View Full Version : Lære seg å danse de kjente MJ-koregrafiene!
Becka
10-08-2010, 11:38 PM
Jeg er ikke den mest tålmodige personen i verden, og jeg er ikke så veldig glad i å lære meg koregrafi. Jeg har alltid elsket å danse, men jeg lærer det av meg selv, og Michael dans har jeg liksom bare fått printet inn i hodet etter å ha sett uttallige opptredener. MEN, nå vil jeg gjerne lære meg, i allefall de mest kjente helt og ikke bare halveis! Men jeg syntes det er litt vanskelig... :plystre
Den eneste dansen jeg virkelig kan er "Beat it." "Thriller" er så som så, jeg har som sagt litt problemer med å henge helt med i svingene på alt. Men en dans som er vanskelig er smooth criminal. Jeg får til noe, men er det bare meg som suger i koregrafi eller er den litt vrien?? er det noen som har en god "oppskrift" eller noen sider å vise til. Det er litt vanskelig å drive å trykke play og pause på akkurat den!
Jeg syntes det er på tide at jeg kan dansene nå, ikke bare halveis! hehe... I wanna impress! ;)
Tips mottas med takk! :D
mariemarie
10-09-2010, 12:41 AM
Lykke til med dansen!
Jeg tenker seriøst på å lage en støttegruppe for fanswhocantmoonwalk. Jeg kan fortsatt ikke ta en moonwalk en gang. WTF?
Jeg har prøvd alt, med/uten sko, på isen, asfalt, gress, på badet, i dusjen, i basseng, opera huset i Sydney, barbeint, på skøyter, på ski og snowboard, bruke veggen som støtte og det mest komiske av alt, da Miriam skulle prøve lære meg LOL!!
Jeg kommer aldri til fikse den dansen der. ARGHH!!
Jeg er ganske tålmodig av meg, men når det kommer til moonwalk klikker jeg i vinkel og gir opp med en gang. HJELP LOL!
Apekatt123
10-09-2010, 01:54 AM
Denne karen her har lært meg en god del!
http://www.youtube.com/user/mjcldplyrw
Lykke til med dansen!
Jeg tenker seriøst på å lage en støttegruppe for fanswhocantmoonwalk. Jeg kan fortsatt ikke ta en moonwalk en gang. WTF?
Jeg har prøvd alt, med/uten sko, på isen, asfalt, gress, på badet, i dusjen, i basseng, opera huset i Sydney, barbeint, på skøyter, på ski og snowboard, bruke veggen som støtte og det mest komiske av alt, da Miriam skulle prøve lære meg LOL!!
Jeg kommer aldri til fikse den dansen der. ARGHH!!
Jeg er ganske tålmodig av meg, men når det kommer til moonwalk klikker jeg i vinkel og gir opp med en gang. HJELP LOL!
hahahaha, unnskyld at jeg ler, men herregud så søt du er :huggle
jeg vet desverre ikke hvordan jeg kan hjelpe deg. Selv lære jeg moonwalk på et driiiiiiiit seit, møkkete og ekkelt gulv på barneskolen jeg gikk på da jeg var liten. Skjønner ikke hvordan i alle dager jeg klarte det, når man nesten satt fast i gulvet hvis man gikk uten sokker. men men Lykke til videre mariemarie i kampen om å mestre moonwalken :)
Jeg er ikke den mest tålmodige personen i verden, og jeg er ikke så veldig glad i å lære meg koregrafi. Jeg har alltid elsket å danse, men jeg lærer det av meg selv, og Michael dans har jeg liksom bare fått printet inn i hodet etter å ha sett uttallige opptredener. MEN, nå vil jeg gjerne lære meg, i allefall de mest kjente helt og ikke bare halveis! Men jeg syntes det er litt vanskelig... :plystre
Den eneste dansen jeg virkelig kan er "Beat it." "Thriller" er så som så, jeg har som sagt litt problemer med å henge helt med i svingene på alt. Men en dans som er vanskelig er smooth criminal. Jeg får til noe, men er det bare meg som suger i koregrafi eller er den litt vrien?? er det noen som har en god "oppskrift" eller noen sider å vise til. Det er litt vanskelig å drive å trykke play og pause på akkurat den!
