View Full Version : Tilståelse
MJLover
10-05-2008, 05:49 PM
Vet ikke hvilket forum jeg burde helst putte det her inn i, men men.
Det fins flere faktorer til hvorfor Michael Jackson er min yndlings artist, men det har seg slik at musikken hans er ikke den aller største grunnen. Han topper ikke lenger listene mine. Det er ikke å si at han er ikke inkludert i dem, men han ser seg selv under topp tre. Listen går slik:
1. All My Love - Led Zeppelin (lyrikken er fin. Utrolig fin. Plant har en spesiell følelse i det han synger her, noe som gir den en topper i lista.)
2. Master of Puppets - Metallica (Flere grunner, største er beskjeden. Soloen er unik.)
3. Stairway to Heaven - Led Zeppelin (Den burde egentlig være byttet med All My Love, og det vil den sikkert når fasen over All My Love har gått over. Uansett, så er den enten nå på tredje eller senere på første.)
Her har jeg store vanskeligheter med å komme videre. Michael Jackson er den jeg vil helst ha på fjerde plass, mens det fins utallige andre utrolig gode sanger som gjør at jeg ikke har laget en fjerdeplass.
Men her er grunnen til at Michael fortsatt topper utrolig når det gjelder artister, og det er entertainment. Ingen av de jeg har nevnt ovenfor, eller de jeg ville ha nevnt nedenfor kan måle seg med Michael når det gjelder presentasjon av artisten inni ham. Michael har absolutt fanget meg når det gjelder hans evne som en artist. Han er ikke perfekt, men han er VELDIG nære perfeksjon. Jeg tror jeg aldri har sett en bedre person stå på en scene, og så presentert materialet, og det er det som dytter Michael opp.
Jeg vet at ovenfor brukte jeg ordet "artist" for å beskrive Michael, men han er så mye mer enn det. Han er en poet, og jeg personlig synes at poeter er større enn artister (poesi er ikke like lett å ødelegge som musikk.) Artistene ovenfor er også poeter, og listen over poeter i musikkbransjen er ikke så veldig stor.
Grunnen til at jeg lager denne tråden er fordi jeg er interresert, utenom musikken, hva er det med Michael som gjør han til hvem han er? Profesjonelt sett, jeg vil ikke vite hvor god person han er, eller hva han har gjort for verden. La oss holde oss til det profesjonelle, siden det finnes artister som er utrolig flinke musikere men dårlige personer.
Natte
10-05-2008, 07:01 PM
Hmm.. unnskyld.. men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Førsvirka det som om du likte mange bedre en Michael, men så var det ingen som kunne måle seg i prestasjon og at Mchael nesten var perfekt, eller no. Forso ikke, sorry :S
Mrs_Moonwalker
10-05-2008, 08:01 PM
Jeg er fullstendig enig, MJLover.
Personlig finner jeg mye annen musikk bedre enn Michaels. Ja, jeg tilstår det jeg også. Jeg er mye større fan av andre artister musikkmessig - men likevel, Michael har det lille ekstra som gjør han nesten fullkommen som artist. Folk som spør meg hva slags musikk jeg liker kaller meg gammeldags, og ja, jeg er nok det på mange måter. Jeg foretrekker de gamle, klassiske musikkskaperne, som f.eks ja, Led Zeppelin, Queen og Pink Floyd. For meg har de en slags egenart som Michael ikke har, men det er ikke dermed sagt at Michaels musikk ikke har sitt eget preg. Du hører hvis det er en Michael-låt også, men saken er derimot den at Michael Jackson er mer helhetlig enn de andre. Entertainment er kluet.
