PDA

View Full Version : Verden som blir fetere

Irlin_aka_B-Jay
01-21-2008, 10:22 PM
Er en del ting som vi engasjerer oss i, eller ting vi tenker en del på. Jeg ser meg ofte lei i at folk ikke kan tenke på hva som egentlig skjer rundt oss.

Uten å gå i personlige greier, så jeg meg utrolig lei av det megastore Slankepresset man finner i denne verden - som tydelig vis blir kjukkere og kjukkere.
Problemet er ikke at vi blir tykkere enn før - men vi er så redde for fedmen. Og den fysiske helsen blir nærmest bortskjemt i forhold til hva verden gjør med den mentale helsen. Spiseforstyrrelser er et normalt problem i dag med HØYE mørketall.
Folk som skal leve sunnt - fokuserer sunnheten på vekten og ikke på kroppen generellt. Simply because; de er så utrolig kroppsfikserte. Alt handler om å se bra ut og derme lettere miste selvtilitten sin.
Jeg har sett meg lei!
Derfor føyet jeg meg til YouTube - atter en gang. (som dere vet så har jeg mitt andre liv der) for å fortelle mine tanker og argumenter hvorfor ting går så galt og hva som blir konsekvensen for det.

Er veldig åpen for argumenter både for og imot så jeg håper det blir noen blikk:

http://www.youtube.com/watch?v=SXwlTnuwPbs
SXwlTnuwPbs
(jajaja, gramatikken er ikke helt på topp.. kan vi ikke kalle det et aksent:rolleyes)

Legger til dette:
Å gå ned i vekt pga helse er noe som skal komme fra en doktor og ikke resten av verden. Å gå ned i vekt er som plastik kirurgi - gjør du det pga helse slutter du når det er nødvendigt, gjør du det pga utseende - er det alltid mer å fikse på.

Elise
02-02-2008, 06:48 PM
Hmmm...interessant.
Må se meg både enig og uening i det her.
Jeg er enig i at det er mye kroppsfiksering og at slankepresset handler mer om utseende og ikke helsen. Og jeg synes det er forkastelig at i filmer og på TV er det OK at mannen i familien er både feit og stygg, men dama må ALLTID ha bra kropp også om hun en sjelden gang ikke er pen i ansiktet.

Men samtidig må jeg si meg helt uenig i at det ikke er mer fedme i dag enn før. Dette er helt feil. Det er bevist at det er mer fedme enn noen gang før, og dette kommer av at vi trenger å bevege oss mye mindre i dag enn tidligere. Før jobbet vi mer med kroppen og hendene, vi måtte gå mer, barn lekte mer ute, osv osv. I dag sitter folk og ser på tv og gjør ikke så mye egentlig etter jobb. Ungdommer driver ikke med så mye sport lenger, de spiller World of Warcraft. Det er jo derfor folk føler at de må trene i et helsestudio. Du kan se på hvilke som helst dokumentasjon fra til og med 80 tallet, og du vil ha større vanskeligheter med å finne feite folk enn fra i dag.

Irlin_aka_B-Jay
02-03-2008, 07:00 PM
Men samtidig må jeg si meg helt uenig i at det ikke er mer fedme i dag enn før. Dette er helt feil. Det er bevist at det er mer fedme enn noen gang før, og dette kommer av at vi trenger å bevege oss mye mindre i dag enn tidligere. Før jobbet vi mer med kroppen og hendene, vi måtte gå mer, barn lekte mer ute, osv osv. I dag sitter folk og ser på tv og gjør ikke så mye egentlig etter jobb. Ungdommer driver ikke med så mye sport lenger, de spiller World of Warcraft. Det er jo derfor folk føler at de må trene i et helsestudio. Du kan se på hvilke som helst dokumentasjon fra til og med 80 tallet, og du vil ha større vanskeligheter med å finne feite folk enn fra i dag.

Takk for tilbakemeldingen :)
Men jeg sa ikke at det er like mye fedre i dag som før :unsure
Du har helt rett i det du sier :)

Elise
02-03-2008, 07:03 PM
Huh? Misforstod jeg?
Jeg mener at vi blir tykkere enn før fordi vi ikke gjør like mye ing med roppen lenger.