PDA

View Full Version : Hva er det med MJ fans?

Irlin_aka_B-Jay
06-08-2007, 02:57 PM
Jeg satt og drøftet diverse tanker med meg selv mens jeg satt å leste postene til alle dere forskjellige MJfans. Det er nesten rart hvor kikk man får bare av å snakke med en annen fan - jeg hadde ALDRI lest så mye og synes hver person var såå interesang hvis dette hadde vært et helt normalt forum (ikke MJ realitert).
Så... det slo meg en tanke - Hva er det egentlig med oss MJ fans som gjør at vi holder så sammen? Som gjør at vi er så uuutrolige stolte og lojale mot Mike? Hva har han gjort med oss? Eller er det kanskje andre som har gjort noe med han - som igjen har gjort noe med oss? Men hva? Hvorfor?

Hvorfor er vi den "familien" vi er?unsure

Mia
06-08-2007, 04:46 PM
Hehe jeg har tenkt på akkurat samme tingen selv!

Det er helt utrolig, vi MJfans er liksom en god stor familie! hehe på en måte..
Jeg syns iallefall det er utrolig kult, for anywhere jeg "går" på internett, om det er på youtube, myspace eller hvor det er, så tar andre MJfans kontakt!
Hehe så jeg har blitt kjent med en del folk den veien iallefall..

Men jeg har ingen svar på spørsmålene dine.. Hehe for jeg har ingen aning selv!

Irlin_aka_B-Jay
06-08-2007, 05:39 PM
Jeg vet ikke.. men kanskje dette har noe med saken å si:

Det var en natt jeg satt oppe og bare følte for å skrive noen ord om Michael.... kanskje dette er noe som går igjen hos alle fans:

Folk kan stille seg spørsmålet, hvorfor er alltid Michael Jackson fans så utrolige lojale. Ja, jeg stiller meg det samme spørsmålet selv. Jackson fans er virkelig noe for seg selv, som en egen sekt er vi en eneste stor familie. Med religiøse trekk kan vi minnes litt om fotball supportere, bare enda mer intenst. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje Michael gjorde oss slik? Uansett, sett fra en enkelt fans syn, kanskje det blir mer forstålig?
Jeg har vært stor Michael Jackson fan siden jeg så pop kongen på en dokumentar i 2003 – uten å kjenne noe til musikken til mannen forelsket jeg meg i en morsom, mystisk og spesiell mann. Da musikken kom inn i bildet og dansingen tok sin plass begynte de fanatiske sidene mine og vokse mer og mer.
Hvis noen spør meg, kanskje ut ifra en MJ- t- skjorte eller MJ tatoveringen min ”er du Michael Jackson fan?”, vil de få et ”Ja, jeg er stor fan” tilbake. For den spørrende vil dette svaret være ganske simpelt. Men for meg, vet jeg hadde det ligger så mye mer bak det svaret. Ja jeg er stor fan av den såkalte kongen av pop, jeg forguder musikken hans, forguder hans dans og får aldri nokk av intervjuer, vidoer, bilder osv. Men det er så mye mer enn det. Michael Jackson er så mye mer enn en artist. Mer en venn, en god og lojal venn, en bror av et slag.
Michael Jackson, eller Mike som jeg oftere bruker – står bak det meste av den personen jeg har bygd meg til å bli. Uten han hadde jeg aldri blitt den danseren jeg er i dag, jeg hadde aldri møtt så mange nye folk som ville få en så stor betydning for meg i dag. Ja mer enn 60% av mine venner og bekjente i dag har jeg fått pga et fanatisk forhold til Michael Jackson- noen av dem bare fordi de er MJfan, andre pga livet jeg har fått etter jeg ble fan. Ut i fra det kan man si at Michael har vært en port for meg. En port til et utrolig godt liv, med håp… venner… kjærlighet… lærdom…. et godt liv.
Jeg forbinner også Michael med en slags profet i noen situasjoner. Selv er jeg kristen og vet hvordan det er å kunne ”lene seg over” Jesus Kristus når man lider en tung dag. Men for å legge kortene på bordet, må jeg ærlig si at jeg lener meg oftere over Michael Jackson. Har jeg det vanskelig kan jeg viske til meg selv, som om jeg ba ”Michael, vær med meg gjennom dette….”. Dersom jeg er ensom, så er alltid Mike der for meg. Han snur meg aldri ryggen. Ganske sprøtt egentlig, siden jeg aldri har snakket med fyren en gang!
Som sakt er Michael mer en venn enn en artist. Han er ikke bare et icon, men en person. En person jeg finner meg selv i. På god og vondt. Mange ganger kan jeg se ut på månen og ikke skjønne at han faktisk eksisterer der ute, andre ganger kan jeg føle at han er så nærme at jeg nesten kan snakke til han. Han er tross alt en venn. Han er viktig! Med handen på hjerte kan jeg si at jeg tror jeg kunne ha dødd for den mannen.
Det er nok også dette med forskjellen på fanatiske bølger og slik jeg ser på Michael Jackson som gjør min situasjon vanskeligere. Når en historie får et ansikt og personlighet- bryr du deg så mye mer. Gud vet hvor mange tårer jeg har grått for Michael Jackson. Gud vet hvor mye jeg ønsker han skal ha det godt! Gud vet hvor viktig han er for fans som meg. Måtte Michael vite at han blir høyt elsket av millioner av mennesker!
Ut i fra det…. Dersom folk spør ”Det du vil mest i livet er vel mest å møte Michael Jackson?” kan jeg gi meg svaret; Ja, jeg ville elsket å treffe den mannen. Tilbringe tid med han ville gledet meg mer enn noe annet. Livet mitt hadde rett å slett fått en helt ny mening hadde jeg fått kontakt med ham. Men, hvor egoistisk er det vel ikke av meg å gjøre alt jeg kan for å møte Mike? Jeg ville fått glede av det ja… med hva med Michael? Ville han hatt noe glede av å treffe meg? Ville han sett noe mening i det? Neppe! Michael Jackson har gjort så utrolig mye for meg, la meg heller gjøre noe for han! Det er det jeg vil, jeg vil gjøre noe godt for han! Jeg skylder ham så mye! Og Gud vet hvor mye jeg er villig til å gi! Lojalitet, ære, stolthet – ALT! Jeg ville gjort alt! Just to make him happy!
Det er så mye å si, jeg kunne sagt så mye mer.... Michael Jackson er uansett utrolig viktig for meg. Noe som kanskje er vanskelig å forstå for noen. Og det er vanskelig å forklare også. For dem som bare har likt Johnny Depp’s roller, J-Lo’s former eller Snoop Dogs musikk er det nok spesielt vanskelig å forstå…. Jeg er redd de aldri kan forstå heller…. At det blir like vanskelig å forstå som ”hvorfor er Michael Jackson fans så lojale?”

