PDA

View Full Version : TV Norge skal vise Goon to Soon av Ian Halperin????

kingofpopforever
06-13-2010, 10:34 PM
Vet noe at Tv norge skal vise filmen Goon to soon av han jurnalist Ian Halprin eller hva han heter den 25 juni. filmen blir vist i 50 land og fans prøver å stoppe den over hele verden!!! denne boka var en dritt etter min meing , klarte ikke lese halv parten en gong og denne filmen basart på denne boka...

hvis det er sant at Tv norge har planer å vise denne filmen her i lande , da synes vi bør prøve å protestere.. hvorfor media skal alltid vise som er negativohnoyoudidnt

Hvis dere ønsker så kan dere sende mail eller ringe Tv Norge ... E-mail: tvnorge@tvnorge.no. Tlf: (+47) 21 02 20 00

Birdy
06-13-2010, 10:49 PM
Uff :( Dessverre har han tatt seg den frihet til å ha verdenspremieré på den filmen 25.juni. Utrolig frekt! Finner ikke ord.

Synes så absolutt vi burde protestere på det ja! Hvis det er noen film som burde vises på den dagen, så er det Larry Nimmer sin film: Untold story of Neverland. Den fortjener å bli promotert! 8-26-03respect

MJ-Zin
06-13-2010, 11:02 PM
Helt enig!! The Untold Story Of Neverland burde blitt vist istedetfor Ian sin.. Herregud Ian Halperin er helt på kjøret.. Jeg skal hvertfall klage!!

isb
06-14-2010, 08:54 PM
Er det denne filmen som det var snakk om at skulle komme på kino på den datoen?? Og er Ian Halperin han som hveder at MJ var homo?? Går litt surr.. Hvis det var han så gikk han vel hvertfall fra å tro at MJ var skyldig i pedofilianklagene, til å finne ut at han var uskyldig?? Eller? Men er helt enig i at the untold story of neverland fortjener oppmerksomhet og er skeptisk til denne nye dokumentaren.

Birdy
06-14-2010, 10:29 PM
Er det denne filmen som det var snakk om at skulle komme på kino på den datoen?? Og er Ian Halperin han som hveder at MJ var homo?? Går litt surr.. Hvis det var han så gikk han vel hvertfall fra å tro at MJ var skyldig i pedofilianklagene, til å finne ut at han var uskyldig?? Eller? Men er helt enig i at the untold story of neverland fortjener oppmerksomhet og er skeptisk til denne nye dokumentaren.

Ja, det er ihvertfall det jeg også har trodd. Men ifølge det han har twittret idag så tyder det ikke noe på at han tror MJ var - frekkere går det nesten ikke ann å bli! uskyldigohnoyoudidnt

Synes Tina fra Justice 4 Michael gruppa sa noe veldig fornuftig om Ian Halperin på ustream idag:
"Those who talk, don't know - and those who know, don't talk!" Og det er jo igrunn helt riktig. Michaels nære venner holder jo tett om hans liv, av respekt! Det er kun de som tror de vet som plaprer i vei.

isb
06-14-2010, 10:57 PM
Ja, skjønner ikke hvofor han fyren der tror han vet så mye om Michael.. Men det er dumt at det er de som roper høyest som folk hører på. Jeg prøvde å tipse de norske tv-kanalene om å sende The untold story of neverland, true crime med afrodite jones eller evt en konsert med han på ettårsdagen. Det er en stund siden jeg gjorde det da. Tenkte det var verdt et forsøk. Når de sender noe på ettårsdagen bør det jo være for fansen først og fremst. Det er jo de som har mest interesse av å se han. Har ikke fått svar fra andre enn nrk, men de sender sikkert ikke de heller, men de sa de skulle sende tipset videre til de som evt hadde med det å gjøre eller noe sånt.

mariemarie
06-14-2010, 11:09 PM
Hvis dere ikke har denne. Jeg fikk den på mail i februar. Hvis noen av dere skriver til TV selskaper osv, kan dere kanskje sende ved denne pressreleasen?:)

Ettersom Ian får lov til å lage en dokumentar som skal bli vist på TV, bør slike som Larry Nimmer gjøre det også. Dette ER en lavbudsjett film som først og fremst var ment for Michael å se :( men som i siste liten ble forandret fordi han døde. Larry håpet at de ville sende den på CBS, men etter hva jeg forsto gikk den direkte for salg på amazon. Mye pga at Michael døde tenker jeg.