Jeg syntes det er på tide at jeg kan dansene nå, ikke bare halveis! hehe... I wanna impress! ;)
Tips mottas med takk! :D
sorry at jeg driver å dobbelposter nå, men jeg glemte jo helt å svare becka. Det beste jeg kan komme på er å se dansene i slowmotion. Det finnes mange sånne filmer på youtube. Også kan du jo se på sånne filmer hvor noen som kan dansen viser steg for steg hva du skal gjøre.
Når jeg var liten og hadde all verdens av tid så jeg på feks Thriller og fulgte bare med på armene og skulderne, så spolte jeg tilbake og fulgte med på kroppen, så spolte jeg tilbake igjen og så på føttene. Men det tar jo en god del tid, så det er kanskje ikke å anbefale:P
Caroline
10-09-2010, 12:57 PM
Tipsene til Apekatt123 og emzi er 8-26-03respect
Han duden det er link til lager veldig bra tutorials, har brukt de en del ganger:) Og det med å konsentrere seg om ett parti av gangen (ben, armer, overkropp...) er ikke så dumt...da blir det litt mindre surr liksom :P
How...just, how? :blinkern
Jeg tror ikke det er noen i hele verden som får til å moonwalk'e på et snowboard LOL :latter
Her er en tutorial som er veldig grundig
E_FzgtLVzbI
LYKKE TIL! :D
http://www.youtube.com/watch?v=9awyYESUm78
Her kan man hvertfall lære seg "the drill". Jeg har greid å lære meg den, men måtte repetere ganske mange ganger. Det som er bra er at han tar alle bevegelsene sakte igjennom først uten musikk, og så til musikk etterpå og at han står i speil så du lærer dansen riktig vei. Den klassifiseres vel kanskje ikke som de mest kjente dansene, men den er hvertfall kul:)
Jeg har skikkelig lyst til å lære meg dansen til den dangerous-mixen fra MTV music awards. Har prøvd, men det virker helt umulig foreløpig. Har ikke sett noen bra youtube videoer hvor man kan lære den heller.
Apekatt123
10-09-2010, 04:47 PM
(...)
Jeg har skikkelig lyst til å lære meg dansen til den dangerous-mixen fra MTV music awards. Har prøvd, men det virker helt umulig foreløpig. Har ikke sett noen bra youtube videoer hvor man kan lære den heller.
Sett denne guiden?
http://www.youtube.com/user/mjcldplyrw#g/c/35298B2E89E266AF
Sett denne guiden?
http://www.youtube.com/user/mjcldplyrw#g/c/35298B2E89E266AF
hmm, tror ikke det. Får sjekke den ut en dag jeg er alene hjemme:) Den dansen er såå kul!
Becka
10-10-2010, 02:23 AM
Aw, tusen hjertelig takk for mange gode råd og linker! :huggle
Nå skal jeg læres! :D
Hehe, moonwalken kan jeg, men burde nok tas opp litt igjen. "I`m a little rusty":latter
Men sidewalken skulle jeg gjerne ha lært meg! Har forsøkt en del ganger, men tror jeg gjør noe feil der....:unsure
godt tips å konse seg om enten øvre eller nedre del av kroppen først! For er jo gjerne det at det blir for mye på en gang!
Så det skal prøves! :)
Shabana
10-10-2010, 10:31 AM
Oooh :D Her var det fine linker for en danselysten :huggle
Men Becka, du er ikke alene om å føle at SC er vanskelig nei! Det er virkelig ARRRRG dansen av MJ danser for meg. The Drill brukte jeg vel en uke på å klare ordentlig. Nå går det vel så godt som på autopilot.
