PDA

View Full Version : Prince O(+>

mariemarie
10-21-2010, 04:25 PM
Er det noen fans av Prince her? På de fleste Michael Jackson forum har man alltid en Prince tråd, vet ikke om vi har hatt det her før ettersom jeg kun har vært medlem ett år, men jeg lager en nå.

Så, noen fans? Noen som liker noen sanger av han? Sett han på konsert før?

La oss snakke om Prince!!

Jeg så han som sagt i sommer på Roskilde. Så han igjen med Miriam og to andre i Bergen nå på mandag.

Han spilte ikke denne sangen under på mandag, men jeg kom på den, eller fant den plutselig for to dager siden. Husker den gikk veldig mye på mtv (jeg var glued til mtv i timesvis da de fremdeles viste musikkvideoer.) I skrivende stund er dette min favoritt om dagen. Får ikke nok av den i overhodet :):):):):):)

KGy0QRXvjgU&w=600&h=400

Shabana
10-21-2010, 08:05 PM
Tja, jeg vil ikke akkurat kalle meg for en fan, men jeg liker de fleste av sangene hans. :)
Jeg har ingen album og oppsøker heller ikke musikken hans, men hvis det kommer på radioen e.l. skrur jeg som regel opp lyden. Kan visst en del sangtekster også har jeg skjønt ;)

isb
10-22-2010, 12:36 PM
Jeg har liksom aldri hørt noe særlig av han jeg. Har hørt "Kiss" og "purple rain" men det er liksom det. Kanskje jeg har hørt mer, bare at jeg ikke vet at det er han. Så har ikke noe særlig forhold til han eller musikken hans, men jeg vil gjerne høre mer av han egentlig. Hadde lyst til å dra på konserten i Bergen, men hadde desverre ikke tid eller penger.. Har lest anmeldelsene av konserten og artikler om han i forkant av konserten. De har vært utelukkende positive og mange ganger tenker jeg at det er sånn en anmeldelse av MJ burde vært. De er jo litt like i stilen på en måte.
Syntes det var morsomt i et eller annet intervju om MJ så var det en som sa at hvis MJ fikk en idè til en sang el. så måtte han fortelle det og begynne på det med en gang, selv om det var midt på natten, hvis ikke var han redd at Gud skulle gi ideen til Prince:D

mariemarie
10-23-2010, 05:36 PM
Tja, jeg vil ikke akkurat kalle meg for en fan, men jeg liker de fleste av sangene hans. :)
Jeg har ingen album og oppsøker heller ikke musikken hans, men hvis det kommer på radioen e.l. skrur jeg som regel opp lyden. Kan visst en del sangtekster også har jeg skjønt ;)

Det er ofte sånn med store artister, man behøver nødvendigvis ikke har noen album av de for å alikevel kunne en hel haug med sanger. Det oppdaget jeg en gang jeg var på Robbie Williams konsert i Gøteborg for noen år siden. Jeg har ikke en cd av han, men under konserten hans kunne jeg alle sangene på strak arm. WHAT? LOL!!! Håper han turnerer igjen, det er party og allsang all the way :)

Jeg har liksom aldri hørt noe særlig av han jeg. Har hørt "Kiss" og "purple rain" men det er liksom det. Kanskje jeg har hørt mer, bare at jeg ikke vet at det er han. Så har ikke noe særlig forhold til han eller musikken hans, men jeg vil gjerne høre mer av han egentlig. Hadde lyst til å dra på konserten i Bergen, men hadde desverre ikke tid eller penger.. Har lest anmeldelsene av konserten og artikler om han i forkant av konserten. De har vært utelukkende positive og mange ganger tenker jeg at det er sånn en anmeldelse av MJ burde vært. De er jo litt like i stilen på en måte.
Syntes det var morsomt i et eller annet intervju om MJ så var det en som sa at hvis MJ fikk en idè til en sang el. så måtte han fortelle det og begynne på det med en gang, selv om det var midt på natten, hvis ikke var han redd at Gud skulle gi ideen til Prince:D

Ja, aw, det et finnes en tråd på mjjc der de har funnet alt om MJ og Prince. Eks; noe som er LOL er sangen Invincible der Michael synger; "He's giving you diamonds and pearls, but he can't do it like me". Prince har jo en sang fra 1991 som heter "Diamonds and Pearls" :uskyldig lol

Prince har de seneste årene vært min guilty pleasure, hehe.:uskyldig Etter to konserter i år må jeg vel nesten si at jeg er en smule hooked gal4 Han er skikkelig funky og en utrolig live artist. Synd du ikke fikk dratt på konserten, men vi får håpe han kommer hit igjen, jeg tror han likte seg in Norway!

Spilte du sangen jeg postet da? Gold er fin synes jeg. Fant den igjen for noen dager siden. Jeg elsker at jeg har funnet en hel haug med Prince musikk! Dersom dere er nysgjerrige bør dere sjekke han ut. Mange fine sanger, men med så mange studio album, er det også mye om ikke er så bra, men mye er bra=) Litt vanskelig er det jo å finne Prince på nettet da...

Jeg har alltid likt dette bildet her for eksempel, litt sånn MJ/Prince hvis dere skjønner :uskyldig:uskyldig:uskyldig
http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2007/09/14/prince_close.jpg

En sang alle kan. Fra Purple Rain filmen. Jeg griner når jeg ser denne scenen aww *sukk*
Verdens fineste ballade
PJfhGL0F6LE