For å si det med andre ord, det er aldri kjedelig. :P
Natte
10-05-2008, 08:42 PM
Hmm, jeg skjønner hva dere mener. Men det er ingen andre som gjør sånn med meg sånn som MJ gjør! Med en sang liksom. Hvis jeg liker noen 1 %, så liker jeg han 100 %! ALT med han. Sangene, stemmen og alt! For meg er ikke noen bedre på noen av de tingene! ^^, Michael er best i alt for meg! ^^ Det er INGEN sanger for meg som er finere en noen av hans, faktisk! SÅ mye ELSKER jeg sangene hans!gal4
Becka
10-05-2008, 11:26 PM
Jeg er generelt veldig glad i musikk. Og da veldig mye forskjellig. Men jeg finner Michaels musikk den beste. Det fordi, for det første, det har bare fenget meg helt siden jeg var liten. Jeg sa jeg likte forskjellig musikk, og bare det får jeg i Michaels musikk! Man kan ikke sette bare en sjanger på hans musikk, da det er så mye variert. Det er som en stor godtepose! :)
Jeg kan godt forstå at kanskje andre ( selv fan) finner andre sanger som de liker bedre. Det er jo snakk om smak og behag. Michael er mye mer enn bare en som lager god musikk. Det er jo helheten her som gjør at man blir så fasinert. Men, for meg, så er musikken det jeg setter høyest hos Michael. Jeg satt å lyttet til den her en dag jeg kjørte bil.. Og tenkte litt på dette her faktisk. Hva er det som gjør at jeg liker så godt denne musikken? Jo, først tenkte jeg på at han ikke alltid har et fast mønster i sangene sine. Det er jo ofte vanlig å ha vers, ref, vers, ref, taktforandring ( eller sånn..), ref igjen. Jeg har lagt merke til at det ikke alltid er tilfellet i Michaels musikk. Jeg elsker bruken av rytmer, beat og koring/stemmer. Jeg lytter alltid til teksten, selvom jeg vet nøyaktig hva sangen handler om, så griper jeg meg alltid i å gjøre det.
Det jeg er mest opptatt av når det kommer til musikk. Er om sangen har en kul beat, og/eller om den har en fin melodi. Noen liker rap, pga dems kule tekster for.eks. Michaels musikk har somregel alltid en kul beat, eller/og en fin melodi.
Michaels musikk er som skapt for meg, rett og slett. I ::<3 it.
( Om noen forsto noe av dette, så er det fint, om ikke, så kan jeg ikke få sagt det annerledes. ):)
Caroline
10-05-2008, 11:46 PM
Michael Jackson har vel de tre øverste plassene på lista mi. Han har den beste musikken, imo. Og jeg er enig med Becka; man kan ikke bare sette en sjanger på musikken hans. Og dermed får jeg hørt på forskjellig musikk. Men jeg hører også på andre artister, som også er ganske høyt på lista mi. Kanskje ikke så mye gammel musikk, mest ny musikk, men da hører jeg for det meste på teksten. Jeg liker sanger som har et godt budskap (ikke bare om penger og damer, blir egentlig mest irritert av de sangene). En annen ting jeg hører etter er beaten, jeg liker veldig godt sanger man kan danse til. :)
Og, jeg må nesten innrømme en ting...jeg ser også etter om artisten er en bra person. :S Om en artist er helt dust, klarer jeg ikke høre på musikken hans/hennes. Det går bare ikke. He he.
En annen ting som jeg også liker med musikken til MJ er stemmen hans. Hvordan han bruker stemmen og lyder som passer til stemningen i sangen, om noen skjønner hva jeg mener... (er litt vanskelig å forklare) :P
Men når alt kommer til alt, er det MJ jeg hører mest på. :)
Becka
10-05-2008, 11:53 PM
Jeg skjønner hva du mener ja Caroline. Mehvordan han bruker stemmen... Er vel det jeg også prøvde å si. Stemmen/koring. Og hvordan han bruker stemmen som instrument er fasinerende! Jeg har sagt det før, men det som er så spennende med Michaels musikk at jeg kan stadig oppdage noen nytt, selvom jeg har fan så lenge... :)
Jeg tror vi forstår hverandre når det kommer til Michaels musikk Caroline.
