View Full Version : Annen slags musikk!?
MJLover
06-13-2007, 09:06 PM
Jeg elsker ROCK!
Ja, jeg elsker det. Og når det gjelder Hip Hop genreen, så hører jeg bare op Biggie, siden han skrev virkelig bra lyrikk (dette kan ikke argumenteres. Å si nei er som å si MJ ikke er en bra sanger, det er en slik fakta ;))
Dio er, etter min mening, en av de beste, ALLER BESTE, vokalistene innen hard rock. Stemmen hans er såååååå bra, såååå rocka!
Last in Line (http://youtube.com/watch?v=ZL1RguQL4jQ&mode=related&search=) er ganske nytt materiale. Sangen begynner rolig, så kommer Dio og rocker hele greia. Wow!
Heaven and Hell (http://youtube.com/watch?v=hhE7Jf3u3TQ&mode=related&search=) var laget når han var med Black Sabbath (han ble vokalisten etter at Ozzie fikk sparken), og er et mesterstykke!
Children of the Sea (http://youtube.com/watch?v=ZPcLviJIMcQ&mode=related&search=) har en av de beste gitarspillene jeg har hørt. Sant nok, lite slår soloen i Beat It, men gitarspillet er vakkert. Vakkert. Vakkert.
Jeg hører ikke bare på Dio. Queen er en TOPP FAVORITT! Queen og Michael er på topp begge, og om jeg tør si, veldig likt. Freddie og Michael står side om side i musikk, og jeg mener det. Jeg har stooor respekt for Freddie, og jeg tenker hver gang jeg hører på These are the days of our Lives (http://youtube.com/watch?v=YOJPvxgkvn8) (du kan se at Freddie er syk. Og denne sangen var en av de siste han lagde).
Og selvfølgelig hører jeg på Pink Floyd. Er du et menneske, så hører du på dem. De har en veldig rar musikk, men du kan... du må digge dem. Hey You (http://youtube.com/watch?v=lRcQZ2tnWeg) er tatt fra The Wall filmen. En veldig rar film, som har et veldig simpelt bud, men mange små bud som du faktisk har vanskeligheter med å skjønne.
Og bare fordi jeg er Islandsk, så må jeg dele med dere en mann som heter Bubbi Morthens. Det er kanskje bare naturlig at jeg digger sangene hans, men de er veldig gode. Islandsk tekst, men veldig bra. Trúir þú á engla (http://www.youtube.com/watch?v=NKIWbdWbUPw) er en veldig bra sang. Hør på ;)
Så? Hører dere på noe spesielt?
Mrs_Moonwalker
06-13-2007, 09:21 PM
Altfor mange. :P Jeg er nesten altetende. Jeg har dog alltid vært en stor, stor fan av Moby -- DET er fantastisk musikk. :D Men jeg liker det meste, mye gammel musikk. Pink Floyd er bra, utrolig inspirerende, jeg skrev kortprosa utifra Wish You Were Here forleden. Jeg elsker alt som kan inspirere meg, alt som griper, alt som får meg til en annen verden, alt som bringer meg inn i en transe. Men uff, nå snakker den filosofiske kunstneren i meg. :P :latter
Elise
06-14-2007, 01:50 PM
Jeg digger 70 talls og 80 talls musikk. Sånn som mange kaller mamma og pappa musikk. *lol*
Noen eksempler på artister jeg liker:
Paul Simon, Simon and Garfunkel, Enya, Stevie Wonder, Diana Ross, Jeff Buckley, eRa, The Dubliners, The Fureys, Queen, Jamiroquai, Robert Downey Jr, Renaud, Secret Garden, Creed, The Beach Boys, John Hiatt, Des'ree, Aerosmith og klassisk musikk, spesiellt Mozart.
charlotte
06-20-2007, 09:53 AM
Jeg digger Rock og Metal musikk.
Metallica kommer vel på 2. plass etter MJ.
Nirvana, Guns N roses, Ozzy osbourne, systen of a down, eminem, alanis morissette, avril lavigne, pink floyd, amy lee og kiss er vel det jeg hører mest på 8-26-03respect
Shadowfax
06-20-2007, 02:57 PM
Jeg digger Rock og Metal musikk.
Metallica kommer vel på 2. plass etter MJ.
Nirvana, Guns N roses, Ozzy osbourne, systen of a down, eminem, alanis morissette, avril lavigne, pink floyd, amy lee og kiss er vel det jeg hører mest på 8-26-03respect
Eminem og Michael...
Det krasjer vell litt?:)
hehe. Uansett så hører jeg desidert mest på MJ ellers er jeg alt etende, hører på alt untatt opera og slik sykelig hard sata*musikk. Liker en del Metallica og Nirvana etc, bare det ikke blir for "hardt".. Synes da også desverre dagens musikk er ensartet og kjedelig. Håper Michael kan ordne opp i det når han kommer med sin nye plate.
charlotte
06-20-2007, 03:13 PM
hehe, jo det blir litt rart å både like MJ og eminem etter at han kom med Just lose it.. men jeg syns eminem er flink jeg :bleh
Mrs_Moonwalker
06-20-2007, 05:55 PM
hehe, jo det blir litt rart å både like MJ og eminem etter at han kom med Just lose it.. men jeg syns eminem er flink jeg :bleh
Eminem er i en klasse for seg når det kommer til den kategorien, jeg vil si det er umulig å ikke like en eller to av sangene hans. Jeg kan ikke si jeg er fan av Eminem, langt fra, men noe av musikken hans er bra. :)
Silje
06-21-2007, 11:06 AM
Er ikke fan av eminem eller hører veldig mye på ham (hører jo litt da), men at han er god på det han driver med er det ingen tvil om ..dessuten har han jo sagt at invincible-albumet til Mike er et av de beste album han har hørt.. :thumbsup
Jeg hører på utrolig mye musikk da..elsker å høre på musikk og liker det meste..alt fra hip hop til rock til pop og til jazz..+++ er ikke så veldig fan av techno/trance da, selv om noen melodier kan være kule innenfor den sjangeren også..i tillegg til Michael synes jeg Gaute Ormåsen er utrolig flink, for ikke å snakke om Celine Dion..Kan vel egentlig bare lime inn spillelista mi for hører på musikk nær sagt hele tida..selv om det går mest i MJ så er det utrolig mange andre jeg like å høre på..Her er noe av det ;) musikere, artister band, grupper, kjente og ikke så kjente osv..Disse synes jeg også er utrolig flinke/har bra musikk:
3T, 50 cent, Aha, Akon, Alicia Keys, Arctic Monkeys, Aretha Franklin, Askil Holm, Barbara Streisand, Beatles, Bee Gees, Billy Gilman, Bob Dylan, Bob Marley, Bow Wow, Carlos Santana, Chet Baker, Chris Brown, Christian Ingebrigsten, Ciara, Colplay, Cryptic, David Aaserud, Delirious, Diana Krall, Diana Ross (and The Supremes), Dolly Parton, Elton John, Elvis Presley, Eva Cassidy, Gavin DeGraw, Genuwine, Gladys Knight, Grover Washington Jr, Guns N' Roses, Gwen Steffani, Jackson 5/The Jacksons, Jackie Wilson, Jahn Teigen, James Blunt, James Brown, Janet Jackson, Jermaine Jackson, Jimi Hedrix, Johnny Cash, Josh Groban, Julie Andrews, Justin Timberlake, Kanye West, Katie Melua, Kenny Rogers, Kurt Nilsen, Lauryn Hill, Lil' John, Lionel Richie, Lloyd Banks, Louis Armstrong, Loyd Banks, Malene Hodnemyr:) , Mandy Moore, Marcus Joseph ;) Maria Carey, Maroon 5, Michael W. Smith, Miles Davis, Morten Harket, Nat King Cole, Nelly, Norah Jones, Paul McCartney, R. Kelly, REM, Riz (poppin in the summa gansta!:P ), Robbie Williams, Rudi Myntevik, Silje Nergaard, Simon & Garfunkel, Skeeter Davis, Slash, Sly & the Family Stone, Smokey Robinson, Smokie, Snoop Dogg, Stacie Oricco, Stevie Wonder, Temptations, The Corrs, The Game, The Killers, Timbaland, TKB (Tommy! :D ), Tokio Hotel, Usher, Vanessa Paradis, Voltage (you rock in our house brotha:bleh ), Whitney Houston, Xzibit, Yolanda Adams + mange fler...
oj, ble litt mange det *copy-paste er tingen*..men, men.. 8-26-03fruits_apple
Shadowfax
07-17-2007, 12:17 AM
Er ikke fan av eminem eller hører veldig mye på ham (hører jo litt da), men at han er god på det han driver med er det ingen tvil om ..dessuten har han jo sagt at invincible-albumet til Mike er et av de beste album han har hørt.. :thumbsup
Jeg hører på utrolig mye musikk da..elsker å høre på musikk og liker det meste..alt fra hip hop til rock til pop og til jazz..+++ er ikke så veldig fan av techno/trance da, selv om noen melodier kan være kule innenfor den sjangeren også..i tillegg til Michael synes jeg Gaute Ormåsen er utrolig flink, for ikke å snakke om Celine Dion..Kan vel egentlig bare lime inn spillelista mi for hører på musikk nær sagt hele tida..selv om det går mest i MJ så er det utrolig mange andre jeg like å høre på..Her er noe av det ;) musikere, artister band, grupper, kjente og ikke så kjente osv..Disse synes jeg også er utrolig flinke/har bra musikk:
3T, 50 cent, Aha, Akon, Alicia Keys, Arctic Monkeys, Aretha Franklin, Askil Holm, Barbara Streisand, Beatles, Bee Gees, Billy Gilman, Bob Dylan, Bob Marley, Bow Wow, Carlos Santana, Chet Baker, Chris Brown, Christian Ingebrigsten, Ciara, Colplay, Cryptic, David Aaserud, Delirious, Diana Krall, Diana Ross (and The Supremes), Dolly Parton, Elton John, Elvis Presley, Eva Cassidy, Gavin DeGraw, Genuwine, Gladys Knight, Grover Washington Jr, Guns N' Roses, Gwen Steffani, Jackson 5/The Jacksons, Jackie Wilson, Jahn Teigen, James Blunt, James Brown, Janet Jackson, Jermaine Jackson, Jimi Hedrix, Johnny Cash, Josh Groban, Julie Andrews, Justin Timberlake, Kanye West, Katie Melua, Kenny Rogers, Kurt Nilsen, Lauryn Hill, Lil' John, Lionel Richie, Lloyd Banks, Louis Armstrong, Loyd Banks, Malene Hodnemyr:) , Mandy Moore, Marcus Joseph ;) Maria Carey, Maroon 5, Michael W. Smith, Miles Davis, Morten Harket, Nat King Cole, Nelly, Norah Jones, Paul McCartney, R. Kelly, REM, Riz (poppin in the summa gansta!:P ), Robbie Williams, Rudi Myntevik, Silje Nergaard, Simon & Garfunkel, Skeeter Davis, Slash, Sly & the Family Stone, Smokey Robinson, Smokie, Snoop Dogg, Stacie Oricco, Stevie Wonder, Temptations, The Corrs, The Game, The Killers, Timbaland, TKB (Tommy! :D ), Tokio Hotel, Usher, Vanessa Paradis, Voltage (you rock in our house brotha:bleh ), Whitney Houston, Xzibit, Yolanda Adams + mange fler...
oj, ble litt mange det *copy-paste er tingen*..men, men.. 8-26-03fruits_apple
Okay jeg sovnet nesten underveis mens jeg leste den lista de:latter
Du er totalt ALT etenes når det gjelder musikk iallefall::<3
Silje
07-17-2007, 10:49 AM
Okay jeg sovnet nesten underveis mens jeg leste den lista de:latter
Du er totalt ALT etenes når det gjelder musikk iallefall::<3
Haha :latter Skjønner jeg godt.. 8-26-03fruits_apple Hører på det meste ja.. ;)
cho89
07-22-2007, 12:03 PM
hehe... ^ ja!
Jeg hører masse på et tysk band ved navn "Tokio hotel" de er ikke det beste bandet, men jeg liker å høre på de uannsett. Så høres Bill noen ganger ut som Michael (tidlig stadig i MJ stemme..som ung)!
ellers..så hører jeg på : Creed,Queen!
relaxannie
07-22-2007, 11:06 PM
Det går selfølgelig mest av MJ<3 Men ellers hører jeg på Alphaville et band fra 80-tallet med hitten Forever Young::<3 Det må være en av de fineste sangene i verden, etter min mening ;) Andre artister: Janet Jackson, Nelly, Beyonce, Eminem, Morten Abel, Opeth, Timbaland, Justin Timberfake, Shakira, Fattern, The Kids, Prince, Cannet head(tror jeg de heter) med On the road again. Ja sikkert fler men kommer ikke på dem :rolleyes
Så dere snakket om å digge MJ og Eminem krasjer, orket ikke å lese alt men jeg var sinnsykt fan av Eminem en liten periode samtidig som jeg var/er fan av MJ :bleh :S :latter
Mjfan4ever
12-03-2007, 12:28 AM
Ja, andre artister ja:) Mario, Ne-Yo, Chris Brown, Westlife, Akon, Avant. Mye rart men mange Mj etterkommere:P
Irlin_aka_B-Jay
12-03-2007, 02:23 PM
Liker så mye forksjellig.. gld i R&B, Funk og hiphop.. for ikke å glemme soul!
Men for tia har jeg fått veldig dilla på Queen, utrolig mye bra!
Kan ikke unngå å nevne James Brown!:thumbsup
Andre artister her.. Jeg sliter litt jeg da, å finne annet jeg skikkelig liker..
For det som er cluet, før jeg ble fan av Michael, hørte jeg nesten ikke på musikk, kunne ikke fatte at det var noe kjekt liksom:latter Men så jaffal har jeg blitt veldig intresert i musikk etter Michael, men jeg finner liksom ikke noe jeg er skikkelig begeistra for! Som faren min sa, jeg begynte på topp!:D Så nå måler jeg liksom alt til Michael, hehe og det er jo ikke så bra for Michael vinner jo..:P Men andre jeg liker er Diana ross and the supremes, Shania Twain, og James brown, selv om jeg ikke har cd ennå, men får til jul:thumbsup Men eelsker motown musikken, så kommer nok til å sjekke ut de artistene mer:)
Silje
12-04-2007, 12:47 PM
Liker så mye forksjellig.. gld i R&B, Funk og hiphop.. for ikke å glemme soul!
Men for tia har jeg fått veldig dilla på Queen, utrolig mye bra!
Kan ikke unngå å nevne James Brown!:thumbsup
Queen's i want to ride my bicycle er driiiitrå! 8-26-03fruits_apple :D
Becka
12-04-2007, 07:49 PM
Jeg digger 70 talls og 80 talls musikk. Sånn som mange kaller mamma og pappa musikk. *lol*
Noen eksempler på artister jeg liker:
Paul Simon, Simon and Garfunkel, Enya, Stevie Wonder, Diana Ross, Jeff Buckley, eRa, The Dubliners, The Fureys, Queen, Jamiroquai, Robert Downey Jr, Renaud, Secret Garden, Creed, The Beach Boys, John Hiatt, Des'ree, Aerosmith og klassisk musikk, spesiellt Mozart.
Åh, jegt som trodde jeg var nesten alene om å digge god gammel musikk! ( altså, som kan høre på det utenom fest også ) Men, Mozart takker jeg neitakk til...
Ellers, kan jeg like klassisk! Men absolutt ikke alt...
Kan legge til danske Keane, Josh Groban, U2, Beegees, phil collins...
Irlin_aka_B-Jay
12-09-2007, 11:39 AM
Jeg har også solgt sjela til den islandske artisten Bjork. Hun har en bemerkelig musikk og kan vikrelig dette med kunst. Var egentlige tter at noen sa jeg var så lik på henne at jeg startet å høre på musikken hennes sammen med en i klassen... er jo faktisk helt genial musikk! eller.. veldig spessiell!
Dette er en av mine favoritter:
nPbrWtjTIno
Marcus viste meg også noen klipp av en fyr jeg fikk litt sansen for..Terence Trent ikke så veldig myye bra musikk, men han er jo deffinitivt resultatet på en koning av Michael Jackson og Prince:
K-Uz-dPANDY
Sunshine
02-25-2008, 10:01 PM
Jeg er veldig glad i rock, pop, ballader og duetter.
Michael Jackson som nr.1, så klart:)
Deretter kan jeg nevne Coldplay(som nr.2), Sting, Guns'n Roses, Stage Dolls, Roxette, Martika, Phil Collins, Christina Aquilera, Enrique Iglesias, Savage Garden, Elton John, Bjørn Eidsvåg, Supertramp, U2, AC/DC, Red Hot Chili Peppers + at det er mange artister med noen få sanger som jeg liker veldig godt:)
Jeg holder meg som oftest til det litt gamle, for hører sjelden på rap eller R&B(noen ganger kan det dukke opp en veldig god sang). Jazz, opera og countey hører jeg heller ikke så mye på.. 8-26-03fruits_apple
Først er det jo Michael. Også er det 50 cent.. har vært fan av han i snart 6 år nå:P Også hører jeg på G-unit.
Shabana
02-27-2008, 10:50 PM
Som så mange andre her så er jeg omtrent altetende, men ved siden av Michael så finnes det jo noen favoritter.
Janet
Den første CD'n til 3T (vet ikke om de har kommet ut med noe mer)
Sting
Queen
Linkin Park
Creed
Metallica
U2
Big Bang
Phil Collins
R.E.M.
Lenny Kravitz
Sálin (islandsk)
Bruce Springsteen
Tina Turner
Dave Matthews band
Tori Amos
Madonna
No Doubt/Gwen Stefani
Det er ihvertfall disse jeg hører mest på, og ellers er det lite som plager meg. Det kommer jo også litt an på humør og setting :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.