Jeg snakker vel ikke for meg selv i det jeg skrev der?

Mrs_Moonwalker
06-08-2007, 05:54 PM
Irlin... Takk for at du delte denne fine teksten med oss, utrolig bra skrevet med så mye følelser. :<3 Og ja, jeg kjenner meg utrolig godt igjen.

MJLover
06-08-2007, 06:27 PM
Veldig fin tekst! :)

Personlig tror jeg vi holder sammen fordi Michael får så mye negative "headlines". Og fordi de gjør narr av ham, gjør de narr av oss. Vi holder sammen fordi det å møte en MJ fan er ikke en hverdaglig hendelse lenger. Vi er ikke så åpne lenger. Mange MJ fans er redde for å bli gjort narr av fordi de hører på Michael. MJ fans har også en ganske lik musikksmak, utenom Michael mener jeg. Vanligvis må jeg snakke med mange før jeg finner en som faktisk vet om Pink Floyd, Queen og de gamle bandene.

Vi tenker også ganske likt! Og vi har alle en ganske unik historie :)

Personlig har jeg hatt trøbbel med en stefar, og det eneste jeg hadde som kunne overdøve skrikene hans var en walkman og en HIStory cd. Hørte veldig mye på They Don't Care About Us, siden det er en ganske "sur" sang og jeg kunne få aggresjonen ut ved å bare høre på sangen.

Senere begynte jeg og danse Michael, og det ble en helt ny sosial status enn jeg hadde før. Nå, i stedet for å si "Faen, gruer meg til prøven" for å starte en samtale, sier jeg bare "Hah! Tok en "hii hii" og moonwalka igjennom Oslo City. Skulle sett oppmerksomheten!!" osv.

Michael er kanskje den største inspirasjonskilden jeg har og har hatt. Veldig glad for å møte på musikken hans når jeg var ung! :p

relaxannie
06-08-2007, 08:44 PM
utrolig fin tekst Irlin! Du sier det som jeg skulle sagt det selv.

Irlin_aka_B-Jay
06-08-2007, 08:48 PM
Veldig fin tekst! :)

Mange MJ fans er redde for å bli gjort narr av fordi de hører på Michael. MJ fans har også en ganske lik musikksmak, utenom Michael mener jeg.

Jeg merker at man må være den personen som står får sine meninger for å være en utadvendt MJ fan, så kanskej det har noe med saken å si at vi alle står så sammen? Vi er rett å slett så like!

Silje
06-08-2007, 10:39 PM
Wow Irlin..! Utrolig bra og treffende tekst..Føler mye av det samme jeg også..!

mye av grunnen til at jeg er fan er personligheten til Michael..jeg mener, musikken og dansen hans er BEST..men personligheten hans er også fantastisk..jeg kjenner ham jo ikke sånn personlig, men tenk alt det han har gjort for verden da..alle de han har hjulpet og gjort noe for..jeg vet hva han står for og er veldig enig..han har lært meg så utrolig mye.. Det at fans liker personligheten til Michael er vel kanskje fordi de ser opp til den og syns den er bra..vi tenker kanskje litt likt som Michael fordi vi ser opp til han og personligheten hans..det gjør oss nok litt like tror jeg..vi mener mye av det samme..

Jeg skrev en stil en gang om Michael..en ganske dyp en..om hvor lojale fans er, at mange ville dødd for han..hvor mye han betyr for fans osv.. + mye mer..Jeg mener, det er jo fakta, og jeg prøvde å være så objektiv så mulig, og samtidig få folk som leste den til å få mindre fordommer og skjønne hvor stor denne mannen faktisk er.. fornøyd med karakteren og sånn, men ble litt sur da læreren skrev at, "han er jo faktisk ikke helt gudommelig, og at jeg må slutte å tenke på ham som en gud osv..Noen vil kanskje aldri forwstå hvor viktig han virkelig er for noen..

Så tenkte jeg litt videre og tenkte at for meg er han på en måte som en gud..jeg ser så mye opp til ham og bryr meg så om ham..men allikevel veit jeg jo at han er et menneske som alle oss andre..som du Irlin sa, han er som en venn..men noe får meg til å se så enormt opp til ham..og nesten tilbe ham, for å ta i litt :p Jeg husker jeg var med i kirka en gang og satt å kjeda meg litt og lot tankene løpe..blir alltid så fasinert av folka der og synes det er kult at de har møter om Gud og synger sanger, noen rekker henda opp og blir rørt og sånn..jeg tenkte "hvordan blir de så rørt og truffet og hva får folka til å stå her å synge sanger..det er jo fordi de elsker ham...alle disse menneskene elsker ham"..det er litt vanskelig å forestille seg, tenkte jeg. ..men så tenkte jeg også...hvis det hadde vært om Michael hadde jeg helt sikkert hatt det på samme måten, da kan jeg skjønne det bedre..noen ganger har jeg tenkt at jeg kunne ønske det var sånne møter om Michael..hehe..det høres sikkert helt sjukt ut, men sånn der man synger sangene hans, synger sanger til ham og hører om det han har gjort..kanskje dumt..men jeg ville elska det...! blei kanskje litt off topic og rotete nå, men skal prøve å komme inn på rett vei igjen.. :p

Men ja, jeg har også lært utrolig masse av Michael fans..de fleste er utrolig åpne og jeg har lært meg å bli mer åpen også..

Michael er jo en utrolig sterk person og et godt menneske og jeg tror han inspirer fansa sine masse.. vi er så takknemlige og ønsker Michael alt godt alle sammen og står alltid sammen..Det er det som gjør en familie sterk og vi er en utrolig stor, lojal "familie" ;)

Elise
06-08-2007, 11:22 PM
Hmmm...dette er et veldig interesant topic.