Og et godt poeng med det å like personen. :) Men nå er ikke alltid det så lett, da man ikke kjenner dem. Man har jo gjerne en liten anelse/følelse...:)
Caroline
10-06-2008, 12:13 AM
Så bra at du skjønte hva jeg mente! Det er fascinerende ja. Uansett hvor mange ganger jeg hører en sang blir jeg like fascinert hver gang.
Ja, jeg tror vi gjør det. :) Vi har ganske så like meninger om musikken hans. :thumbsup
Det er jo så klart bare en anelse/følelse. Men jeg baserer dem ikke på sladder fra magasiner. (leser ikke magasiner, så får egentlig med meg veldig lite sladder :P) Det går vel på hvordan de oppfører seg under intervjuer, award shows, o.l. Det jeg ser eller hører fra personen selv. ;)
Shadowfax
10-06-2008, 12:20 AM
Jeg må si meg enig med Caroline og Becka ja. Når du hører på MJ sanger så får du en pakke av Rock, Pop, Ballader, Soul, Disco og Latino. Noen sanger har nesten ingen sjanger i det hele tatt, de er bare Michael Jackon sanger:thumbsup
Jeg elsker å høre på instrument versjonene, og høre hvordan han har laget de, det er da du ser den geniale hjernen bak. Hvordan hver tone, hver lyd, er perfekt satt til sammen. Så går du tilbake og hører på orginalen og du hører hvor perfekt stemmen passer inn, hvor i samsvar den er med musikken. Det er også morsomt og finne ut at MJ bruker stemmen som et instrument, han synger ikke nødvendigvis med rytmen i sangen om dere skjønner. Dersom dere ikke gjør så tar jeg et eksempel. I Billie Jean synger han med instrumentene, når du nynner Billie Jean så sammsvarer nynningen med toneleie på syngingen samt instrumentene. Når du nå feks nynner på Beat It, så er det ikke de fysiske instrumentene du nynner etter når du nynner på sangen, det er stemmen hans som skaper hovedklangen i sangen:thumbsup
Jeg vet at de fleste andre også gjør dette men jeg har enda ikke hørt noen tatt det så langt og av så bra kvalitet som MJ. Det er vell kanskje egentlig det jeg savner litt med musikken i dag, føler det blir for mye synging etter rytme isteden for å bruke stemmen som et instrument.
Det MJLover sier eg også meget vesentlig, poeten MJ er også stor. I sangene hans virker det som hver bokstav, hvert ord hører hjemme der. Tekstene er også av en dyp karakter, og har ofte noe moralsk bak seg. Han har et budskap med det han skriver(som regel da, kan ikke si at 2000 watts har så mye budskap i seg, kul sang da)
Jeg synes også MJ er en utrolig stor komponist og jeg tror om han hadde laget en symfoni en gang så ville han blitt geni erklert. Dette av den grunn at han er besatt av musikken. Vivaldi, Bach, Mozart var også besatt av musikken. Jeg håper(selv om det ikke er sannsynlig) at han utgir et klassisk album8-26-03respect
Hmm, for å sumere opp. Jeg synes MJ er og blir den største uansett. Han har den beste musikken, beste poesien, beste komponisten, beste stemmen, beste opptredner, etc.. Han er alt i en pakke, i tillegg har han en flott personlighet som følger med som en sterk stor bonus.
Andre enkelt prestasjoner av musikk kan måle seg med MJ selvfølgelig, han er ikke en musikk Gud hvor alt han lager er best uansett:P Men den generelle standarden over musikk og entertainment er det ingen som er i nærheten av:D
Jeg hører på en del andre ting en MJ og da, Queen, Coldplay, The Beatles, Metallica, etc.. Ellers generelt alt mellom himmel og jord, bare det er god musikk8-26-03respect
Det er mitt syn. Håper flere kommer med deres syn, jeg synes denne threaden var meget interresant.
