View Full Version : Gleden som ble borte...
Mjfan4ever
08-31-2008, 04:08 AM
Michael Jackson som fra 1969 til 1982 hadde et kjempe smil når han var på scenen. Hvis du ser tilbake da Michael tar sin verdens kjente Moonwalk for første gang, kan du se en person som elsker hva han gjør, hvis du ser de 10 minuttene før han tar på seg hatten og setter i gang med Billi Jean i kjent stil. Så kan du se når han står sammen med brødrene sine og hele Michael Jackson, er et eneste stort smil, han tar og synger de gode gammle slagerne den ene etter den andre.
Mange år senere i 2001 under Michael Jackson sin Tribute Konsert står han igjen sammen med sine kjære brødre igjen. Men noe er forandret under hele sin opptreden kan du ikke se et eneste smil. Hva vi sitter og bryr oss om er selvfølgelig hvordan han synger og danser. Men hvis du ser nærmere kan du en Michael Jackson som enkelt og greit ikke nyter dette fullt ut.
Under Dangerous touren er Michael rett og slett fantastisk, ikke missforstå meg jeg syns virkelig Michael er utrolig enten han smiler eller ei. Men til og med under Dangerous touren kan du faktisk se en Michael som virkelig prøver men ser du nærme nok kan du se en som ikke klarer å nyte det så mye som før. Tilbake til 2001, tribute konserten går sin gang, men du ser faktisk en lik blek Michael Jackson. Han elsker å lage musikk det er hans liv, men gleden på scenen er borte...
Hva kan dette skyldes? Vi kan ramse opp en millon grunner, men skal vi tro vårt eget instinkt er dette en som mann som aldri ville bli gammel. Han sterkeste ønske i verden er nok å få et normalt liv uten å bli overvåket 24 timer døgnet rundt. Men ingen viste at denne mannen skulle bli verdens beste entertainer eller verdens mest selgende solo artist når han i 1982 ga ut Thriller. Det var selvfølgelig noe eget med han. Men tenk dere en Michael Jackson, som man virkelig kan kalle verdens snilleste menneske og som bare var snill og en solstråle. Media rev altså opp denne mannen, Michael sier som han alltid har sagt at han ikke bryr seg hva om media skriver om han, men Michael Jackson er som kjent en veldig følelseladet person. At han går rundt og ikke bryr seg er nok for godt til å være sant, for vi må til sjunde og sist huske at han bare er et menneske som oss.
Disse tingene fordelt med en god del andre ting gikk nok innpå Michael. Når han står på scene nullstiller han seg, han gir 100% Men tankene kan nok gå rundt i hodet hans. Denne mannen er kanskje den i verden som trenger mest kjærlighet. Tro det eller ei, men Michael er nok en av de personene i verden som er mest ensom. Et Kjent setning fra "Will You Be There" Im Only Human.
Natte
09-01-2008, 08:25 PM
Ehm, jeg tar bort dette, for det blei feil :S
Shadowfax
09-01-2008, 09:20 PM
http://mjoai.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=1
Les denne Natte. Mange av disse "skandalene" er bare oppspinn. Ikke tro på det tabloidene skriver.
Jeg må si meg både uenig og enig med MJfan4ever. Jeg synes det var ingenting å si på opptredenen, han virket ikke sløv på den måten i det hele spørr du meg. Men så må jeg også si at ansiktsutrykket hans så litt sliten ut, men ryktene sier at han hadde vært litt syk i forkant, kanskje det var det?
MJLover
09-01-2008, 10:11 PM
Kan jo hende. Mange store artister liker å opptre, og gjør det selvom de er syke eller skadet (Remember the Time anyone? :p).
Jeg tror det som blir fokusert på her for mye er at under noen sanger så skal Michael ikke smile. Han skal være skikkelig hard under Dangerous f.eks, og Billie Jean er ikke en happy love song.