Jeg skal prøve å være så objektiv som mulig her, og PLEASE prøv å husk at jeg også er MJ fan og har vært det i lojale 15 år.

Jeg vil ikke ødelegge ideen om felleskap rundt MJ fans, men jeg må desverre si at dette ikke er tilfellet. Jeg tror i Norge vi har et sterker felleskap som MJ fans fordi det ikke er så mange av oss, og det burde være sånn. Vi burde holde sammen, fordi vi alle har gått gjennom det samme, nemlig og ha blitt sett ned på om vi har tørt å vise at vi er MJ fans.
DET er LOJALITET.
Prøv å husk dette (fra en gammel dame...LOL):
Det er IKKE lojalitet å ville dø for noen man ikke kjenner. Det er fanatisme. USUNN fanatisme.

Jeg tror også likevel at jeg har hatt samme følelsen i meg, spesiallt da jeg var "nyfrelst" som jeg liker å kalle det på spøk.
Men jeg ville aldri dødd for Michael. Det er viktig å huske at det er en annen verden der ute også, og vi er SÅ heldige som har Michael som en del av vår inspirasjon og verden.

Jeg ville si dette så dere ikke blir sjokkerte når dere reiser etter Michael og møter fans fra hele verden. JEG ble iallefall sjokkert.
Det er veldig liten felleskap utenfor Michael's hotell.
Før Michael kommer ut og alt er stille er det veldig koselig og folk prater og greier. Men så snart noe rører på seg i vinduet (og det er som regel en vaskedame) klorer gladelig den hyggelige nabo-fansen ut øya dine for åf å et bedre glimt av Michael.
Etter at jeg møtte Michael ble jeg bombandert av rykter om HVORDAN jeg møtte ham av en felles fan fra Norge. Personen sa at det skjedde fordi jeg hadde med meg en handikappet gutt så jeg fikk møtt ham, enda personen VISTE at det var pga et maleri.
Jeg har truffet denne personen EN gang...
Det er sladder, sjalusi og intriger, og fansen er faktisk verre en tabloidene.
Mange pønsker ut planer for å treffe Michael og samtidig ødelegger for andre fans såde ikke får sett ham. Hvis fans har informasjon om hvis Michael er, kommer de antagelig ikke til å si det til deg, for de vil holde informasjonen hemmelig så de har større sjanser til å treffe Michael ALENE.
Jeg ble sjokkert da jeg oppdaget dette i New York.
De fleste hadde et rastløst og vilt blikk i øynene og mange er det umulig å få skikkelig kontakt med. Mange fans er rett og slett slemme.
Da jeg var i Disneyland møtte jeg heldigvis mange hyggelig fans, og dette er som regel de "nyfrelste". De har ikke fått "jakten-på-Michael" instinktet enda.
Men en dag da jeg kom tidligere enn vennene mine satt jeg ved noen franske fans som jeg hadde pratet så vidt med før. Jeg satte meg ved ei jente. Så snart jeg hadde satt meg ned hoppet hun umiddelbart opp og satt seg ovenfor meg isteden. Dette glemmer jeg aldri.

Dette er realiteten.

Silje
06-08-2007, 11:44 PM
Er jo litt enig i det da.. folk tramper hverandre ned bare så de selv kan få et glimt av Michael..det er egoisme..noen er til og med farlige for Michael...de hiver seg etter ham..det er barnslig spør du meg..jeg vill ealdri gjort noe sånt..men jeg mener fortsatt et MJ-fans er utrolige lojale og holder sammen for å støtte Michael.. :)

Mrs_Moonwalker
06-09-2007, 12:00 AM
Det har blitt sagt mye fint i denne threaden, ting jeg kan kjenne meg igjen i, men jeg må samtidig si at Elises post er den med mest sannhet i. Jeg skal prøve å utdype når jeg har bedre tid. :P

Elise
06-09-2007, 12:07 AM
Ja jeg vil gjerne høre hva folk mener.

Karina
06-09-2007, 01:03 AM
Irlin:

Jeg kom tilfeldigvis over dette forumet og leste hva dere hadde skrevet. Da jeg kom over innlegget ditt registerte jeg meg for å kommentere. Hm.. Jeg må si jeg ble litt sjokket da jeg leste det du skrev.. Jeg er også kristen.. Og jeg liker mye av musikken til MJ. Han er et musikk-geni, det er det ingen tvil om..
Men det må aldri bli slik at han blir en slags avgud.. Akkurat som om han var et slags overmenneske.. Han er jo akkurat som oss andre..
Hvis det blir slik at det er han en ber til, og bruker all sin tid på, da synes jeg det må ringe en bjelle.. Da blir han akkurat som en avgud for en.
Ingen/ingenting må noen gang ta den plassen Jesus skal ha i livet. Nemlig førsteplassen..

Det er ikke meningen og starte en skikkelig diskusjon om dette, men da jeg leste innlegget ditt måtte jeg bare si ifra..

Shadowfax
06-09-2007, 01:04 AM

Jeg skal prøve å være så objektiv som mulig her, og PLEASE prøv å husk at jeg også er MJ fan og har vært det i lojale 15 år.

Jeg vil ikke ødelegge ideen om felleskap rundt MJ fans, men jeg må desverre si at dette ikke er tilfellet. Jeg tror i Norge vi har et sterker felleskap som MJ fans fordi det ikke er så mange av oss, og det burde være sånn. Vi burde holde sammen, fordi vi alle har gått gjennom det samme, nemlig og ha blitt sett ned på om vi har tørt å vise at vi er MJ fans.
DET er LOJALITET.
Det er IKKE lojalitet å ville dø for noen man ikke kjenner. Det er fanatisme. USUNN fanatisme.

Jeg tror også likevel at jeg har hatt samme følelsen i meg, spesiallt da jeg var "nyfrelst" som jeg liker å kalle det på spøk.
Men jeg ville aldri dødd for Michael. Det er viktig å huske at det er en annen verden der ute også, og vi er SÅ heldige som har Michael som en del av vår inspirasjon og verden.