Det neste prosjektet mitt er Dangerous... gleder meg gal4 Så tusen takk for den linken Apekatt123! :huggle
Har også veldig lyst å lære meg Scream :plystre
Becka
10-10-2010, 05:31 PM
Oooh :D Her var det fine linker for en danselysten :huggle
Men Becka, du er ikke alene om å føle at SC er vanskelig nei! Det er virkelig ARRRRG dansen av MJ danser for meg. The Drill brukte jeg vel en uke på å klare ordentlig. Nå går det vel så godt som på autopilot.
Det neste prosjektet mitt er Dangerous... gleder meg gal4 Så tusen takk for den linken Apekatt123! :huggle
Har også veldig lyst å lære meg Scream :plystre
JA, SC ser på en måte så simpel ut ( altså, ikke misforstå, det er sabla sthiligt! Og jeg vet det er mye arbeid bak, ) men MICHAEL får det til å se å enkelt ut, men så er det absolutt ikke det, får ikke med meg armene på riktig måte, og alle disse vridningene.... Åh, men vil så gjerne lære den! Men jeg har jo ikke verdens beste tålmodighet heller.... :plystre
Hilde, både du og Caro var virkelig flinke til å danse! Ble nesten litt overrasket :p no offence, ( mener det godt ) ;) Men en uke på the drill er jo ikke mye da, når man ikke er proffdanser liksom! :)
Shabana
10-10-2010, 06:42 PM
Hilde, både du og Caro var virkelig flinke til å danse! Ble nesten litt overrasket :p no offence, ( mener det godt ) ;) Men en uke på the drill er jo ikke mye da, når man ikke er proffdanser liksom! :)
Tusen takk for det :D :p :huggle
Når det gjelder The Drill så må jeg jo si at jeg danset gjennomsnittelig 2,5 time om dagen hele den uka. Og for det meste øvde jeg på The Drill.
Jeg danset jo veldig mye før, både på kurs og drev med koreografi selv også. Ble dessverre en slutt på det pga legestyr, men det skal være greit igjen nå bare jeg får bygd opp litt muskulatur igjen. I'm on a mission ;) :yay
Becka
10-10-2010, 06:52 PM
Tusen takk for det :D :p :huggle
Når det gjelder The Drill så må jeg jo si at jeg danset gjennomsnittelig 2,5 time om dagen hele den uka. Og for det meste øvde jeg på The Drill.
Jeg danset jo veldig mye før, både på kurs og drev med koreografi selv også. Ble dessverre en slutt på det pga legestyr, men det skal være greit igjen nå bare jeg får bygd opp litt muskulatur igjen. I'm on a mission ;) :yay
Kult! Jeg tror mange av som er fans har en lidenskap for dans... Ikke så rart... :) Jeg elsker det, men har kun "drevet" for meg selv. Men en gang hadde jeg en drøm om bli proff danser... Hehe... Den gang..
Kanskje ved neste møte så kunne vi alle lært oss en dans sammen? Det hadde vært tøft! :yay
Shabana
10-10-2010, 07:15 PM
Kult! Jeg tror mange av som er fans har en lidenskap for dans... Ikke så rart... :) Jeg elsker det, men har kun "drevet" for meg selv. Men en gang hadde jeg en drøm om bli proff danser... Hehe... Den gang..
Kanskje ved neste møte så kunne vi alle lært oss en dans sammen? Det hadde vært tøft! :yay
Jeg er ihvertfall en av dem som elsker å danse. Det er så herlig å føle musikken strømme gjennom kroppen og ta kontroll :<3
Det var jo min plan å bli profesjonell danser, men når man blir stoppet av medisinske grunner som 16 åring er det ikke stort mer man kan gjøre :(
Det hadde vært skikkelig stilig å få til et stort møte mellom fans en gang, og da gjerne noe som varer litt lenger enn en kveld. Noen av oss har jo fått til det, men det passer jo aldri for alle, så da må det nok planlegges ganske grundig.