Han lo jo mye på scenen under 30th anniversary da, og var for det meste veldig glad og bli! :)
Mjfan4ever
09-01-2008, 10:36 PM
Er mye jeg er enig med deg om MJLover, men akkurat her må jeg bare si at jeg ikke er enig. Vi har et unntak med når Chris Tucker kommer inn på scenen på slutten når Michael og Usher står og danser. Resten av smilene kan du se når han sitter på tribunen. Jeg er veldig klar over at Michael ikke skal smile i mange av sangene sine. Men kan du på tro og hjerte si at han nyter det like mye? Kan du fortsatt se en Michael som bare elsker det så fryktelig! Jeg vet at han elsker å stå på en scene, men gleden tror nå fortsatt jeg at er litt borte. Bra at ikke alle er enige, da hadde det jo ikke vært noe moro med et forum:)
MJLover
09-01-2008, 10:54 PM
Jeg kan si at det sikkert føles mer rutine aktig ut enn det det gjorde før, men at den gløden han hadde er helt borte tviler jeg sterkt på.
Som alle musikere blir ting annerledes etter en tid, og show blir mer og mer hverdagslig (kanskje feil ord, men jeg tror du skjønner poenget :)). Men selvom han ikke smiler, så kan jeg ikke tro at han ikke liker å stå på scenen. Jeg smiler sjelden når jeg er oppe på scenen og danser, selvom det er en dans til en oppbringende låt.
Og jo, diskusjoner er alltid bra å ha!
Mjfan4ever
09-01-2008, 11:00 PM
Jeg mener heller ikke at gløden er helt borte. Men at han nyter det like mye som før tviler jeg på. Jeg smiler heller ikke når jeg står på scenen. Men gleden tro jeg som jeg har sagt hele blitt litt borte:)
MJLover
09-01-2008, 11:08 PM
Da er vi enige da, tror jeg ;)
Natte
09-02-2008, 02:00 PM
Ja, jeg skal gjøre det Shdowfax! ^^
Ja, jeg veit jo at utrolig mye av det som står bare er rykter. Men dette så jeg i en dokumentar av en som var veldig stor fan.. Men han tok sikkert eil han og :S Men jeg skal sjekke ut linke, takk! ^^
sweet michael2
03-26-2009, 07:27 PM
åhhhhhhhhh! de...de paparatzi og blaber munnete dr::::ekkene as!1 åh11 det er ikke sant det DE kriver! men en ting er både sant og visstog det er: michael er altide livredd på dansegølvet og sånnhar det vært siden hwan var en del av the jackson 5 og de so gjored motown store..og ja han smiler nesten ikke nå..men i det året der? håh nehei!! da var det i dent mørketste tiden hasn han hadde jo tingt av usnakkelig OG usmakleig valør opptil sin hals!! så det er kon ikke sårart han er lite samilat da vel.?? heh??men.jeg mener ad å se at micae ELSKER det han gjør jeg? eller trenger jeg ENAD mer til briller ? nææææ! hilsen anja! :D!
KingOfPop
04-05-2009, 01:22 PM
Jeg er en stor Michael Jackson fan, men det er noen ting jeg tror på om michael. F. eks det med at han har tatt operasjoner for å bli hvit er helt opplagt. Han påstår selv at han har en hudsjukdom, kalt "Vitiligo", men alle klarer å se at han har tatt operasjoner for å bli hvit. Veldig dumt av jacko der, men det er også noen ting jeg IKKE tror på om han. Eks er at han har misbrukt unger. Det tror jeg bare er tull, og at han har servert mindreårige alkoholdrikker er også veldig usannsynlig. Uannsett har michael vist rar oppførsel før, f. eks i 2001, eller 2002(husker ikke) da han dinglet ungen sin utenfor en balkong i Berlin(tror det var Berlin). Noen ting om michael er sanne, men mesteparten er ikke det.
Becka
04-05-2009, 05:26 PM
Noe kan være sant av alt som svirret opp igjennom årene. Men det hersker ingen tvil om at mesteparten han har vært utsatt for er bullshit. Han er et offer for tabloidjunk, ingen tvil om det. Og, til din info: Han har garantert en hudsykdom, og jeg syntes det er langt mer logisk, enn at han har gjort seg selv hvit. Og det har vært mange beviser ( fysiske ) på at han har denne sykdommen, kalt vitiligo.