Jeg ville si dette så dere ikke blir sjokkerte når dere reiser etter Michael og møter fans fra hele verden. JEG ble iallefall sjokkert.
Før Michael kommer ut og alt er stille er det veldig koselig og folk prater og greier. Men så snart noe rører på seg i vinduet (og det er som regel en vaskedame) klorer gladelig den hyggelige nabo-fansen ut øya dine for åf å et bedre glimt av Michael.
Etter at jeg møtte Michael ble jeg bombandert av rykter om HVORDAN jeg møtte ham av en felles fan fra Norge. Personen sa at det skjedde fordi jeg hadde med meg en handikappet gutt så jeg fikk møtt ham, enda personen VISTE at det var pga et maleri.
Mange pønsker ut planer for å treffe Michael og samtidig ødelegger for andre fans såde ikke får sett ham. Hvis fans har informasjon om hvis Michael er, kommer de antagelig ikke til å si det til deg, for de vil holde informasjonen hemmelig så de har større sjanser til å treffe Michael ALENE.
De fleste hadde et rastløst og vilt blikk i øynene og mange er det umulig å få skikkelig kontakt med. Mange fans er rett og slett slemme.
Da jeg var i Disneyland møtte jeg heldigvis mange hyggelig fans, og dette er som regel de "nyfrelste". De har ikke fått "jakten-på-Michael" instinktet enda.
Men en dag da jeg kom tidligere enn vennene mine satt jeg ved noen franske fans som jeg hadde pratet så vidt med før. Jeg satte meg ved ei jente. Så snart jeg hadde satt meg ned hoppet hun umiddelbart opp og satt seg ovenfor meg isteden. Dette glemmer jeg aldri.

Dette er realiteten.
Vet du hva Elise, kunne ikke skrevet det bedre selv. enig i alt du sier. teksten din er mine tanker skrevet ut på papir...

Vet ikke mer å skrive rett og slett...unsure

Jeg har aldri opplevd fansen på nært hold men fra hva jeg har sett så stemmer det med mine tanker.

MJLover
06-09-2007, 01:06 AM
Det er ikke slik Karina. Michael har bare en spesiell aura rundt seg som få andre artister har. Han bryr seg virkelig om fansen, og er generelt en veldig hyggelig person.

Han er den slags person du ikke møter ofte. Jeg må si, at jeg blir mye gladere når jeg hører Michael sanger. Det er ikke bare musikken, det er noe annet. Han er bare en veldig spesiell kar, ikke en gud. En snillere kar enn de fleste er for å si det slikt. Få ganger du ser han i dårlig humør, og etter alle løgnene om han, er det ganske bra! :)

Silje
06-09-2007, 04:14 PM
Irlin:

Jeg kom tilfeldigvis over dette forumet og leste hva dere hadde skrevet. Da jeg kom over innlegget ditt registerte jeg meg for å kommentere. Hm.. Jeg må si jeg ble litt sjokket da jeg leste det du skrev.. Jeg er også kristen.. Og jeg liker mye av musikken til MJ. Han er et musikk-geni, det er det ingen tvil om..
Men det må aldri bli slik at han blir en slags avgud.. Akkurat som om han var et slags overmenneske.. Han er jo akkurat som oss andre..
Hvis det blir slik at det er han en ber til, og bruker all sin tid på, da synes jeg det må ringe en bjelle.. Da blir han akkurat som en avgud for en.
Ingen/ingenting må noen gang ta den plassen Jesus skal ha i livet. Nemlig førsteplassen..

Det er ikke meningen og starte en skikkelig diskusjon om dette, men da jeg leste innlegget ditt måtte jeg bare si ifra..

Hei Karina..! Så bra at du skrev her =) ..Må bare si at jeg tror ikke Michael på noen som helst måte er Gud eller noe slags avgud..jeg mener bare at jeg ser opp til ham som noen ser opp til Gud påen måte, men ikke helt sånn heller da..ber aldri til han eller noe sånt..han er faktisk "bare" en mann..men jeg ser utrolig opp til ham og bryr meg om ham..kunne sikkert misforstås det innlegget mitt..jeg mener bare at han er en fantastisk person og det han har gjort og det han står for og mener beundrer jeg enormt.. ;)

Elise
06-09-2007, 07:04 PM
Alle har vel sin egen tro. Om det så er Gud, Allah, Buddah eller Elvis. Jeg tror på aliens og mange flere ting.
Religion kan vi kanskje åpne en annen thread for hvis folk har behov for det. =)
Poenget mitt er at jeg tror ikke noen her påstådde at de så på MJ som Gud i seg selv. Og hvis noen gjør det så er dems egen sak, men det er masse usunne måter "dyrke" MJ på.

Silje
06-09-2007, 07:10 PM
^^ Enig.. :)

Irlin_aka_B-Jay
06-10-2007, 08:56 AM

DET er LOJALITET.

Dette er realiteten.

Det er skummelt å se hvor mange poeng du har der Elise! Veldig skummelt!
vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.. Selvfølgelig er mange fans "slemme" (I mean, who's Bad), og jeg tror nok vi .- som "alle andre mennesker" har sjalusi og egoisme. Vi ønsker vell alle å treffe Michael. Selvfølgelig! Hvem gjør vel ikke det, og når man ser han - ja da kan man risikere å bli tålig vill.

Jeg tror alikevell at "nyfrelste" også har "Jakten-på-Michael" i seg... eller at det finnes en blanding. Jeg vet ikke hva jeg skal katogorisere meg som...

Uansett... jeg tror egentlig mye av det du sier handler om Miljøer! Bare ta en litten snapp.kikk rundt i verden. Har den Londonske fansen så god kontakt mellom hverandre som det Moo-Walkerene har? Villde den amerikanske fansen bli like glad dersom der kom (et nytt) offisiellt MJ forum som det vi er på MJOAI ble? (Vi var jo nærmest vært desperate etter MJFN ble lagt ned).

Jeg husker også i London at jeg ble litt sjokkert over noen av fansene, de var ikke særlig hyggelige, snakket lett dritt om andre fans og hadde en utrolig egoistisk holdning. - Sammtidigt kommer MJfans og sier at vi "lærer av Michael om godhet og sladder".... ehm..det er noe som ikke klinger riktig her!
Men noen folk som man ble kjent med (ofte Svenske, Norske eller danske - der er det så lett å ta kontakt med å smile lurt "kan vel kanskje snakke norsk til deg?") var lett å få en dialog med og holde kontakt med. Merket også på fanpartyet i Nederland - veldig lett å få kontakt med dem der også , alle var så hyggelige osv. Så... jeg tror egentlig sån sett.. så er vi som "alle andre". Vi skaper miljøer, der noen er gode og noen snille.