Caroline
10-06-2008, 12:31 AM
Veldig bra sagt, og jeg er fullstendig enig med deg. :thumbsup
Mrs_Moonwalker
10-06-2008, 12:38 AM
Jeg synes også MJ er en utrolig stor komponist og jeg tror om han hadde laget en symfoni en gang så ville han blitt geni erklert. Dette av den grunn at han er besatt av musikken. Vivaldi, Bach, Mozart var også besatt av musikken. Jeg håper(selv om det ikke er sannsynlig) at han utgir et klassisk album8-26-03respect
Det, min gode venn, er jeg helt enig i. Er det noe jeg virkelig, virkelig ønsker meg av han, utenom en ny tour selvsagt lol, så er det en klassisk plate. Men som Janet en gang sa, alle hans symfoni mesterverk er godt gjemt bort og kommer nok aldri til å bli hørt. :(
Caroline
10-06-2008, 12:56 AM
Det er jo veldig synd da... Jeg lurer på hvorfor... :unsure
Becka
10-06-2008, 02:20 AM
Du er litt bedre til å ordelgge deg enn meg Ola...Veldig bra skrevet. Jeg skjønner alt. :)
Jeg har lært veldig mye mer om sangene hans det siste året. Og også derfor mye mer oppmerksom på det.
Natte
10-06-2008, 03:17 AM
Okey, dette ble litt for avansert for meg!:P
Haha, jeg skal prøve å si noe om hvorfor jeg elsker Michael s mye (hvis jeg sier alt ville jeg ha ha sitter her til for alltid).
Okei, jeg rett og slett ELSKER alt ved Michael! Det er egentli helt utrolig hvordan han klarer å legge trykk på stemmen og få den SÅ høyt! Og han er MANN! Jeg som er jente klarer ikke å få det så høyt.. har LANGT igjen.. dessuten så klarer han å synge mye lavere en meg og. Seriøst, takk Gud for t du skapte Michael Jackson!! Jeg mener.. tenk at han er så utrolig god til å danse, har den perfekte stemmen og er DEN låtskiveren! For meg vil han alltid være den beste. Han er så presis og besemt og vet akkurat hvordan han vil ha det!
Jeg så på sånne YouTube-intervju der tidligere managere og folk som har jobba med han sa at han kom opp med sine "sprø" idèer og at de bare lo og stirra på han. Men Michael klarte altså å gjennomføre det.. Helt utrolig!! Jeg er utrolig glad for at jeg har oppdaga hvor utrolig god han er! Jeg synes ikke noen er bedre til å lage musikk, synge eller danse bedre en han. DERFOR må jeg nesten si a han er farlig nær det å være perfekt (ingen er perfekt, men han er altså farlig nær). Mike har utrolig variert musikk. Og jeg tror ikke jeg har grått så mye til noen annen musikk som jeg har til MJ`s! Ingen musikk fanger meg sånn. Jeg har ikke følt noe sånt for noen andre musikere noen gang. Og så kommer han da med det nydelige smilet sitt og overrøser oss med den utrolige peronligheta og.. man blir bare rett og slett betatt!
Altså.. MJ`s musikk hadde ikke vært populær hadde det ikke vært for at Michael er et geni!! Til og med pappa sier han er et geni (og han tror han er en syk mann som er pedofil. Pappa syns synd i ham..-.-). Men uansett. For meg høres rytmene utrolig avanserte ut. I hvert fall i spesielle sanger! Ta for eksempel "Black Or White"¨! Den har en skikkelig komplisert rytme! Den er utrolig fengende og man kan bli helt betatt av bre den kompliserte rytmen! ALT tyder på at Michael er et sant geni! Det vil han alltid være. Han har ofret mye for musikken, men jeg tror egentlig han er glad for det og. Musikalske geni kan rett og slett ikke leve uten musikk!