----------------------------------------------------

Michael Jackson Documentary Premieres at SBIFF
MJJCX

Reply |Larry Nimmer
show details Feb 4

“Michael Jackson: The Untold Story of Neverland”
Premieres at the Santa Barbara Intl. Film Festival

The world premiere of the feature documentary “Michael Jackson: The Untold Story of Neverland” by Larry Nimmer will presented at the 2010 Santa Barbara International Film Festival. Screenings will take place on Wednesday, Feb. 10 at 9:30pm at the Victoria Hall theatre and on Friday, Feb. 12 at 10:45am at the Metro IV theatre.

“Michael Jackson: The Untold Story of Neverland' looks behind the hype and innuendo of Jackson's notorious child molestation trial and paints a vivid picture of his life at Neverland, his core beliefs and the people who accused and prosecuted him.

Filmmaker Larry Nimmer worked as a documentary producer for the Jackson defense team during the 2005 trial. During that time, he had unprecedented access to the Neverland Ranch estate. The documentary was produced with the cooperation of Jackson attorney Tom Mesereau.

The film documents the events at Jackson’s Neverland home leading to his arrest, and how his accusers reportedly fabricated their allegations. The film features Neverland Ranch footage Nimmer presented in court as well as unseen trial footage of his accusers, the Sheriff’s raid of Neverland, outtakes of Michael Jackson from the Martin Bashir documentary “Living with Michael Jackson”, and classic Jackson career highlights.

Also included is an examination of the reported $20 million settlement with an earlier accuser. The film’s ending features the outpouring of love from his fans, following Michael’s sudden death, and a touching message from his daughter, Paris Jackson.

As Nimmer examines the facts in the case, and the nature of the media coverage, viewers are helped to make up their own minds about Jackson's guilt or innocence.

The documentary is available for sale on Amazon. Video clips from the documentary are on YouTube and can be seen on Nimmer’s web site at Smilies www.nimmer.net. Screener copies and press photos are available.

FOR IMMEDIATE RELEASE
January 26, 2010
Contact: Larry Nimmer (805) 566-0198, larry@nimmer.net, www.nimmer.net

----------------------------------------
Larry Nimmer
Nimmer Pictures, Inc.
5296 El Carro Lane
Carpinteria, CA 93013 USA
Tel. 805 566-0198
larry@nimmer.net
www.nimmer.net

dY2Vf-kiGbw

mariemarie
06-14-2010, 11:27 PM
En annen ting (jeg er så engasjert om dagen!) er at det er viktig å PÅPEKE at dokumentaren til Nimmer ble laget FØR han døde. Så klart, han så det som en mulighet å slippe den i begynnelsen av Michael's planlagte turne, det er business, men dette var laget før 25 juni.

Jeg satt nettopp å leste mail-korespondansen jeg hadde med han i april i fjor. Da visste vi ingenting av hva som kom til å skje to måneder etter :( Her et et lite utdrag av hva han hadde tenkt når det er snakk om fansens bidrag:

4/15/09

I'm getting closer to selling a DVD of "Michael Jackson: The Untold Story of Neverland" on Amazon and other places. However, I'd like your opinion on something.

I'm planning on putting "Messages to Michael" on the "Extras" of the DVD. I'll do this by letting fans know that they can post a video "message to Michael" that is 30 seconds or under on YouTube and the first 100 messages, I'll put on the extras of the DVD. I'll announce a time period to post the messages and ask people to email me a link to the video and I'll download them and include them on the DVD. And, I'll send the finished DVD to Michael with a note from me.
-----------------------------------------

Trist at slike folk som Ian Halperin får all den mediadekningen (og penger) for å lage noe som attpåtil heter "Gone Too Soon". Michael skulle ha copyrighta den sangtittelen!