Miljø- Fordi vi blir påvirket av hverandre! Sier du til en nyfrelst MJ fan at "MJ fans er som en stoor hapy family med harmoni og sang!" så vil den nyfrelste ta det inn på seg og derme bli et medlem av den harmoniske tonen. Det var under rettsaken til MJ at det gikk opp for meg at "steike, vi har skikkelig bein i nesa her! Er det sån det er å være die-hard-MJfan?".

Irlin_aka_B-Jay
06-10-2007, 09:06 AM
Irlin:

Nei nei, ikke missforstå.. jeg ser ikke på Michael som en avgud. (Hvis jeg ikke husker feil å skrev jeg "nesten" i teksten min på det punket). Jesus har min førsteplass, og han skal ha all æren. Tingen er at det av å til kan virke som at Michael blir gjort til en profet. Men alikevell, helt ærligt hadde jeg heller hørt på "You are not alone" etter å ha blitt dumpa av dama/typen enn å ha lest noen Bibel-værs. Ikke fordi jeg setter Michael over religionen min men av de grunner at der å da søker jeg "ly under hans paraply" (hva var det for et ordspill?).
Men fanatisme har jo faktisk lenge blitt sett på som avguds-dyrking.:S unsure

Irlin_aka_B-Jay
06-10-2007, 09:09 AM
blir alltid så fasinert av folka der og synes det er kult at de har møter om Gud og synger sanger, noen rekker henda opp og blir rørt og sånn..jeg tenkte "hvordan blir de så rørt og truffet og hva får folka til å stå her å synge sanger..det er jo fordi de elsker ham...alle disse menneskene elsker ham"..

Utrolig bra ligning du har der!!!
Akurat slik er det med Michael tror jeg, vi elsker ham (på hver vår speielle måte). Men slik er det jo egentlig med alle fans som er fan av ett eller annet. Men Mike blir vel elsket på en så så spesiell måte eller no?

Irlin_aka_B-Jay
06-10-2007, 09:10 AM
Det har blitt sagt mye fint i denne threaden, ting jeg kan kjenne meg igjen i, men jeg må samtidig si at Elises post er den med mest sannhet i. Jeg skal prøve å utdype når jeg har bedre tid. :P

Hehehe yeah, we're making history! :P

Irlin_aka_B-Jay
06-10-2007, 09:21 AM
Mange pønsker ut planer for å treffe Michael og samtidig ødelegger for andre fans såde ikke får sett ham.

Rekk opp en hand for dem av dere som noen gang har spekulert på hvordan man kan treffe Michael....

*Rekker raskt opp ei hand*

...på en slik måte at andre ikke får trefft han

*tar handa forsiktig ned*

Hvem vil vell ikke se/treffe den mannen? Tror faktisk det er DET jeg kunne ha dødd for. Men som jeg sa i teksten, det kan egentlig bli en litt egoistisk tanke. MEEN, jeg vil heller ikke si at foreksempel Elise - som gav Michael et såå fantastisk malleri som hanvil ha gleden av - det er ikke egoistiskt!
Men steike å utspekulerte noen fans er! thumbsdown

Mjfan4ever
06-10-2007, 11:31 PM
Følelser handler det mye om, hvis man har det vanskelig så setter folk seg ned (Hvertfall jeg) Og hører gjennom tekstene hans, det er vell da du kanskje kommer fram til hvor genial han er. Og jeg tror alle her har gjort det, og vi har alle gjennom Michael kanskje lært å respektere og være snille mot hverandre?

Fordi vi er så lojale mot han er fordi vi kanskje har forstått mer enn andre som sitter og hører på Michael, Vi tenker: Kunne han gjort de tingene folkene sier han har? Det virker ulogisk for meg at han kunne gjort det. Denne mannen forandret kanskje hud farge og ansikt.

men vi må huske!! Den indre skjønnhet betyr like mye som det ytre! Det er kanskje en av grunnene til at vi er så lojale som vi er.

Shadowfax
06-10-2007, 11:41 PM
Følelser tror jeg ja er hovedpunkte i denne settingen. Når du hører en MJ sang så hører du en som synger fra hjerte. Tekstene trykker også på følelser hos folk. Av den grunn tror jeg at folk som har hatt det vondt følelsesmessig kan letter falle for hans musikk. En teori iallefall8-26-03fruits_apple

Irlin_aka_B-Jay
06-11-2007, 10:00 AM
hmm.. men alikevell... kan man si at "Følelsene er grunnen til at MJ fan er så lojale" er en konklusjon på spørsmålet? :S

Shadowfax
06-11-2007, 10:57 AM
hmm.. men alikevell... kan man si at "Følelsene er grunnen til at MJ fan er så lojale" er en konklusjon på spørsmålet? :S
Hmm.. til en viss grad ja.. Fans føler de "kjenner" MJ. Selv om de aldri har møtt ham. Michael har vært så åpen om alt, alltid. Og jeg tror derfor han har rørt på hjertet til fansen som gjør det er vanskelig å glemme. Han har hjulpet meg igjennom vanskelige tider, igjennom musikken, og han har vært der igjennom hyggelige tider. Skal jeg feire noe er det alltid på med MJ:P At følelser er et punkt er jeg ikke i tvil om, men en endelig konklusjon tror jeg ikke vi kan ta.:)

Irlin_aka_B-Jay
06-11-2007, 11:01 AM
Hmm.. til en viss grad ja.. Fans føler de "kjenner" MJ. Selv om de aldri har møtt ham. Michael har vært så åpen om alt, alltid. Og jeg tror derfor han har rørt på hjertet til fansen som gjør det er vanskelig å glemme. Han har hjulpet meg igjennom vanskelige tider, igjennom musikken, og han har vært der igjennom hyggelige tider. Skal jeg feire noe er det alltid på med MJ:P At følelser er et punkt er jeg ikke i tvil om, men en endelig konklusjon tror jeg ikke vi kan ta.:)

Riktig riktig!
Det stammer til følelser! Følelsene våre som vi får, og kanskje ønsker å gi igjen.

By the way... må si Mike er forferdelig åpen når det kommer til temaet om plastikk kirurgi... vettuhva, hadde den mannen fortalt verden hvor mange kirurgier han EGENTLIG har hatt - og hvorfor... fortalt og åpnet opp om alt! Så hadde det ikke vært sååå omtalt, diskutert og sladdret om! Det er jeg SIKKER på!

Elise
06-11-2007, 11:06 AM
Vet dere hva jeg tror det er?

Personlig har jeg alltid visst at jeg ikke kjenner Michael, selv om jeg føler noen ganger at jeg gjør det. Jeg er fullt klar over at jeg antagelig ville ha fått mange ubehagelige overraskeler om jeg virkelig hadde blitt kjent med ham. Vi har alle en flott ide over hvem vi tror han er.

Jeg tror det er at vi rett og slett føler at vi har noe til felles med ham. Jeg tror det er DET som gjør oss lojale. Om vi "svikter" Michael så svikter vi en del av oss selv. Da jeg ble fan var jeg 10 år, og det jeg falt for var utseende hans. Han var annerledes, og det var det jeg følte meg også. Han ville ikke bli voksen, og på den tiden følte jeg at alle rundt meg ville bli voksne så for som mulig, mens jeg elsket å være barn! Og jeg var klar over det.
Jeg tror vi alle har noe med ham som vi føler at vi har selv.

Shadowfax
06-11-2007, 11:10 AM
Riktig riktig!
Det stammer til følelser! Følelsene våre som vi får, og kanskje ønsker å gi igjen.

By the way... må si Mike er forferdelig åpen når det kommer til temaet om plastikk kirurgi... vettuhva, hadde den mannen fortalt verden hvor mange kirurgier han EGENTLIG har hatt - og hvorfor... fortalt og åpnet opp om alt! Så hadde det ikke vært sååå omtalt, diskutert og sladdret om! Det er jeg SIKKER på!
MJ har alltid sagt han bare har tatt to opperasjoner på nesen sin. En for å endre den pga dårlig selvtilitt den andre pga åpne opp så han kunne synge høyere noter. Det virker litt lite men hvis du sammenlikner bilder etc fra unge Michael med dagens Michael ser du at lite har endret seg. Utenom huden og nasen. Jeg tror nok han har hatt flere en 2, iallefall en til på nasen. Men ikke noe astronomiske tall som andre foreslår. Michael utvikler seg som alle andre og jeg tror på Michael. Han er ærlighetens manncool3 Det er få igjen av den rasen i verden, uheldigvisunsure

Elise
06-11-2007, 11:36 AM
Vi snakket om lojalitet tidligere.
Det jeg synes er lojalitet er å være klar over noen av feilene til Michael, og FREMDELES være fan!
DET er lojalitet!

Jeg ble sjokkert da jeg forsto at han brukte en form for dop (jeg bryr meg ikke om hva det er), spesiellt fordi jeg har vokst opp med en mor som har brukt dop konstant, men jeg sluttet ikke være fan for det.
Når det er snakk om at Michael er ærlig så synes jeg ikke det. Men han har RETT til å være uærlig om ikke har lyst til å si ting som er privat! Men bare så det er sagt, så kan du bare se Bashir intervjuet (og detter er IKKE noe som han har manipulert) så spør han om moren til Blanket og Michael hadde et forhold i første del av intervjuet. Michael sier ja. Senere i slutten av programmet sier en klarere Michael at han ikke vet hvem hun er.
Michael sier også i intervjuet at han ikke har gjort alle de operasjonene alle snakker om, han sier også at han IKKE har operert haka! Hallo.*lol*
Han ljuger så han tror det sjøl, men det er greit, jeg har alltid synes det er en morsom del av personligheten hans! =)

Shadowfax
06-11-2007, 01:20 PM
Vi snakket om lojalitet tidligere.
Det jeg synes er lojalitet er å være klar over noen av feilene til Michael, og FREMDELES være fan!
DET er lojalitet!

Jeg ble sjokkert da jeg forsto at han brukte en form for dop (jeg bryr meg ikke om hva det er), spesiellt fordi jeg har vokst opp med en mor som har brukt dop konstant, men jeg sluttet ikke være fan for det.
Når det er snakk om at Michael er ærlig så synes jeg ikke det. Men han har RETT til å være uærlig om ikke har lyst til å si ting som er privat! Men bare så det er sagt, så kan du bare se Bashir intervjuet (og detter er IKKE noe som han har manipulert) så spør han om moren til Blanket og Michael hadde et forhold i første del av intervjuet. Michael sier ja. Senere i slutten av programmet sier en klarere Michael at han ikke vet hvem hun er.
Michael sier også i intervjuet at han ikke har gjort alle de operasjonene alle snakker om, han sier også at han IKKE har operert haka! Hallo.*lol*
Han ljuger så han tror det sjøl, men det er greit, jeg har alltid synes det er en morsom del av personligheten hans! =)
Jeg kan for det første godt skjønne at han har tatt beroligende middler under rettsaken for guu han må ha hatt det tungt. Men dop, nei det tror jeg aldri han har tatt. Never. Opperert haken? Hvor er bevisene på at han har det, se på disse bildene så ser du klart at haken er uforandret:http://www.mjoai.com/forum/showthread.php?t=52
Jeg vet at ikke MJ snakker alltid sant, og det skjønner jeg godt, for noe privat må han også ha, men akkurat her er jeg uenig. Han har ikke tatt dop, beroligende ja, men dop høres så sterkt ut. Haken ser jeg ingen forandring på?

Men selve poenget ditt er bra, lojalitet er et essensielt begrep. Vi er med ham i tykkt og tynt.