I ::<3 MJ, too!:D
Shabana
10-06-2008, 01:55 PM
Tja, det er vel ikke akkurta mye jeg kan si som ikke allerede er sagt. Becka og Ola har allerede skrevet ned mine grunner.
Det eneste jeg kan kommentere på er vel at MJ's musikk egentlig aldri blir gammel... Man kan høre seg lei på den, men etter litt tid uten å høre musikken hans så er den like fresh når man hører på den igjen.
Det bilde jeg har av musikken hans er egentlig Donkey sin metafor (Shrek)... den er som en løk :latter Det finnes så mange lag i hver enkelt sang, og når du plukker den fra hverandre ser du hvor perfekt alt passer sammen. Det var vel i grunn det Ola sa...
Jeg likte også det Becka sa om at musikken hans er som en stor godtepose :thumbsup For meg er det akkurat det den er, og jeg er like spent på hva jeg trekker opp av posen hver gang 8-26-03fruits_apple
Natte
10-06-2008, 04:02 PM
(Nå fikk jeg lyst på godteri:rolleyes)
Men ja, det er helt sant! MJ sin musikk er så variert! Stemmen hans kan brukes til ALT! Seriøst.. han er jo kongen av pop.. men Elisabeth Taylor sa jo flere sjangrer enn det da! ;) Men MJ synger så utrolig bra uansett hva han gjør.. det synes jeg er helt utrolig!
Sunshine
10-06-2008, 06:00 PM
Jeg må si meg enig med Becka, Caroline og Shadowfox! Med Michael Jackson får du hele pakka:
- Forskjellige sjangre, variert musikk
- Fantastiske beater og rytmer
- Nydelig stemme, som kan synges på alle mulige slags måter. Høyt, lavt, rockete, rolig, +++ Det slår aldri feil! Og jeg synes det er så herlig at han, som flere er inne på, instrumenterer med stemmen sin, som f.eks i Earth song.
- Tekstene er meningsfulle. Det er ikke bare love, love, money, money liksom.. Det er om så mye forskjellig, og mange av tekstene har en moral!
- Han er en utrolig dyktig entertainer. Har ikke sett noen annen artist leve seg så inn i musikken som det han gjør. Da tenker jeg på at han synger og danser fra hjertet. Han vil så sterkt formidle noe! Og så er han jo en kløpper på dans da..
- Han er en godhjertet person med en utrolig karisma og pågangsmot. Han fascinerer og inspirer folk over hele verden. Tenk hvor mange mennesker som har blitt rørt av denne mannen? Å være fan av han, er noe helt spesielt!
- og så er det jo så klart det at jeg selv har blitt rørt og fascinert av MJ, og det er på en måte ingenting jeg kan styre. Han bare rett og slett skaper følelser i meg med musikken sin!:)
Men selv om jeg er en trofast fan av MJ, betyr ikke det at jeg ikke tillater meg selv å høre på annen musikk.. Jeg synes det finnes mye annet som også er veldig bra, og har funnet mange sanger som er bedre enn flere av MJ sine sanger. Men siden MJ har hele denne pakka, så er det ingen som klarer å slå han helhetlig!
Caroline
10-06-2008, 06:21 PM
Way to go Sunshine! :thumbsup Bra oppsummering av hva vi alle (som du nevnte) egentlig har prøvd å få fram, men på forskjellige måter. :P
Flotters!:D
Sunshine
10-06-2008, 07:58 PM
Hehe, takk, Caroline, men dere fikk det godt frem dere og!:thumbsup
Virker i grunn som at de fleste her er enige, så når MJ rører ved en person, er det ekte:)
Caroline
10-06-2008, 08:26 PM
Jupp, da har vi det! :thumbsup
MJLover
10-06-2008, 10:19 PM
Jeg sier ikke at Michael mangler variasjon, at han ikke har en fin stemme eller noe slikt. Jeg er 100% enig med dere når det gjelder Michael som artist, som jeg sier i begynnelsen. Men individuelle sanger fra andre artister har toppet ham for meg, men de topper han aldri som en artist.
