ikke lagt merke til noen feil..
Caroline
11-12-2008, 08:37 PM
Det er bare småfeil altså. :P
For eksempel under "2 Bad"...
Først er kjorta helt åpen, så er den ikke det, helt åpen, and so on.
Og så er det noe med vinden, den blåser og ikke blåser om hverandre. Blir sprø av å se på det. :P Men assa, digger filmen fordet 8-26-03respect
Sunshine
11-12-2008, 09:15 PM
Hehe, det har jeg faktisk ikke lagt merke til, men kommer sikkert til å se etter det neste gang jeg ser den:P
Ja, Ghost er et Michael verk, alltid bra:D
Caroline
11-12-2008, 09:18 PM
Hehe, det har jeg faktisk ikke lagt merke til, men kommer sikkert til å se etter det neste gang jeg ser den:P
Ja, Ghost er et Michael verk, alltid bra:D
oh no, nå har jeg jo ødelagt for deg... :unsure Når man først ser det er det veldig irriterende, håper du klarer å overse det. He he 8-26-03fruits_apple
Sunshine
11-12-2008, 09:19 PM
Hehe, var jeg som tok risken da jeg spurte;)
Ghost er diggbar, så helt ødelagt blir den uansett ikke=)
Caroline
11-12-2008, 09:29 PM
He he good, den er bra uansett! :thumbsup
Anne-May
11-08-2009, 08:59 PM
Nå skal jeg gjøre meg klar til Åndenes Makt :) Elsker det programmet - er bare repriser nå men det er helt ok å se på fram til TvNorge kommer igang med ny sesong ;)
Sunshine
11-08-2009, 09:24 PM
Nå skal jeg gjøre meg klar til Åndenes Makt :) Elsker det programmet - er bare repriser nå men det er helt ok å se på fram til TvNorge kommer igang med ny sesong ;)
Ja, helt enig! Ble så glad når jeg så at det er på tv igjen.. Elsker det programmet, er så utrolig spennende med overnaturlige ting:D
dette her var jo kult da !
jeg må nesten fortelle noe jeg også :)
denne her er sann en venn av meg sin mamma hadde en mormor og hun døde, i komoden hennes lå det en vekkeklokke, ett år senere ringte denne vekkeklokken akkurat samme dag og ca samme tid hun døde, det er litt scary
Hvorfor ikke lage en tråd der vi kan snakke om det mellom himmel og jord, ånder og mediumer.. Jeg synes det er et veldig spennende tema, så om noen har noen spøkelseshistorier de vil dele, så sett i gang:)
Jeg kan starte med noen historier jeg har blitt fortalt av noen venner av meg..
En klasse hadde tatt turen opp til et litt øde sted på fjellet og bodde der i en hytte. Det var èn hytte ved siden av dem, og i den hytta hadde det en gang bodd en familie på fire; mann, kone og to små barn. Men en dag hadde denne familien blitt drept, og ryktene gikk i at familien fortsatt gikk igjen.. Klassen visste ikke helt om de skulle tro på dette, men da de hadde en kveld hadde aktiviteter ute, så de plutselig en sortkledd dame som holdt et sortkledd, lite barn i armene. Damen gikk mot denne forlatte hytta, men så plutselig forsvant hun. Klassen ble livredd, mange av jentene ble faktisk så redde at lærerne hadde problemer med å få roet dem ned..
En gammel venninne mistet bestefaren sin for noen år tilbake. Da bestefaren levde var han veldig glad i å se på hesteveddeløp på tv'en. En dag da venninnen min besøkte bestemoren sin, som fortsatt bodde i det samme huset, skrudde plutselig tv'en seg på og de kunne høre og se et hesteveddeløp. Ingen av dem hadde skrudd på tv'en, bryteren på tv'en var og fjernkontrollen lå midt på bordet, så ingen kunne ha kommet borti den heller. Bestemoren sa at nå var bestefar her og skulle se på hesteveddeløpet, og fortsatte med det hun drev med, bare glad for at mannen fortsatt var i hennes nærvær..
