View Full Version : Michael Forever – The Tribute Concert
Caroline
08-30-2011, 01:11 PM
Som sikkert mange av dere har fått med dere har det vært mye snakk blant fansen om den kommende tributekonserten for Michael Jackson. Tributen har fått navnet "Michael Forever – The Tribute Concert" og går av staben lørdag 8. oktober.
Kathrine Jackson er blant dem som står bak denne konserten. I midlertid er det stor uenighet blandt resten av Jackson-familien og fansen om dette "riktig" eller ikke. Hva synes dere?
Link: http://home.michaelforevertribute.com/about.html
ER det virkelig Kthrine som arrangerer dette? Synes det virker litt merkelig. Ikke at det er merkelig at hun vil hedre den fantastiske sønnen sin, men hele greia virker liksom litt..... Ja, vet ikke helt. Synes det er rart å sette i gang noe sånt, og si at det skal bli den største og beste tributen for MJ, uten å vite at f.eks Janet er med, eller mange andre store artister som kunne vært med å gjøre dette til en spesiell tribute. Jeg gidder ikke å protestere mot en tribute for MJ. Han fortjener jo å få flere tributes enn noen annen. Håper bare det virkelig blir bra. Skal man hedre MJ, så må man gjøre det skikkelig.
Var en sak om tributen i VG i dag:
http://www.vg.no/musikk/michael-jackson/artikkel.php?artid=10081729
Janet er altså ikke med, og arrangørene bruker angivelig bare Kathrines navn for å promotere det.. Enig i at KISS ikke får være med på tributen da.
Har ikke de høyeste forventningene til denne tributen, så håper den kan bli en positiv overaskelse. Men gidder ikke bli hysterisk for noe jeg ikke vet så mye om hvordan blir.
Caroline
08-30-2011, 07:44 PM
Jeg er ikke helt sikker, men hun er med på tributen i alle fall, det er jeg ganske sikker på. Flere i Jackson-familien var visst med i begynnelsen de også, helt til de fikk vite datoen.
Men jeg har ikke helt skjønt hva som er greia? Det jeg har fått med meg er at folk ikke liker at konserten er samtidig som rettsaken. Stemmer det? Eller er det noe mer? Eller noe helt annet? :unsure
Astrid Bjønness
08-30-2011, 08:23 PM
Tribute konserten ble annonsert med brask og bram med Kathrine, La Toya og "gutta" Marlon og Jackie til stede pluss han lederen for selskapet som står bak som jeg ikke husker navnet på. Samtidig gikk Jermaine ogRandy ut med en erklæring om at de ikke var med pga. tidspunktet og protesterte på hele opplegget. Janet sa ingenting før i går da hun sa hun ikke ville opptre på konserten pga. datoen, men hun har ikke protestert slik som brødrene gjorde.
Så har det vært mye med billettsystemet der det først ble sagt at den som ga mest til charity skulle få billett først, men det er visst gått tilbake på.
Noen fans reagerte spontant på alt fra tidspunkt, billettene, stedet og folkene bak. Så kom skandalen med KISS,og da ble det sendt protester fra mange hold (med rette!!!), så de ble strøket, og etter det er det 35 fanklubber som har sendt et protestbrev på konserten. Nå vil Kathrine og selskapet invitere protesterne til et forliksmøte for å "ordne opp". Rekken av stjerner er ikke akkurat overveldende. Det er synd. De har det liksom å begynne i gærne enden, disse jacksonene når det skal forsøke seg på noe.
Leit. Det hadde vært så fint med en riktig storslagen tribute konsert for Michael, men det ser ut til å vente på seg. Da må det visst være noen andre enn familien som gjør det. Forresten så protesterte også the Estate på konserten siden de ikke hadde hørt noe om den (!), og familien ikke har lov til å gjøre det uten deres godkjennelse..... De gjør det ikke lett for seg.........
Blir tributen sendt på noen norske kanaler eller? Blir den sendt på TV 8. oktober, eller blir den sendt på TV senere?
Caroline
09-09-2011, 10:02 AM
Herregud, mye surr med andre ord... Det har med å gjøre ting kompliserte for seg selv ja, men fanes er ikke så mye bedre imo. Det er mange av dem som har en tendens til å tenne på alle plugger så fort noen gjøres i Michaels navn. Så det blir ikke akkurat lett å få til en ordentlig tribute konsert! Og det er veldig synd.
Jeg har ikke noe imot denne konserten jeg. Jeg synes egentlig det er et veldig passende tidpunkt å ha den på. Det er nå, under rettsaken, MJ trenger støtte, og hvilken bedre måte å vise støtte på en å hendre han med en konsert...