Hadde denne diskusjonen med noen venner i dag, og de forsto hvor jeg kom fra. En av dem var og er stor fan av bandet Sonata Arctica, men det er i helheten, hun har noen sanger som topper Sonata Arctica sin musikk, men ikke dem som artister.
Led Zeppelin synes jeg lager helt nydelige sanger, lyrikken dems er utrolig god. Nå tror jeg nemlig de fleste av dere tror jeg mener at Michael som artist ikke topper dem tre jeg listet opp der som artister, men tvert imot. Michael er og blir min favoritt artist, jeg kan ikke begynne å beskrive hvorfor han er det siden det er så utrolig mye fascinerende ved artisten som gjør at han faktisk er min favoritt.
Men det jeg sier er at jeg har nå funnet sanger som er faktisk bedre enn alle sangene MJ har kommet ut med (da mener jeg at MJ sine sanger ikke topper den).
Nå synes jeg at det blir feil å si at Michael er et unikt tilfelle i det at man kan mislike ham men må skjønne at han er et geni. Et geni er han, og forblir det, men nå går jeg sterkt imot og sier at Led Zeppelin har gjort seg fortjent til den tittelen der også. "Dislike them you may, but acknowledge their genious". Jeg vil ikke en gang høre fra noen her inne (siden jeg vet at de fleste av dere har en forståelse på musikk, og som MJ fans burde vi i ALLE FALL forstå dette) si at Led Zeppelin er dårlige. Når det gjelder ren lyrikk, så er de foran Michael, og nå ser jeg på det fra en poetisk side.
Michael sin lyrikk har en tendens til å være ganske straight forward, utrolig fin og bra skrevet, men Zeppelin lager lyrikk som gir deg ikke bare en mening, men også en frihet til å tolke den meningen. Nå kommer jeg ikke på noe eksempel fra MJ hvor han virkelig gir deg en sang om et tema som du da kan ta opp på en helt annen måte enn en annen fan, og det er noe jeg tror er det unike med The Led.
Men, her vil jeg ikke at dere skal tro at det jeg sier er at MJ lager dårlig lyrikk. Det er ikke sant. Gone Too Soon, Heal the World, Will You Be There osv osv. Jeg kan liste MASSE av sangene som virkelig har en sterk mening og er veldig følsomme. Og det er sanger jeg hører på hver gang.
Jeg er ikke en mindre fan av artisten, jeg er bare en litt mindre fan av musikken. Fan er jeg uansett, en stor en, og dere som har snakket med meg ansikt til ansikt har sett at det fosser av fascinasjon. Når jeg snakker om Michael snakker jeg utrolig mye, og folk har en tendens til å le men ikke fordi det jeg sier er tåpelig, men fordi de begynner å forstå at selvom Michael er litt snål (på en bra måte mener jeg), så har han en utrolig god evne til å lage musikk og underholde oss.