Birdy
06-15-2010, 07:07 PM
En annen ting (jeg er så engasjert om dagen!) er at det er viktig å PÅPEKE at dokumentaren til Nimmer ble laget FØR han døde. Så klart, han så det som en mulighet å slippe den i begynnelsen av Michael's planlagte turne, det er business, men dette var laget før 25 juni.

Jeg satt nettopp å leste mail-korespondansen jeg hadde med han i april i fjor. Da visste vi ingenting av hva som kom til å skje to måneder etter :( Her et et lite utdrag av hva han hadde tenkt når det er snakk om fansens bidrag:

4/15/09

I'm getting closer to selling a DVD of "Michael Jackson: The Untold Story of Neverland" on Amazon and other places. However, I'd like your opinion on something.

I'm planning on putting "Messages to Michael" on the "Extras" of the DVD. I'll do this by letting fans know that they can post a video "message to Michael" that is 30 seconds or under on YouTube and the first 100 messages, I'll put on the extras of the DVD. I'll announce a time period to post the messages and ask people to email me a link to the video and I'll download them and include them on the DVD. And, I'll send the finished DVD to Michael with a note from me.
-----------------------------------------

Trist at slike folk som Ian Halperin får all den mediadekningen (og penger) for å lage noe som attpåtil heter "Gone Too Soon". Michael skulle ha copyrighta den sangtittelen!

Uff, så trist:( Var jo en veldig fin tanke av Larry Nimmer da. Skulle virkelig ønske noen f. eks. Katherine Jackson kunne ha satt ned foten for den tittelen. Ev. copyrighta den. Men ho har jo nok å henge fingrene sine i stakkars.

Tusen takk, Marie 8-26-03respect
Det er jo super informasjon å få med i et "overtalelsesbrev";)
Nå har jeg fått sendt avgårde en mail til tvnorge. Håper virkelig de revurderer sitt valg!

En ting til. Ville det vært enklere for dere hvis vi sammen satte opp en mail man kunne sende til de ulike tvkanalene istedet for at hver enkelt måtte regissere sitt eget skriv? Det viktigste er at de skjønner at vi mener alvor. Vil tro at mengden er viktigere enn at vi skriver på hver vår måte. :unsure Hva tror dere?

mj09
06-15-2010, 09:24 PM
Uff, så trist:( Var jo en veldig fin tanke av Larry Nimmer da. Skulle virkelig ønske noen f. eks. Katherine Jackson kunne ha satt ned foten for den tittelen. Ev. copyrighta den. Men ho har jo nok å henge fingrene sine i stakkars.

Nå har jeg fått sendt avgårde en mail til tvnorge. Håper virkelig de revurderer sitt valg!

En ting til. Ville det vært enklere for dere hvis vi sammen satte opp en mail man kunne sende til de ulike tvkanalene istedet for at hver enkelt måtte regissere sitt eget skriv? Det viktigste er at de skjønner at vi mener alvor. Vil tro at mengden er viktigere enn at vi skriver på hver vår måte. :unsure Hva tror dere?

Ja! Det var en god ide! :)

mariemarie
06-15-2010, 10:28 PM
Vet dere om den har blist vist på noen tv kanaler i det hele tatt?
Jeg kan sende han en mail å spørre.

Det finnes nok av motbydelige dokumentarer rundt om kring, så hvorfor ikke få denne på skjermen, laget av folk som var der.

Har hørt at Afrodite Jones ble sur fordi han brukte noe materiale som hun mente var hennes, men herregud, hun kan gjerne være så sur hun bare vil for min del LOL

Jeg så den første gangen i april i fjor, før han hadde fått lagt inn fan-messagene. Jeg fikk på en måte sett den un-edited. Han jobbet tett med andre mjsider også. Det kan enkelte ganger være lurt å gå direkte til fansen, noe han gjorde.