Irlin_aka_B-Jay
06-11-2007, 02:17 PM
MJ har alltid sagt han bare har tatt to opperasjoner på nesen sin. En for å endre den pga dårlig selvtilitt den andre pga åpne opp så han kunne synge høyere noter. Det virker litt lite men hvis du sammenlikner bilder etc fra unge Michael med dagens Michael ser du at lite har endret seg. Utenom huden og nasen. Jeg tror nok han har hatt flere en 2, iallefall en til på nasen. Men ikke noe astronomiske tall som andre foreslår. Michael utvikler seg som alle andre og jeg tror på Michael. Han er ærlighetens manncool3 Det er få igjen av den rasen i verden, uheldigvisunsure

Nei altså, folk blåser alt veldig opp! Men en ting er sikkrt: Mike har hatt flere enn to opperasjoner. Det er helt sikkert (og det han sier med å oppnå høyere tonertviler jeg bare utrolig mye på! Michael er flink til å ro seg vekk med helt andre ting, det er bare å innrømme. Som Lisa Marie har fortalt så kommer han alltid med nye versjoner på forklaringen.

Ja, hvis du suderer Michael veeeldig nøye er et ikke såå mange opperasjoner egentlig, for ting forandrer seg naturlig også. Nesen hans er faktisk veldig lik Bad-nesen som den er i dag. Men dersom du ser på forksjell på nesen hans bare fra 70 årene, til Off the wall tiden og så til Thriller tiden, så har man allerede tre forskjellige neser... Men uansett, dette er sån som kan diskuteres i flere år. Michael innrømmet jo ikke for Katherine at han tok sin andre nesekirurgi ifølge J.R.Taraborelli's beryktede "Magic and the Madness", han hadde stormet opp på rommet sitt og låst seg inne noen dager.
Men jeg kunne ønske han la ALLE kortene på bordet! Hadde vært så greit! For i dag har alle hver sin versjon.... irriterer meg litt.... :S

Irlin_aka_B-Jay
06-11-2007, 02:20 PM

Det er det jeg mener med at han alltid har nye versjoner av det han sier....

By the way, var det ikke bare etter første rttsak at Michael begynte å missbruke medisiner? Har alltid hørt det som at Lisa Marie var med å hjalp han ut av det (sammen med en små-sjalu Elizabeth Taylor).

Elise
06-11-2007, 04:53 PM
Michael har jo tydelig operert en kløft i haken. Det sier han jo også i Moonwalk. Men 20 år etter eller noe, sier han plutselig at han ikke har gjort det.

Jeg forstår også hvorfor Michael begynte å misbruke tabletter. Men det gjør det ikke riktig. Jeg vet en god del om dette temaet, og jeg kan ikke noe for at jeg må si at misbruk er misbruk. Om du så får dopet ditt fra langeren din eller legen din spiller ingen rolle. Beroligene medisiner er dop, det er nettopp det de er til: dope deg ned for at du skal føle deg bedre og slappe av. (Leger sier også det, og det er ingen hemmelighet.) Det er også det folk som røyker harsj eller tar herion er ute etter.
Hvis du ser på 45th Anniversary celebration hvor han holder en tale for eksempel er det veldig tydelig at Michael er påvirket av ett eller annet og ikke er seg selv.
Dette gjør han ikke til et værre menneske. Jeg synes det er godt å vite at han er som alle andre og også kan feile.

Han begynnte i 1993 med å misbruke (og dette har også selv sagt) og sluttet for en stund. Etter ulykken under Michael Jackson and Friends måtte han ta smertestillende og begynte igjen. Du ser det veldig godt rundt etter 2000-2001 at han er tom i blikket og ikke er seg selv.
Jeg tror imidlertidig at han er bedre nå. Det er tydelig at etter Bashir intervjuet har han tatt seg sammen. Det er derfor jeg på en måte synes det var litt bra at intervjuet kom ut, ikke for andre som så det, men for Michael. Etter det har han virket klarere og friskere, og jeg tror ikke han MISBRUKTE under rettsaken. Han tok sikkert noe pga ryggen osv. Og misbruke under rettsaken tror jeg han er veldig lur nok til å ikke gjøre. han ser SÅ mye bedre og kvikkere ut nå i forhold til hva han gjorde rundt Invincible.

Elise
06-11-2007, 04:59 PM
Selv om dette er noe jeg virkelig tror og mener, må jeg likevel legge til at ingenting er sikkert og ingen av oss vet noe om hans privatliv. Kanskje har har vært alvorlig syk (rundt Invincible), kanskje gått på antideprissive, etc. Det er mange muligheter, men det jeg vet er at han er flink til å forandre seg under miljø og omstendigheter og sånn har oppførte seg rundt den tiden var under en eller annen form for påvirkning.

Mrs_Moonwalker
06-11-2007, 05:00 PM
Jeg må si jeg er litt uenig egentlig. Michael trenger absolutt ikke legge alle kortene på bordet, i hvert fall ikke for min del. Michael behøver ikke fortelle verden om han har hatt 15 eller to operasjoner, det er privat og er helt og holdent opp til ham. For å være ærlig, jeg bryr meg fint lite. Dersom han ønsket de operasjonene, hvis det var det han ville, dersom han var såpass utilpass med utseendet sitt, hva så? Det er hans beslutninger og vi har ingenting med det. Vil det endre meningen din om han om du visste den hele og fulle sannhet? Vi er bare fans - vi skal ikke vite alt, for vi vet allerede det vi trenger, det som betyr noe. :)

Bare min mening... 8-26-03fruits_apple

Shadowfax
06-11-2007, 05:19 PM
Jeg må si jeg er litt uenig egentlig. Michael trenger absolutt ikke legge alle kortene på bordet, i hvert fall ikke for min del. Michael behøver ikke fortelle verden om han har hatt 15 eller to operasjoner, det er privat og er helt og holdent opp til ham. For å være ærlig, jeg bryr meg fint lite. Dersom han ønsket de operasjonene, hvis det var det han ville, dersom han var såpass utilpass med utseendet sitt, hva så? Det er hans beslutninger og vi har ingenting med det. Vil det endre meningen din om han om du visste den hele og fulle sannhet? Vi er bare fans - vi skal ikke vite alt, for vi vet allerede det vi trenger, det som betyr noe. :)

Bare min mening... 8-26-03fruits_apple
Veldig bra skrevet. Michael må få lov å ha sitt private liv. Han trenger ikke dele alt med alle. Dessuten tror jeg han like å være litt mystisk.

Når det gjelder dette med tabeletter så blir det mye spekulasjoner, og å begynne å spekulere i det blir bare dumt. Det hører uansett til fortiden, hva han har gjort eller ikke gjort. Og hva har det med temaet: "Hva er det med MJ fans?"