Natte
10-06-2008, 10:32 PM
Altså.. Jeg kan ikk si de er dårlige, nei.. Men jeg kan si at jeg synes MJ har mye finere sanger en dem. Men deter hva JEG synes da. DU mener at de er foran Michael i lyrikk og sanger, men jeg gjør f.eks ikke det! ;) Det er det jeg synes er så spesielt med Michael... det at han er verdens beste låtskriver, sanger og danser.. for det er han for MEG, men ikke alle andre synes det. Så det er liksom min mening, men andre trenger ikke ha samme mening. Men det emd poesi skal man ikke dømme for fort, MJLover, for det kan være godt gjemt og det kan være et poeng du ikke ser.. eller andre ser! Så det er liksom ikke noe man kan si helt ut i lufte :P
Becka
10-09-2008, 02:02 PM
Mjlover: Jeg kan forstå deg. Men samtidig ikke helt da... I og med at det er musikk Michael Jackson først og fremst lager. Og når man er en fan, så er det vel også det man liker best, siden det en artist han er! For å ta et dårlig eksempel sånn i farta. Er du fan av en politiker, så er det jo først og fremst hans politiske meninger, og ikke hvordan han sier det, eller hva annet han gjør på frititiden, som du selcsagt også kan like, men det er jo først og fremst hans som politiker. Ok, jeg vet Michael ikke kan sammenlignes med et slik eksempel...men, ja, dårlig kanskje, men noen som forstår? :)
Men ok, at du har oppdaget musikk du finner bedre, er jo greit nok det. Ja, for jeg antar dette er noe du har oppdaget "underveis". Og det er jo lov, for all del! Du er altså litt mer motsatt av det mange jeg snakker med sier. " Jeg er fan av musikken, men ikke av mannen selv. " Skjønt, jeg misliker den setningen sterkt. Jeg legger helt andre ting i det å være en FAN! Men at man kan like en sang bedre selvom den ikke tilhører Michael, er hel klart! Du skrev bare at du altså ikke var så fan av musikken... Og jeg kan ikke helt forstå den når Michael først og fremst er en artist som lager musikk.
Natte
10-09-2008, 02:11 PM
Mjlover: Jeg kan forstå deg. Men samtidig ikke helt da... I og med at det er musikk Michael Jackson først og fremst lager. Og når man er en fan, så er det vel også det man liker best, siden det en artist han er! For å ta et dårlig eksempel sånn i farta. Er du fan av en politiker, så er det jo først og fremst hans politiske meninger, og ikke hvordan han sier det, eller hva annet han gjør på frititiden, som du selcsagt også kan like, men det er jo først og fremst hans som politiker. Ok, jeg vet Michael ikke kan sammenlignes med et slik eksempel...men, ja, dårlig kanskje, men noen som forstår? :)
Men ok, at du har oppdaget musikk du finner bedre, er jo greit nok det. Ja, for jeg antar dette er noe du har oppdaget "underveis". Og det er jo lov, for all del! Du er altså litt mer motsatt av det mange jeg snakker med sier. " Jeg er fan av musikken, men ikke av mannen selv. " Skjønt, jeg misliker den setningen sterkt. Jeg legger helt andre ting i det å være en FAN! Men at man kan like en sang bedre selvom den ikke tilhører Michael, er hel klart! Du skrev bare at du altså ikke var så fan av musikken... Og jeg kan ikke helt forstå den når Michael først og fremst er en artist som lager musikk.
Jeg forstår deg, Becka! ^^ Ja, jeg er faktisk enig og. Jeg forstår ikke det.. Jeg tror MJ er mer for å lage musikk en å danse. MJ elsker å danse, men musikken er det som er hjertet nærmest. Jeg må si at jeg ikke helt forstår.. er man ikke fan av musikken, så.. Jeg mener. Jeg har møtt to personer som synes MJ lager dårlig musikk. Men det er fordi han er en sånn som tror han er pedo.. (han sa til og med ta han var dårlig til å syne).Eller.. kanskje det er flere, men ikke flere ahr sagt det (tror jeg). Men jeg er fan av alt ved MJ. Jeg synes MJ er best i alle de tinge og at det ikke er noen som kan måle seg! Men det er min mening og jeg kan ikke tvinge andre til å mene det, men jeg må få lov å mene det fordet! ^^,
MJLover
10-09-2008, 05:18 PM
Det jeg sier er at jeg er blitt mindre fan av musikken, men jeg er fortsatt en STOR FAN av musikken til Michael. Det meste jeg hører på av musikk er fortsatt Michael Jackson.
Før ville jeg sagt uten tvil at Michael lager best av all musikk i hele verden, uten tvil om at det var det jeg mente. Men nå (nå er kanskje litt for nylig, det var faktisk noen år siden) har jeg funnet sanger som komplett topper alle Michael sanger. Ikke legg sammen alt av Michael her nå, fordi det er ikke det jeg mener. Jeg mener at jeg ikke kan finne en sang av Michael som topper den ene, individuelle sangen til den artisten.