Leste nettop om at fans er sure for at de har satt opp tilbud på billettene...2 for 1. Unnskyld meg, noe så irriterende! Noen fans er bare ute etter å angripe alt som gjøres for MJ... Er ikke akkurat rart at de må gi tilbud for å få solgt når halve fanskaren, kanskje mer, boikotter!
Blir tributen sendt på noen norske kanaler eller? Blir den sendt på TV 8. oktober, eller blir den sendt på TV senere?
Jeg har ikke hørt om at den skal bli sendt på TV i alle fall. Men om den blir sendt tipper jeg den sendes etter at den faktisk har vært. Men asså, kan jo hende noen sender den. Norske kanaler har det med å sende MJ-ting på TV når det skjer noe stort. Og nå er det jo konsert og rettsak + mye oppstyr, så kanskje.
Caroline
09-24-2011, 09:46 AM
Black Eyed Peas skal også opptre på konserten. Så det er jo noen store der, Christina Aguilera, Smokey Robinson og Cee Lo Green skal også. Pluss at Jamie Foxx skal være host. Jeg tror det blir en bra konsert :)
kingofpopforever
10-04-2011, 01:07 PM
Er det noen som skjønner at Fans var så mye imot den konserten som Mor til Michael var med,mens de støtter THE IMMORTAL World Tour by Cirque du Soleil som også er midt i rettsaken..
hva er feil hvis Hans famillien vil hedre han? de fans som snakka om advokat Branca at han har lurt Michael osv og no de støtter han.. nei uff.. det alt er bare ut av min forstålese.
Caroline
10-04-2011, 04:45 PM
Nei, si det du. Folk er rare :bleh Neida, men det har alltid vært sånn med MJfansen og Jackson-familien, samme hva det er, bare det er noe å klage på så skal det klages...og da skal det klages skikkelig. Det er håpløst *oppgitt*
kingofpopforever
10-08-2011, 10:50 PM
Herregud also., stakkares Michael's barn, såg bilder av dem på secne på mjtribute.. stakkares Blanket, han gråter på secnen:( håper det går bra med dem , Uff når det skal ta slutt ,, 10 åringer har ingenthing å gjøre foran så mange mennesker der hele verden ser på.. denne famillien utsetter så små barn for så mye press , Har de ikke lært noe enda at hvordan Michael har lidd hele livet sitt grunn av alt press han ble satt for.... God hjelper Michaels barna,, han har redda så mange verdens barn og når hans egne barn trengte han ....han ble revet bort fra:(
Har bare sett klippet som ble vist på nyhetene. Det var av barna, og det virket ikke helt som Blanket trivdes helt på scenen, nei.. Men de to eldste tror jeg liker å stå litt fram og hedre faren sin. Man kan se på dem at de er stolte. Men Blanket er nok litt for liten for dette. de eldste er jo gamle nok til å vite litt mer av hva de vil og hva det betyr.
Har ikke sett konserten, men etter det jeg har fått med meg så var det et litt skuffende arrangement. det var ikke særlig mange aktuelle store stjerner som var med, som ville gjort at flere hadde vist større interesse for konseten. Jeg synes det er fint at familien vil hedre MJ, men det virker jo som alt de gjør bare blir rot! Blir nesten litt irritert. MJ fortjener alltid å bli hedret, men da skal det jo gjøres skikkelig. MJ var den største og beste, og det er det som må etterstrebes når han skal hedres med rette.
Caroline
10-11-2011, 08:59 PM
Jeg så litt av dokumentaren om Queen som gikk på tv i helgen (tror jeg), hvor de hadde en skikkeilg heavy tributekonsert for Freddie. Det var veldig rørende, men jeg ble også irritert fordi det fikk meg til å tenke på at MJ ikke har hatt noen sånn tribute...og han fortjener virkelig en heavy tributekonsert!
Tenk, en av historiens største artiser har ikke fått en skikkelig tributekonsert, det helt merkelig. Det burde ikke være så vanskelig.
Det er sikkert fansen som ødelegger, det så mange som alltid skal klage og protestere og boikotte og ja... 8-26-03fruits_apple
Det kommer nok en skikkelig tribute konsert. Men det er de riktige folkene som må ta initiativet. Noen som kan få til det største og beste, og få med seg mange. Når var det tribute konserten for Freddie var? Ikke på TV altså, men egentlig? Og hvilket år var det han døde?
Caroline
10-17-2011, 04:49 PM
Nja, jeg klarer ikke helt å tro på det. I så fall må det være fansen som arrangerer, ellers blir det bare tull...
Jeg er ikke helt sikker på når konserten var faktisk, jeg husker ikke. Han døde i 91 da, og jeg tror ikke den var så alt for lenge etter det.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.