Elise
06-11-2007, 05:36 PM
Jeg er helt enig i det med operasjonene til Michael.
Det er en del av mystikken hans tror jeg, dessuten er det iallefall ingen i verden som kan påstå at han ikker er en unik pioneer! :)

Ja jeg er enig. Men det er en del av fortiden. Jeg er bare utrolig glad for at han virker så mye bedre. :)
En ting jeg vet om forumer i hvertfall er at ingenting holder seg hele tiden til temaet. Det var bare noe eg snakket om i forhold til lojalitet. Så jeg syntes det hadde litt med temaet å gjøre. :P

Irlin_aka_B-Jay
06-11-2007, 08:45 PM
Jeg må si jeg er litt uenig egentlig. Michael trenger absolutt ikke legge alle kortene på bordet, i hvert fall ikke for min del. 8-26-03fruits_apple

Ikke for min del heller, men hvis han ikke ønsker at folk skal omtale det så mye som de gjør, så burde han legge kortene på bordet. :S
Men helt ærlig, så tror jeg Michael liker å være den mystiske mannen han er... kanskje det ligger noe bak det hele?

Michael har jo tydelig operert en kløft i haken. Det sier han jo også i Moonwalk. Men 20 år etter eller noe, sier han plutselig at han ikke har gjort det.

Jeg forstår også hvorfor Michael begynte å misbruke tabletter. Men det gjør det ikke riktig. Jeg vet en god del om dette temaet, og jeg kan ikke noe for at jeg må si at misbruk er misbruk. Om du så får dopet ditt fra langeren din eller legen din spiller ingen rolle. Beroligene medisiner er dop, det er nettopp det de er til: dope deg ned for at du skal føle deg bedre og slappe av. (Leger sier også det, og det er ingen hemmelighet.) Det er også det folk som røyker harsj eller tar herion er ute etter.
Hvis du ser på 45th Anniversary celebration hvor han holder en tale for eksempel er det veldig tydelig at Michael er påvirket av ett eller annet og ikke er seg selv.
Dette gjør han ikke til et værre menneske. Jeg synes det er godt å vite at han er som alle andre og også kan feile.

Han begynnte i 1993 med å misbruke (og dette har også selv sagt) og sluttet for en stund. Etter ulykken under Michael Jackson and Friends måtte han ta smertestillende og begynte igjen. Du ser det veldig godt rundt etter 2000-2001 at han er tom i blikket og ikke er seg selv.
Jeg tror imidlertidig at han er bedre nå. Det er tydelig at etter Bashir intervjuet har han tatt seg sammen. Det er derfor jeg på en måte synes det var litt bra at intervjuet kom ut, ikke for andre som så det, men for Michael. Etter det har han virket klarere og friskere, og jeg tror ikke han MISBRUKTE under rettsaken. Han tok sikkert noe pga ryggen osv. Og misbruke under rettsaken tror jeg han er veldig lur nok til å ikke gjøre. han ser SÅ mye bedre og kvikkere ut nå i forhold til hva han gjorde rundt Invincible.

Ay... jeg visste faktisk ikke alt det, og ble nesten litt skremt.. sammtidigt er det jo lett å se hvor påvirket han av å til har vært av medisiner elc. Du har rett i alt du sier her! Så absolutt... og som du sier, det gjør ham ikke til en dårligere person. Det hadde jo egentlig bare vært rart om han ikke hadde vært på de fronter. Men som du sier, det virker som han har "skjerpet seg"... Det sløve blikket og totalt lost-het har forsvunnet mer og mer!

Mrs_Moonwalker
06-11-2007, 09:37 PM
Ikke for min del heller, men hvis han ikke ønsker at folk skal omtale det så mye som de gjør, så burde han legge kortene på bordet. :S
Men helt ærlig, så tror jeg Michael liker å være den mystiske mannen han er... kanskje det ligger noe bak det hele?

En stor del av imaget til Michael er jo at han er mystisk. Dersom alle kortene ble lagt ut på bordet ville han ikke lenger være den mystiske mannen han er i dag. Jeg er sikker på at hvis det ikke hadde vært for alle mytene, ryktene, selv skandalene, hadde ikke Michael vært Michael Jackson. All PR er god PR heter det, og jeg tror faktisk det gjelder i aller høyeste grad i dette tilfellet. Han vil være mystisk, ofte vil han at folk skal skrive om han. Det viser jo bare, om ryktene skal ha noe troverdighet i seg, når han tipser media om ulike historier, usanne sådan. Michael vil og vil trolig alltid være mystisk. Det er imaget hans, en del av det å ikke bli glemt, og slik skal det være.

Mjfan4ever
06-11-2007, 11:03 PM
For det meste som vi vet, har det nesten bare vært dårlig PR... Når vi går til oprasjonene så tror jeg at han har tatt mer enn bare 2 på nesen.

Han er jo litt spesiell, men hadde vi elsket han like mye hvis han var vandelig:P

Elise
06-11-2007, 11:08 PM
Han blir ihvertfall lagtmerke til! *lol*
Og det er jo derfor vi liker ham!

Shadowfax
06-11-2007, 11:24 PM
En stor del av imaget til Michael er jo at han er mystisk. Dersom alle kortene ble lagt ut på bordet ville han ikke lenger være den mystiske mannen han er i dag. Jeg er sikker på at hvis det ikke hadde vært for alle mytene, ryktene, selv skandalene, hadde ikke Michael vært Michael Jackson. All PR er god PR heter det, og jeg tror faktisk det gjelder i aller høyeste grad i dette tilfellet. Han vil være mystisk, ofte vil han at folk skal skrive om han. Det viser jo bare, om ryktene skal ha noe troverdighet i seg, når han tipser media om ulike historier, usanne sådan. Michael vil og vil trolig alltid være mystisk. Det er imaget hans, en del av det å ikke bli glemt, og slik skal det være.
AMEN! Fantastisk innlegg.. :thumbsup Kunne ikke vært mer enig.::<3

Mrs_Moonwalker
06-11-2007, 11:36 PM
AMEN! Fantastisk innlegg.. :thumbsup Kunne ikke vært mer enig.::<3

:<3 :thumbsup