Det er alltid ting som kan bli gjort annerledes og bedre i en slik dokumentar, men poenget fikk han fram.

Birdy
06-15-2010, 10:55 PM
Ja! Det var en god ide! :)
Ja, skal vi gjøre det? Hva synes dere andre?

Vet dere om den har blist vist på noen tv kanaler i det hele tatt?
Jeg kan sende han en mail å spørre.

Det finnes nok av motbydelige dokumentarer rundt om kring, så hvorfor ikke få denne på skjermen, laget av folk som var der.

Har hørt at Afrodite Jones ble sur fordi han brukte noe materiale som hun mente var hennes, men herregud, hun kan gjerne være så sur hun bare vil for min del LOL

Jeg så den første gangen i april i fjor, før han hadde fått lagt inn fan-messagene. Jeg fikk på en måte sett den un-edited. Han jobbet tett med andre mjsider også. Det kan enkelte ganger være lurt å gå direkte til fansen, noe han gjorde.

Det er alltid ting som kan bli gjort annerledes og bedre i en slik dokumentar, men poenget fikk han fram.

Ja, gjør gjerne det Marie:) Hadde vært interessant og visst.
Uff, Aphrodite Jones ho har jo også gått hardt ut mot enkelte fans blant annet Justice 4 Michael gruppa nå i vinter. Enig med deg at ho kan bli så sur ho bare vil. :humre Det viktigste må jo være å renvaske Michaels navn, ikke hvem som eier hva.

Jeg synes den dokumentaren var veldig bra laga. Altså man ser jo veldig godt at det er en lavbudsjettfilm, men han forklarer jo virkelig alt med teskje. Og det tror jeg faktisk noen mennesker trenger:P Ellers likte jeg veldig godt alle menneskene han intervjuet både i 2005 og 2009. Er så herlig å se hvor mye Michael faktisk betydde for såå mange uansett alder og rase. Små barn til og med! HERLIG!! ::<3

Larry Nimmer 8-26-03respect

Calaquendi
06-16-2010, 12:12 AM
Akkurat nå gir jeg litt blanke i sensur, sorrey.

FUCK IAN HALPERIN.

mariemarie
06-16-2010, 12:21 AM
Akkurat nå gir jeg litt blanke i sensur, sorrey.

FUCK IAN HALPERIN.

BRA Kaja!! Han er en idiot.

isb
06-16-2010, 08:05 AM
BRA Kaja!! Han er en idiot.

uff, håper virkelig ikke det er denne dokumentaren som skal få all oppmerksomhet.. Hva er det egentlig han Ian Halperin har sagt eller twitret om denne dokumentaren sin?? Har ikke sett noe av det..

isb
06-16-2010, 08:09 AM

det kunne nok vært lurt ja. Og så synes jeg kanskje at det kan sendes til flere kanaler enn tv-Norge. Det kan jo liksågodt sendes til alle de norske kanalene så er det hvertfall kanskje større sjanse for at en av dem viser den. Men selvfølgelig også få tv-norge til å revurdere valget av dokumentar.

mariemarie
06-16-2010, 05:48 PM
Svar på mail, et lite utdrag som jeg fikk lov til å dele:

I’d like to have my documentary broadcast but, I have gotten two cease and desist letters from the Jackson Estate. They seem to be willing to let me sell the DVD but they have not said that I can have it broadcast and I’m afraid of their legal powers.

Jeg spurte han om han hadde noen planer om å lage noen flere dokumentarer, men det fikk jeg ikke noe svar på. Oh well.

Gleder meg til å se Ian halperin's dokumentar. NOT!!