Apekatt123
10-10-2010, 09:12 PM
JA, SC ser på en måte så simpel ut ( altså, ikke misforstå, det er sabla sthiligt! Og jeg vet det er mye arbeid bak, ) men MICHAEL får det til å se å enkelt ut, men så er det absolutt ikke det, får ikke med meg armene på riktig måte, og alle disse vridningene.... Åh, men vil så gjerne lære den! Men jeg har jo ikke verdens beste tålmodighet heller.... :plystre
Hvilken SC-versjon er det du prøver å lære? Den fra musikkvideoen eller den som ble opptredd på Dangerous- og HIStoryturneen?
Caroline
10-10-2010, 10:38 PM
Thanks, Linda :D
Og jo, Linda, sidewalken er egentlig ikke så vanskelig. Er vanskelig å forklare, men om du kan the v i c-walk klarer du sidewlaken lett som en plett! :thumbsup
Du kan se på denne frem til ca 1:50, den er veldig fin:)
v5v_fRkPTLo
Becka
10-11-2010, 02:14 PM
Hvilken SC-versjon er det du prøver å lære? Den fra musikkvideoen eller den som ble opptredd på Dangerous- og HIStoryturneen?
Jeg har forsøkt litt fra Dangerous touren.. Men også bare på egenhånd uten video å følge. Jeg vet jo åssen den går, men får det ikke til like bra i praksis som i hodet! :p
Becka
10-11-2010, 02:14 PM
Thanks, Linda :D
Og jo, Linda, sidewalken er egentlig ikke så vanskelig. Er vanskelig å forklare, men om du kan the v i c-walk klarer du sidewlaken lett som en plett! :thumbsup
Du kan se på denne frem til ca 1:50, den er veldig fin:)
v5v_fRkPTLo
Oh thanks! Nå skal det prøves! :D
Caroline
10-11-2010, 06:28 PM
Oh thanks! Nå skal det prøves! :D
No problem! Håper du får det til! :D
Apekatt123
10-13-2010, 03:32 PM
Jeg har forsøkt litt fra Dangerous touren.. Men også bare på egenhånd uten video å følge. Jeg vet jo åssen den går, men får det ikke til like bra i praksis som i hodet! :p
Den er ikke så vrien som den virker til å begynne med! Jeg husker det tok tid for meg å lære den, men lærehastigheten akselererte mens jeg øvde. Lykke til :D
mariemarie
10-13-2010, 11:19 PM
Her er det virkelig mange dansere!! Jeg har kun forsøkt meg på Moonwalk en del (altfor mange) ganger. Jeg har også sett den youtube videoen også, uten å lykkes. Jeg er håpløs på moonwalk!
Jeg har aldri forsøkt meg på andre MJ danser, et par ganger under Bucuresti konserten tenker jeg, men aldri ellers. Den sidewalken kan jeg sikkert bare glemme :latter
Jeg øvde veldig på Janet's "If" rutine. Falt mer i smak da den var litt mer jentete LOL!!
Å danse er fantastisk. Det er som Hilde skriver, man føler seg fri. Noe jeg angrer på er at jeg aldri begynte på jazz-ballet som et par av mine venner gjorde da jeg var liten (jeg ville bli som de i Fame da heehee)
Det er skikkelig mange MJ fans som er dansere. Han har virkelig inspirert mange mennesker til å nå drømmene sine, om det er dans, sang eller hva det måtte være.
Hva er deres favoritt dans av MJ da? Kan være alt fra musikkvideoer og live.
=)
Becka
10-15-2010, 01:21 AM
Her er det virkelig mange dansere!! Jeg har kun forsøkt meg på Moonwalk en del (altfor mange) ganger. Jeg har også sett den youtube videoen også, uten å lykkes. Jeg er håpløs på moonwalk!
Jeg har aldri forsøkt meg på andre MJ danser, et par ganger under Bucuresti konserten tenker jeg, men aldri ellers. Den sidewalken kan jeg sikkert bare glemme :latter
Jeg øvde veldig på Janet's "If" rutine. Falt mer i smak da den var litt mer jentete LOL!!
Å danse er fantastisk. Det er som Hilde skriver, man føler seg fri. Noe jeg angrer på er at jeg aldri begynte på jazz-ballet som et par av mine venner gjorde da jeg var liten (jeg ville bli som de i Fame da heehee)
Det er skikkelig mange MJ fans som er dansere. Han har virkelig inspirert mange mennesker til å nå drømmene sine, om det er dans, sang eller hva det måtte være.
Hva er deres favoritt dans av MJ da? Kan være alt fra musikkvideoer og live.
=)
Ai ai.... Vanskelig!!
Det er jo så sinnsykt mange råe danser, at det er umulig å bre velge en!
Men det første jeg kommer på sånn i farta, må jo bety noe, å da tenkte jeg bl.a på "solodansen" i B&W. Helt rått, og så HOT! Og en stor favoritt er jo da Smooth criminal. Er en grunn til at jeg virkelig vil lære den! Musikkvideoen er nok tøffest. Dangerous live er jo også en helt fantastisk opptreden!
Og selvfølgelig.. Billie Jean.. Live! Det er no helt magisk over denne opptreden.... *se for seg*
Fant en bra instruksjon på thriller-dansen. Den er i utrolige 40 deler da, hvor hu tar litt etter litt. Eller så kan man gå helt til slutten hvor hu går igjennom hele dansen sakte til musikken:
http://www.youtube.com/watch?v=D2c1TyAiDX8&feature=related
Eller her hvor hun går igjennom hele i normalt tempo til sangen: http://www.youtube.com/watch?v=heEFEOfAn4k&feature=related
Jeg lærte hvertfall mye av disse. Bra trening det her:) Istedet for earobic eller noe, så kan man bare danse litt MJ-dans:)
Caroline
02-09-2011, 02:40 PM
Bra trening av å danse ja! MYYYYE bedre enn å dra på treningssenter cool3
Takk for linker forresten :thumsup
De er mye bedre enn de jeg brukte for å lære Thriller xD
Ghost/2 bad. Den dansen her er innmari kul. Er denne versjonen av sangen på noen cd? http://www.youtube.com/watch?v=1JqqNaok4X8
miriam
02-15-2011, 11:10 PM
for en kul tråd! :D
Jeg har nok ikke prøvd meg på MJ dansing på mange år... men burde jo absolutt gjøre det mer! Er jo fantastisk kult å danse. :D Blir så glad av det jeg!
Hahahahahah og awwwwwwww @ moonwalk hisotrien din, Therese... :huggle:<3:<3:<3
Hvilken som er den kuleste koreografien er vaaanskelig å svare på... Elsker Smooth Criminal, Beat It, Remember the Time, The Drill, Dangerous... :latter *innser at jeg er i ferd med å liste opp alle MJ koreografier* så jeg tror jeg stopper der. Vet ikke hvilken jeg ville ha valgt å lære meg først jeg... Husker jeg drev og spolte frem og tilbake på Smooth Criminal på Bucharest konserten jeg hadde på VHS, og spilte i saaaaakte film for å finne ut av movesene... og den er neimen ikke lett, asså! Men utrolig kul! :D
Caroline
02-16-2011, 12:48 AM
Er denne versjonen av sangen på noen cd?
Jeg har ikke hørt den på noen CD i alle fall.
Jeg tror kanskje jeg synes 2 Bad (Ghost) og Smooth Criminal er de feteste dansene. Også kanskje starten på TDCAU live. Oooog, Billie Jean ::<3
Men asså alle danse til MJ er utrolig kule. På The Experience har de jo tatt med sanger hvor det ikke er noe kooregrafi til og, ja, man ser det ikke er MJ sine moves for å si det sånn :P Er noen ganger jeg må stoppe for å le, lol.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.