På en gård det rykter om at man aldri måtte se på en spesiell dør inn til stallen på kvelden - da kunne man se skikkelsen av en som hadde hengt seg der..
X var alene hjemme, hadde lagd seg mat, og var på vei opp trappen til loftstuen da hun så en skikkelse av en tenåringsjente i hvit nattkjole i trappa. Hun mistet fatet med mat hun bærte på, løp over til naboen og var der til foreldrene kom hjem. Dagen etter søkte hun på nettet, for å sjekke hvem som hadde bodd i huset før dem. Da kom det opp at det hadde bodd en jente i huset for 10 eller 20 år siden som hadde tatt livet av seg...X fortalte dette til noen av vennene sine, og de samlet seg hos henne for å prøve å få kontakt med dette spøkelset via et ouija brett. X så ikke spøkelset igjen, men det gjorde to av vennene hennes. De hadde blitt skikkelig rare, men ikke fortalt noen ting.. Flere uker etterpå fortalte de at de også hadde sett denne spøkelsesskikkelsen av tenåringsjenta.
oh my god er dette sant ? jeg ble steike redd jeg
Anne-May
11-09-2009, 12:04 AM
Ja, helt enig! Ble så glad når jeg så at det er på tv igjen.. Elsker det programmet, er så utrolig spennende med overnaturlige ting:D
Ja, det er veldig spennende. Jeg er en sånn som kaster meg over alt som har med det emnet å gjøre :P
Elsker ghost! Men det er litt trist på en måte når Michael liksom knuser seg selv i gulvet... Det hørtes litt rart ut vist du ikke har sett den før:P
Shabana
11-09-2009, 05:14 PM
Elsker ghost! Men det er litt trist på en måte når Michael liksom knuser seg selv i gulvet... Det hørtes litt rart ut vist du ikke har sett den før:P
Da begynte jeg å strigråte første gang jeg så filmen, for da trodde jeg den var ferdig :'-( I should have known better :humre
Gråter fremdeles når jeg ser den scenen da... den er så trist (cry)
Anne-May
11-09-2009, 07:25 PM
Tenkte jeg skulle dele noen av mine opplevelser med dere :)
Vi bor i et gammelt hus hvor gammelt det er er jeg ikke sikker på. Min sønn og jeg bor i 1 etg mens min mamma og stefar bor i 2 etg. Og her har vi bodd siden jeg var 3 år så det begynner å bli noen år. Da vi flyttet hit bodde min bestefar sammen med oss. Noe han gjorde frem til sin død da jeg var nesten 18 år.
Vi har aldri merket noe overnaturlig før inntill 4-5 år siden og det kan jo komme av at man aldri har vært bevisst på det.
Men så over til saken.............
For rundt 3 år siden hadde jeg min aller første opplevelse med at ''noe kom til meg''. Det var om sommeren og det var sent om kvelden. Husker jeg hadde stuevinduet opp på vid gap for det var så varmt. Jeg lå på sofaen å slappet av. Plutselig så kjenner jeg ''hender'' som tar hardt i den ene foten min å presser foten min ned i sofaen - med skikkelig styrke. Jeg husker at jeg ble iskald. Ikke en vanlig kulde. Men det var som jeg skulle ligge i en fryseboks. En kulde som gikk helt inn i margen. Jeg prøvde å røyse meg opp men jeg klarte rett og slett ikke komme meg opp. Jeg prøvde også og snakke men jeg klarte ikke få fram en lyd. Dette varte i 2-3 minutter. Hva dette var for noe det aner jeg rett og slett ikke.
Min bestefar hadde et gammelt askebeger i blekk når man åpna det så stinket det noe voldsomt. Denne lukta kjenner vi både titt og ofte.
Når vi kaster søppla i matsøpla så kommer plutselig søppelet i retur - full fart utpå gulvet :latter
Noen går i trappa fra 1 etg til 2 etg å holder seg fast i gelendret. Går sakte og rolig opp trappa.
Når min stefar setter på kaffetrakteren kan han oppleve at selve kanna til trakteren bir dratt sakte utover - mens han ser på :latter
Mobiltelefoner, fjernkontroller og diverse forsvinner.
Det går i dørene. Man hører at noen lukker opp døra og bikkjene bjeffer men det er ingen der.
Er masse mer jeg kunne skrevet om men tror jeg stopper der :)
Shabana
11-09-2009, 07:34 PM
Interessant. Det er vel ikke usannsynlg at det er bestefaren din som er der da, eller hva tror du?
Anne-May
11-09-2009, 07:38 PM
Interessant. Det er vel ikke usannsynlg at det er bestefaren din som er der da, eller hva tror du?
Vi tror jo fullt og holdent på at det er han som svimer rundt her da :latter
Det er ikke noen negativ energi i det hele tatt. Man bare merker han innimellom og det er spesielt om noen av oss har litt tunge dager. Akkurat som han vil hjelpe oss å vise oss at '' jeg er her '' liksom.
Shabana
11-09-2009, 07:56 PM
Det er jo godt at dere ser det slik da, og at denne ånden er av den sorten :)
Må jo være godt å ha en der som bare vil en godt.
Tenkte jeg skulle dele noen av mine opplevelser med dere :)
Vi bor i et gammelt hus hvor gammelt det er er jeg ikke sikker på. Min sønn og jeg bor i 1 etg mens min mamma og stefar bor i 2 etg. Og her har vi bodd siden jeg var 3 år så det begynner å bli noen år. Da vi flyttet hit bodde min bestefar sammen med oss. Noe han gjorde frem til sin død da jeg var nesten 18 år.
Vi har aldri merket noe overnaturlig før inntill 4-5 år siden og det kan jo komme av at man aldri har vært bevisst på det.
Men så over til saken.............
For rundt 3 år siden hadde jeg min aller første opplevelse med at ''noe kom til meg''. Det var om sommeren og det var sent om kvelden. Husker jeg hadde stuevinduet opp på vid gap for det var så varmt. Jeg lå på sofaen å slappet av. Plutselig så kjenner jeg ''hender'' som tar hardt i den ene foten min å presser foten min ned i sofaen - med skikkelig styrke. Jeg husker at jeg ble iskald. Ikke en vanlig kulde. Men det var som jeg skulle ligge i en fryseboks. En kulde som gikk helt inn i margen. Jeg prøvde å røyse meg opp men jeg klarte rett og slett ikke komme meg opp. Jeg prøvde også og snakke men jeg klarte ikke få fram en lyd. Dette varte i 2-3 minutter. Hva dette var for noe det aner jeg rett og slett ikke.
Min bestefar hadde et gammelt askebeger i blekk når man åpna det så stinket det noe voldsomt. Denne lukta kjenner vi både titt og ofte.
Når vi kaster søppla i matsøpla så kommer plutselig søppelet i retur - full fart utpå gulvet :latter
Noen går i trappa fra 1 etg til 2 etg å holder seg fast i gelendret. Går sakte og rolig opp trappa.
Når min stefar setter på kaffetrakteren kan han oppleve at selve kanna til trakteren bir dratt sakte utover - mens han ser på :latter
Mobiltelefoner, fjernkontroller og diverse forsvinner.
Det går i dørene. Man hører at noen lukker opp døra og bikkjene bjeffer men det er ingen der.
Er masse mer jeg kunne skrevet om men tror jeg stopper der :)
wæææ sary altså, spesielt det der med foten
Anne-May
11-09-2009, 11:37 PM
wæææ sary altså, spesielt det der med foten
Det var skummelt med det samme... Men på samme tid så var det akkurat som jeg ikke var bevisst på hva som skjedde :plystre Etterpå så følte jeg bare en inderlig ro.... Vanskelig å forklare egentlig....
Sunshine
11-10-2009, 08:55 PM
Jøss, Anne May, kanskje du skal melde deg på Åndenes makt..!?
Jeg synes det er utrolig spennende å lese og høre om slike ting, men er redd for å oppleve det selv.. da tror jeg at jeg ville fått hetta:P Men bra dere tar det så rolig, og hvis det er bestefaren din, så..:)
Apropos det med at noen opplever å føle og se ånder.. Jeg har hørt at alle mennesker går rundt med en salgs hinne rundt seg som skal beskytte en fra åndene. Men så fort du begynner å leke med spiritisme, f.eks ouija brett, da fjerner du denne hinnen slik at åndene kan komme inn på deg.. Så dersom du ikke vil at ånder skal nå deg, så ikke driv med spiritisme..! Vet ikke om dette er helt sant, men er jo opp til hver enkelt å mene og tro hva de vil om det;)
oh my god er dette sant ? jeg ble steike redd jeg
Jeg vet ikke om dette er sant eller ikke.. Jeg har bare hørt disse historiene fra venner. Men hva tror du? Tror du på overnaturlig ting?
ThomasJackson96
11-10-2009, 09:58 PM
Det er en skotthyllbane ved siden av der jeg bor. Jeg var ute, så så jeg mot skotthyllbanen, da. Der gikk det en mann med kniv, så forsvant han i løse luften. :O
Hjemme hos mormor, bor 15 meter unna, der spøker det. Begynner plutselig å banke i veggen på vaskerommet. O_o
Jeg vet ikke om dette er sant eller ikke.. Jeg har bare hørt disse historiene fra venner. Men hva tror du? Tror du på overnaturlig ting?
jaaaa, jeg tror vell litt på sånnne derre gjennferd ja
og Thomas, det var scary alt det der altså, også banking i veggene, hjelp jeg tror ikke jeg hadde turt å dratt dit mer altså også hadde jeg tatt med min kjære bestemor også, er du ikke litt redd fr bestemren din da ? tenk om veggen faller ned på henne ? å herrefred, jeg tror jeg må ringe bestemor i mrgen å spørre om hun har det bra, nå ble jeg litt redd for henne
Anne-May
11-11-2009, 12:14 AM
Jøss, Anne May, kanskje du skal melde deg på Åndenes makt..!?
Jeg synes det er utrolig spennende å lese og høre om slike ting, men er redd for å oppleve det selv.. da tror jeg at jeg ville fått hetta:P Men bra dere tar det så rolig, og hvis det er bestefaren din, så..:)
Apropos det med at noen opplever å føle og se ånder.. Jeg har hørt at alle mennesker går rundt med en salgs hinne rundt seg som skal beskytte en fra åndene. Men så fort du begynner å leke med spiritisme, f.eks ouija brett, da fjerner du denne hinnen slik at åndene kan komme inn på deg.. Så dersom du ikke vil at ånder skal nå deg, så ikke driv med spiritisme..! Vet ikke om dette er helt sant, men er jo opp til hver enkelt å mene og tro hva de vil om det;)
Hehe...... Vet ikke om Åndenes Makt er det riktige her egentlig.....
Det vi opplever i huset er ikke ubehagelig på noen måte - føler det ikke sånn.
Men enkelte ganger så liker jeg ikke å være helt alene for å være helt ærlig ;)
Dette med å ta ånder innover seg tror jeg også har noe med ens egen bevisthet å gjøre. Ikke minst det å tro på sin egen magefølelse. Noe sånt som at føler du at typen er utro så er han det ;) Er man redd for det overnaturlige så klarer man heller ikke bevistgjøre den siden. Det er vel noe med at man ser aldri noe før man selv er klar for og se. Er man redd så stenger man ute alle senorene.
Shabana
11-11-2009, 09:35 AM
Alle kan hvis de vil og jobber med det tror jeg. Det finnes også et slags sensetivitets hieriarki. Dyr er mest sensitive for åndene, så barn, så kvinner og så menn som er minst sensitive for dem. Dette er selvfølgelig ikke fasit, men generelt sett er det slik.
Noen har også lettere for å få kontakt med denne siden av seg selv, men ikke alle av dem vil ha det...
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.