Birdy
06-16-2010, 10:20 PM
Fikk mail fra tvnorge idag:
"Vi takker for innspill, men vil vise dokumentaren som planlagt."
Så skal vi klare å få de til å revurdere sitt valg, må vi finne på noe lurt.

det kunne nok vært lurt ja. Og så synes jeg kanskje at det kan sendes til flere kanaler enn tv-Norge. Det kan jo liksågodt sendes til alle de norske kanalene så er det hvertfall kanskje større sjanse for at en av dem viser den. Men selvfølgelig også få tv-norge til å revurdere valget av dokumentar.
Ja, jeg mente at vi skulle lage et brev som kan sendes til alle tvkanaler. Mulig jeg ordla meg litt vanskelig.

Svar på mail, et lite utdrag som jeg fikk lov til å dele:

I’d like to have my documentary broadcast but, I have gotten two cease and desist letters from the Jackson Estate. They seem to be willing to let me sell the DVD but they have not said that I can have it broadcast and I’m afraid of their legal powers.

Jeg spurte han om han hadde noen planer om å lage noen flere dokumentarer, men det fikk jeg ikke noe svar på. Oh well.

Gleder meg til å se Ian halperin's dokumentar. NOT!!
Oisann, håper nå inderlig ikke at Jackson Estate nekter han å få det broadcasta. De kan vel ikke gjøre det?

mariemarie
06-16-2010, 11:01 PM
Oisann, håper nå inderlig ikke at Jackson Estate nekter han å få det broadcasta. De kan vel ikke gjøre det?

Det er de som bestemmer nå, og de har gått ganske hardt ut med diverse rettigheter etter han døde.

Birdy
06-16-2010, 11:08 PM
Det er de som bestemmer nå, og de har gått ganske hardt ut med diverse rettigheter etter han døde.

Ja uff, jeg veit:( Synes det er veldig trist at de gjør det vanskeligere for de som faktisk vil hylle Michael. Men at folk som Ian Halperin får holde på slik han gjør.

KingOfPop
06-16-2010, 11:17 PM
Har sendt mail til TvNorge. Vil be alle om å gjøre det samme, kanskje det funker.

isb
06-17-2010, 07:04 AM
Regner med det er for sient nå.. Kanalene har sikkert lagt opp programmet for en stund framover og kan sikkert hvertfall ikke få tak i nye programmer. Han Ian Halperin er jammen frekk som kommer med en dokumentar med den tittelen.. Det er ikke hans dokumentar som fortjener oppmerksomhet. Skjønner ikke hvorfor de som virkelig prøver å nå fram med grundige og gode dokumentarer for fortelle sannheten alltid blir dysset ned...

isb
06-17-2010, 07:15 AM
King of Pop's Biographer Says His Upcoming Film is Fair and Objective
Michael Jackson's biographer Ian Halperin is releasing a documentary on the King of Pop on the first anniversary of his death.

On June 25th, 2010, one year to the day from Jackson's shocking passing, Halperin's documentary, entitled Gone Too Soon will be released. The film is expected to be based largely on the book released last year by

Halperin on Jackson titled "Unmasked: The Final Years of Michael Jackson".

Gone Too Soon features unseen recordings of Jackson and many interviews with those in his inner circle, though none of his family are in the film.

No artist, alive or dead, has the kind of following that Michael Jackson does. Halperin has had a bit of a mixed reputation with Jackson's fans as he has published some less than flattering things about Jackson, and eerily predicted his death with almost exact timing six months prior to it.

Most significantly, however, is the fact that Halperin has admitted that he set out to write about book about the child molestation charges against Jackson and that at the outset, he was confident that he would find all of the evidence he needed to write about Jackson guilt.

The more that Halperin researched the case, however, the more he doubted that Jackson was guilty at all. To his credit, he eventually announced to the world that he was in fact wrong and that Michael Jackson, based on everything he was able to uncover, and was actually the victim of people around him taking advantage of his eccentric public reputation.

Halperin's book, and presumably his documentary, are not a fawning tribute to Jackson. There are salacious aspects to Michael Jackson that he claims that may not sit well with Jackson's fans and family.