Michael kan som alle andre også gjøre feil. Og når det gjelder ham, ( og kjendiser generelt ) må vi huske at ting OFTE blir fremstillt langt verre enn det faktisk er. Siden Michael ikke er som alle andre i offentlighet, ser litt annerledes ut osv, så er det jo ekstra lett for pressen å skrive usannheter og faktisk få folk til å tro på det. Selvom det for meg er utrolig lett gjennomskuelig!
Vi har sagt det mange ganger her, IKKE tro på alt du leser!!! Spesielt ikke når det kommer til Michael Jackson. Dårlige nyheter selger, gode gjør ikke. MONEY! *pling*
Mrs_Moonwalker
04-05-2009, 06:16 PM
Bra post, Becka. :)
Jeg vil også si noe om dette ang. rar oppførsel... Michael er NORMAL. Ja, mange vil karakterisere han som rar og eksektrisk etc., men hvis dere tenker dere om, hvorfor er han ikke normal? Hvorfor er han karakterisert som rar? Alle mennesker er forskjellige, derfor er det ingen som kan klassifiseres mer normal enn andre.
Shabana
04-05-2009, 06:58 PM
^^^
Bare for å føye til... De som ikke kjenner Michael på et personlig plan kan heller ikke si noe om hvordan Michael er. Ja ok, han er barnslig, men det gjør vel ikke noe. Han er ikke der han er i dag fordi han ikke vet hvordan ting fungerer her i verden. Til manges overraskelse er nok den mannen veldig smart, men vet også hvordan han skal spille på det imaget han har fått gjennom media. Om ikke annet så gir det han et snev av privatliv, og det synes jeg han som alle andre fortjener.
Mrs_Moonwalker
04-05-2009, 07:07 PM
^^^
Bare for å føye til... De som ikke kjenner Michael på et personlig plan kan heller ikke si noe om hvordan Michael er. Ja ok, han er barnslig, men det gjør vel ikke noe. Han er ikke der han er i dag fordi han ikke vet hvordan ting fungerer her i verden. Til manges overraskelse er nok den mannen veldig smart, men vet også hvordan han skal spille på det imaget han har fått gjennom media. Om ikke annet så gir det han et snev av privatliv, og det synes jeg han som alle andre fortjener.
Stemmer. 8-26-03respect
Shadowfax
04-05-2009, 10:40 PM
KingOfPop, du er enda uviten om en del MJ ting ser jeg. Les: http://mjoai.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=40 og se denne videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=X7F3calBvRY&feature=related
MJ HAR vitiligo, det er noe media prøver å skape tvil om, men det er ikke tvil.
Becka
04-05-2009, 11:51 PM
Jeg vil også si noe om dette ang. rar oppførsel... Michael er NORMAL. Ja, mange vil karakterisere han som rar og eksektrisk etc., men hvis dere tenker dere om, hvorfor er han ikke normal? Hvorfor er han karakterisert som rar? Alle mennesker er forskjellige, derfor er det ingen som kan klassifiseres mer normal enn andre.
Helt enig. Og om Michael er unormal er jeg det også.
Og Shab, oh yes he`s a smart ass! Og det burde ikke trenge et så veldig smart hode for å fatte det heller,....:p mtp alt han har oppnådd.
Og når det er sagt igjen, jeg digger han som han er! Et godt eksempel, er da han skulle holde " presse konferranse " angående konsertene, stod min mor og kommenterte
" se på ham, sikkert full av piller og dritt."
" Ja? Skal han ikke si noe?"
" han er jo helt gal "
" Det var jo ikke mye til pressekonferranse ! Sier et par setninger og går. "
Men for å være helt ærlig, jeg digger det! Ikke at hun sitter og kommenterer akkurat, men jeg vet hun bare må se likevel. Han vet å skape kaos, han vet å skape oppmerksomhet. He sure is special, and I love it! :yay
sweet michael2
04-06-2009, 05:58 PM
image han har fått gjennom media lizzm..pøhhhh!! det trur IKKE jeg.micahel fremstår som den han virkelig er i media og han..uh.......på den gode siden i media altså mener jeg...!og michael HAR ikke noe nannet privatliv enn det han har levd i media jo!jeg mener.halooooo?! våkn opp og lukt sagmuggen ass...!!michael HAR IKKE NOE ORDENTLIG PRIVATLIV fordety at ahn har bådet vokst opp og blit papap og.og ALT i media så det så.! og JEG avr ikke der og ble ..hrmms!.nå ja..men iallefall:micahel har IKKE to liv.et bak og et froan kamer lizzm! og bak hav da? det er jo ikke annaet enn i kameralins han ahr de søte uforfalsked nesa si heleldane jo!noen må vist ha det inn med teskje aas..! sory!!.love.anja...!!hiiihi! :D!
KingOfPop
04-06-2009, 09:14 PM
Noe kan være sant av alt som svirret opp igjennom årene. Men det hersker ingen tvil om at mesteparten han har vært utsatt for er bullshit. Han er et offer for tabloidjunk, ingen tvil om det. Og, til din info: Han har garantert en hudsykdom, og jeg syntes det er langt mer logisk, enn at han har gjort seg selv hvit. Og det har vært mange beviser ( fysiske ) på at han har denne sykdommen, kalt vitiligo.
Michael kan som alle andre også gjøre feil. Og når det gjelder ham, ( og kjendiser generelt ) må vi huske at ting OFTE blir fremstillt langt verre enn det faktisk er. Siden Michael ikke er som alle andre i offentlighet, ser litt annerledes ut osv, så er det jo ekstra lett for pressen å skrive usannheter og faktisk få folk til å tro på det. Selvom det for meg er utrolig lett gjennomskuelig!
Vi har sagt det mange ganger her, IKKE tro på alt du leser!!! Spesielt ikke når det kommer til Michael Jackson. Dårlige nyheter selger, gode gjør ikke. MONEY! *pling*
Jaja, men ALLE klarer å se at michael har tatt operasjoner. Michael sa på "Oprah" i 1993 at han hadde "Vitiligo", men jeg tror ikke på ham. Michael har ikke denne sjukdommen, ikke la deg lure. Michael har gjort en dum ting, han har tatt operasjoner for å bli hvit. Men han vet at han har mange fans over hele kloden som tror på ham uansett hva han sier, og da kommer han opp med at han har sjukdom. Stor Michael Jackson fan, men jeg vet at han har tatt operasjoner for å bli hvit!!!
KingOfPop
04-06-2009, 09:19 PM
KingOfPop, du er enda uviten om en del MJ ting ser jeg. Les: http://mjoai.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=40 og se denne videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=X7F3calBvRY&feature=related
MJ HAR vitiligo, det er noe media prøver å skape tvil om, men det er ikke tvil.
Michael er god til å synge og danse, og ja, han skriver mange bra sanger, men han er ikke en gud for det! Det virker som at dere tror michael er en gud som ikke gjør NOE galt! Dette med at han har tatt operasjoner vet jeg at han har gjort! MEN HA EN TING KLART: JEG ER PÅ MICHAEL SIN SIDE, MEN IKKE AKKURAT PÅ DENNE SAKEN!
KingOfPop
04-06-2009, 09:33 PM
ja, alle er forskjellige, men ikke på den måten som michael er forskjellig. Michael er en mann på 50 år som liker å ha putekrig og leke gjemsel med småunger. Det syns jeg er LITT for my forskjellig. Jeg vet at michael ikke hadde særlig mye barndom, og at han prøver å få med seg det han gikk glipp av, men jeg syns han kan ta seg litt sammen og oppføre seg litt mer voksent!
Shadowfax
04-06-2009, 09:39 PM
Michael er god til å synge og danse, og ja, han skriver mange bra sanger, men han er ikke en gud for det! Det virker som at dere tror michael er en gud som ikke gjør NOE galt! Dette med at han har tatt operasjoner vet jeg at han har gjort! MEN HA EN TING KLART: JEG ER PÅ MICHAEL SIN SIDE, MEN IKKE AKKURAT PÅ DENNE SAKEN!
Hmmm... Jeg VET MJ har gjort mye galt, dette er ikke en av de.
Hvorfor bruke "dere er hjernevasket" kortet. Det er slik folk bruker når MJ-fans forsvarer MJ i et eller annet, samme hva det er. Jeg vet det er noen "MJ er perfekt" fans der ute, men svært få her inne. Jeg skriver også i mitt skriv:
Jeg vil påpeke at jeg overhodet ikke tror MJ er feilfri. Han har gjort mange feil. Noen har vi fått se via media og det er jo greit. Når alt kommer til alt så er han er tross alt bare et menneske. Men jeg føler det er min plikt å forsvare ting han aldri har gjort, og falske rykter som svirrer ute i tabloidene.
La oss holde oss til en fin diskusjon nå:
Så du mener i all oppriktighet at Oprah(som så at MJ hadde vitiligo under intervjuet), sminkøren og ikke minst bildene lyver? Og det faktum at han bruker paraply HELE tiden for å skjerme seg for solen er jo også et bevis. Er det ingenting i den dokumentaren som overtaler deg til det motsatte? Det er jo klart som dagen spør du meg. Her er en annen med bildebevis: http://www.youtube.com/watch?v=sMGcJFCmnCg&feature=related
Fatter egentlig ikke at det er et tema en gang. MJ har vitiligo. That is a fact. Det har ingenting med om jeg er synes han er feilfri eller ikke. Oppsøk en spesialist, vis han den siste youtube filmen og spør han om MJ har vitiligo. Svaret er GARANTERT: JA!
Shadowfax
04-06-2009, 09:46 PM
ja, alle er forskjellige, men ikke på den måten som michael er forskjellig. Michael er en mann på 50 år som liker å ha putekrig og leke gjemsel med småunger. Det syns jeg er LITT for my forskjellig. Jeg vet at michael ikke hadde særlig mye barndom, og at han prøver å få med seg det han gikk glipp av, men jeg syns han kan ta seg litt sammen og oppføre seg litt mer voksent!
Jeg er dels enig og dels uenig. Ja jeg synes MJ er annerledes en flertallet. Men som jeg sier i skrivet mitt. Annerledes er ikke nødvendigvis negativt. Jeg vet at mye virker merkelig for noen, men i bunn og grunn så er det helt uskyldig. Jeg synes det er trist at så mange hater han pga han er annerledes. Det er det samme som å si, er du ikke et A4 menneske så er du ikke akseptert. Hvorfor er det krig spør en seg, det er en av grunnene. Mangel på aksept..
KingOfPop
04-06-2009, 10:10 PM
Hmmm... Jeg VET MJ har gjort mye galt, dette er ikke en av de.
Hvorfor bruke "dere er hjernevasket" kortet. Det er slik folk bruker når MJ-fans forsvarer MJ i et eller annet, samme hva det er. Jeg vet det er noen "MJ er perfekt" fans der ute, men svært få her inne. Jeg skriver også i mitt skriv:
La oss holde oss til en fin diskusjon nå:
Så du mener i all oppriktighet at Oprah(som så at MJ hadde vitiligo under intervjuet), sminkøren og ikke minst bildene lyver? Og det faktum at han bruker paraply HELE tiden for å skjerme seg for solen er jo også et bevis. Er det ingenting i den dokumentaren som overtaler deg til det motsatte? Det er jo klart som dagen spør du meg. Her er en annen med bildebevis: http://www.youtube.com/watch?v=sMGcJFCmnCg&feature=related
Fatter egentlig ikke at det er et tema en gang. MJ har vitiligo. That is a fact. Det har ingenting med om jeg er synes han er feilfri eller ikke. Oppsøk en spesialist, vis han den siste youtube filmen og spør han om MJ har vitiligo. Svaret er GARANTERT: JA!
Hva mener du med: "Oprah som SÅ michael hadde vitiligo"? jeg skrev at michael SA han hadde vitiligo.
Shadowfax
04-06-2009, 10:12 PM
Hva mener du med: "Oprah som SÅ michael hadde vitiligo"? jeg skrev at michael SA han hadde vitiligo.
Ja han sier jo det, men er jo flere som sier det, det var det jeg ville frem til. Oprah har jo sett det liksom, og sier han har vitiligo.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.