Jeg synes ikke, for eksempel, at Led Zeppelin har like mange gode sanger som Michael. Men i individuelle sanger som Stairway to Heaven, så har Michael bare ikke en sang som topper det for meg. Når det gjelder beste musikk i antall, så er Michael en klar vinner. Når det gjelder overall best sang, så vinner Stairway to Heaven med Led.
Noe Stairway to Heaven har gjort for meg er gi meg håp, få meg til å føle meg bedre, gjøre meg gira på musikk og hyper, gjøre meg rolig hvis jeg er sur, få meg til å smile når jeg er irritert. Michael har sanger for alt det der også, men jeg finner ikke en sang som dekker alle der.
Michael har Smile som får meg til å smile (digger plystringen :p)
Michael har Beat It for å gjøre meg både gira og roe meg ned.
Michael har Scream for å gjøre meg hyper (og det VIRKER som f også :p)
Jeg har vært fan i vel over 10 år og jeg ser meg ikke bli en mindre fan i fremtiden. Jeg vil alltid danse Michael (går ikke en dag uten at jeg danser Michael) og jeg vil alltid høre på musikken. Men "tilståelsen" her er at jeg har funnet individuelle sanger som topper Michael sine. Ikke artister som topper Michael, men sanger! :)
Og jeg ser på en artist på en litt annen måte. Michael, først og fremst lager ikke musikk. Hans mål er å "entertaine" oss fans, så du må se på helheten. Musikken, videoen, presentasjonen, konserten osv osv. Artisten Michael er best i å være en slik artist, derfor er han og forblir The King of Pop.
Led Zeppelin, derimot, er og forblir The Legends of Rock! De er nemlig for Rock det Michael er for Pop, RnB og Soul. Selv om jeg er en stor fan av musikken, kan jeg ikke si meg enig i at Michael er også The King of Rock, eller at den som faktisk ble kalt det fortjener den. Ja, jeg snakker om Elvis.
Og nå babler jeg bare. Tror jeg fikk forklart poenget mitt da, men hvis det fortsatt er uklart er jeg villig til å fortsette diskusjonen! ^^
Natte
10-09-2008, 05:53 PM
Ja, jeg skjønner deg bedre nå. Forstår hva du mener, men... Michael synger har jo sine rock-sanger og! :) "Dirty Diana" og "Give In To Me" er jo rock, da :) + mellom spillet i "The Don`t Care About Us"! :) Jeg synes ALLE MJ`s sanger topper alt, jeg:P Synes ikke noen sanger er bedre! Ingen har fått meg til å gråte så mye som Michael Jackson!:<3 Han er absolutt est for meg! Men det er min mening :) Jeg prøver ikke å pushe den på andre, men jeg synes ingen sanger er bedre en MJ`s. Men jeg forstår deg, liksom. Men det virka ført som om du mente at du var lei av MJ (no offence). Men det var bare mitt inntrykk :)
Becka
10-13-2008, 12:03 PM
Mjlover: Forstår. Det virker som du er veldig interessert i musikk generelt, og det er jo bra. Jeg kan jo heller ikke si med hånden på hjertet at jeg en gang i fremtiden kanskje vil oppdage en sang som vil toppe sanger av Michael. ( men tvilsomt :P ) Jeg elsker Michaels musikk, fordi den refererer til min smak.
Men jeg er ikke så inn i det. Jeg kan selvsagt høre nydelig musikk, jeg elsker musikk! Men jeg tror uansett ikke hvor nydelig og bra en sang er, at jeg vil da tenke at det topper Michael`s. Men du er kanskje litt mer inn i selve musikken. Du går kanskje mer i dybden... Om du skjønner. ( klønete forklart. )
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.