Overall, though, Halperin promises a balanced look at Jackson, saying that Gone Too Soon is "a balanced tribute to the King of Pop ... This is the film Michael and his fans deserve."

If the movie is as balanced as Halperin says it is, and many will believe he deserves the benefit of the doubt after admitting he was wrong initially about Jackson, then the movie will be the latest in a series of events occurring after Jackson's death that seem to avenge his legacy and reputation.

Leste dette nå. Har lest det før også og det høres jo ikke såå ille ut.. Egentlig så bryr jeg meg ikke om om folk tror at MJ var homo. Men jeg bryr meg om at folk tror han var pedofil og begikk overgrep mot barn. Men hva er det han har sagt om dokumentaren nå i det siste?? Har det kommet frem noe annet eller mer enn dette?

mariemarie
06-17-2010, 09:19 AM
Han er en slange. Han har metoder for å snike seg innpå kjendiser, skrive bøker om det, og tjene masse $

Du så han på Skavlan? Skikkelig fæl fyr, sant? =/

Han påstår jo at MJ var homo, men det blir nesten som at han beskylder han for det. Det er liksom greit at folk er homofile, men når Michael Jackson er det, da er det liksom feil. Blah!

Jeg har ikke sett den, men regner med at den er som de fleste. Litt sånn Bashir aktig tenker jeg. Objektiv, man skal sitte å gjøre opp sin egen mening selv om det ligger en undertone der.

isb
06-17-2010, 04:23 PM
Ja jeg så han på Skavlan. Likte han ikke.

isb
06-18-2010, 08:34 AM
Det er en dvd-dokumentar om MJ som heter Michael Jackson: Unmasked som selges på play.com (sikkert andre steder også). Er denne basert på Ian Halperins bok? Det står ikke noe om filmen og det står ikke noe navn på forsiden.

den har hvertfall fått veldig splittede tilbakemeldinger fra fans som har kjøpt den. det er enten full pott eller helt bånn:

Cashing in on MJ's death!
DalOaksey | 11/08/2009 | See all DalOaksey's reviews (1) »
A cheaply made DVD which is not worth £8. Has no original MJ music as they couldnt afford the licencing I suspect and the narrator sounds like he should be reading a kids audio book! They get a lot of dates wrong which is a mistake I cannot understand! The celebrity interviews they talk about are from the 80s, nothing new or fresh in this DVD about MJ, not worth it! Just another example of people cashing in on his death! We need something like The Legend Continues brought out on DVD!

Food for thought
Evaline | 29/07/2009 | See all Evaline's reviews (1) »
I good dvd that gives and even and rounded view of michael jackson. I suppose that some people might want a more scandalous programme than this. But in my opinion, it hits just the right spot in the wake of his tragic death.

I enjoyed it
UKJohn | 24/07/2009 | See all UKJohn's reviews (1) »
I have to say that I also really enjoyed this DVD. It is very balanced and has some nice video.

Informative
AndrewFry | 23/07/2009 | See all AndrewFry's reviews (1) »
I actually thought that this was a pretty good DVD.
I should point out from the beginning that this is not a music dvd. It's a Michael Jackson Biography. As such it focuses more on him and less on the music.
Having said that, there is a lot of footage of him in here. The really good stuff is of him and his brothers when they were younger.
There are some interviews with close friends that feature as well.
Ultimately, this is a sympathetic look at Michael Jackson, which is very refreshing when you see so many people out there slamming him. This takes a moment to look at both sides of the various oddities in mj's life.
I would have liked to hear more original music, but really the importnant stuff is the content and there is a surprising amount here.

Awful!
Jagsy66 | 13/07/2009 | See all Jagsy66's reviews (1) »
Whatever you do, do NOT buy this DVD. It is a bootleg effort and has someone else singing Michael Jackson's songs throughout - absolutely shocking. Would suit more as a joke gift it is THAT bad.

mariemarie
06-18-2010, 09:49 AM
MJ-dokumentarer = zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz