PDA

View Full Version : VG: Hør Michael Jacksons «nye» låt!

Shadowfax
01-20-2008, 04:54 PM
(VG Nett) Michael Jackson har på sitt jubileumsalbum «Thriller 25» remikset gamle klassikere. Nå er en av låtene lagt ut på nettet.
Av OLA E. STENBERG (javascript:void(window.open('http://www.vg.no/tips/?til=olas@vg.no', 'popup', 'width=450,height=500,scrollbars=no'));)
http://www.vg.no/t.gif

http://www.vg.no/bilder/edrum/1200826351693_483.jpgTILBAKE: Michael Jackson kommer med et jubileumsalbum i februar, men har foreløpig ikke sagt et ord om verden får se ham på scenen igjen. Foto: AP

Sammen med superstjernene Will.I.Am og Akon har Jackson laget en ny versjon av monsterhiten «Wanna Be Startin Somethin'».

Du kan høre den nye versjonen - «Wanna Be Startin Somethin' 08» - på Michael Jacksons MySpace-side:

Hør låten her! (http://www.myspace.com/michaeljackson)

«Wanna Be Startin Somethin'» er samme låt som den norske produsentduoen Stargate fikk tillatelse til å bruke (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156868) elementer av i Rihannas «Don't Stop The Music» i fjor. Rihanna har de siste månedene hatt stor suksess med låten verden over.

Stjernehjelp

«Thriller 25» er en jubileumsutgave av tidenes mestselgende album. Det kommer i midten av februar, og inneholder også remikser av andre store Jackson-hits.

I tillegg til Akon og Will.I.Am, har artister som Kanye West og Fergie vært med og gjort remikser av de gamle klassikerne.

Fergie har lagt sin stemme på en ny versjon av «Beat It», som har fått navnet «Beat It 2008», mens Will.I.Am har produsert og mikset låten.

Kanye West har remikset «Billie Jean». I tillegg har Will.I.Am gjort remikser av «P.Y.T» og «The Girl Is Mine». Ingen av disse låtene er blitt sluppet på nettet ennå.

«Thriller» er tidenes mestselgende album. Det ble første gang gitt ut for over 25 år siden, nærmere bestemt 30. november 1982 - av Epic Records.

Rekorder

Albumet har satt en rekke rekorder, og lå den gangen 80 uker på rad på den amerikanske topp ti-listen. 37 av disse ukene var albumet på førsteplass. Sju av albumets ni originallåter havnet på topp ti-listen på Billboard Hot 100.

Ifølge Sony BMGs norske nettsider inneholder det kommende «Thriller 25»-albumet alle de opprinnelige ni låtene som var med da det ble gitt ut for første gang.

I tillegg er ikke-utgitte «For All Time» fra Thriller-sessions tatt med. Med CDen kommer også en bonus-DVD, som inneholder digitalt oppgraderte versjoner av de banebrytende kortfilmene til «Beat It», «Billie Jean» og «Thriller», samt Jacksons historiske fremføring av «Billie Jean» under TV-showet «Motown 25: Yesterday, Today, Forever».

(VG NETT 20.01.08 kl. 12:30, sist oppdatert 20.01.08 kl. 12:30)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=508695

Realisten
01-20-2008, 10:00 PM
Nå var jeg skikkelig gira! Men fy faen hva ER DET MAKKVERKET!? Det hverken rykker i rockefoten eller gir meg øreorgasme! Hva er det MJ driver med?????????? Herregud hvis resten av sangene er på nivå med denne dritten blir det nok ikke noe "stort comeback" :( :\

emzi
01-20-2008, 11:35 PM
Selv om ikke du liker den, så betyr ikke det at hele verden ikke liker den heller;)

Personlig så synes jeg den sangen er bra:D

Shadowfax
01-20-2008, 11:54 PM
Nå var jeg skikkelig gira! Men fy faen hva ER DET MAKKVERKET!? Det hverken rykker i rockefoten eller gir meg øreorgasme! Hva er det MJ driver med?????????? Herregud hvis resten av sangene er på nivå med denne dritten blir det nok ikke noe "stort comeback" :( :\
Enig med realisten... Er ikke MJ klasse spør du meg. Blir for normalt, slik som musikken er nå til dags, og dagens musikk er ikke noe særlig spør du meg. Men nå er jo dette bare en hyllest fra artister til Thriller sammen med MJ, Akon har nok hatt mye innflytelse på sangen, + at dette bare er for å varme opp folk til den nye platen.

Dette er forresten ikke et comeback, hans skikkelige comeback kommer etter denne sammleplaten.

PYT er bedre, den likte jeg. Slippes nok ut snart den og!

MJLover
01-21-2008, 10:45 AM
Ja, likte ikke stort av sangene her. Noen var greie, men de var langt fra bedre enn originalene (noe jeg absolutt ikke håpet de ville heller).

Artistene som synger er også i b-klasse hvis ikke å-klasse. JEG HATER DEG AKON!

Hadde jeg hatt kontroll over denne plata og hvem som sang hva, så ville Akon aldri rørt noe som MJ har rørt. Akon er en oppskrytt wanna-be og blir aldri noe mer i mine øyne. Blir nesten sur av å høre stemmen hans.

[/hat]

Men, på den annen side, så vil jeg fortsatt høre demoen av Billie Jean og se om det er den jeg tror det er, siden den jeg hadde har jeg mistet :(

Irlin_aka_B-Jay
01-21-2008, 11:03 AM
Jeg DIGGER sangen med Akon jeg... :o

Realisten
01-21-2008, 12:21 PM
Ja, likte ikke stort av sangene her. Noen var greie, men de var langt fra bedre enn originalene (noe jeg absolutt ikke håpet de ville heller).

Artistene som synger er også i b-klasse hvis ikke å-klasse. JEG HATER DEG AKON!

Hadde jeg hatt kontroll over denne plata og hvem som sang hva, så ville Akon aldri rørt noe som MJ har rørt. Akon er en oppskrytt wanna-be og blir aldri noe mer i mine øyne. Blir nesten sur av å høre stemmen hans.

[/hat]

Men, på den annen side, så vil jeg fortsatt høre demoen av Billie Jean og se om det er den jeg tror det er, siden den jeg hadde har jeg mistet :(

Kunne ikke blitt mer enig. Akon kunne musikkverden vært for uten.. MJ skal gjøre noe STORT, og da snakker vi STOOOORT for å overgå sine tidligere plater, men jeg har uansett tydligvis misforstått her *puuuuh!*

Når disse horrible kjendismiksa sangene er ute og hypen har lagt seg, kommer "comeback" plata hans ut da? Er det sånn det ligger ann?

Shadowfax
01-21-2008, 02:24 PM
Kunne ikke blitt mer enig. Akon kunne musikkverden vært for uten.. MJ skal gjøre noe STORT, og da snakker vi STOOOORT for å overgå sine tidligere plater, men jeg har uansett tydligvis misforstått her *puuuuh!*

Når disse horrible kjendismiksa sangene er ute og hypen har lagt seg, kommer "comeback" plata hans ut da? Er det sånn det ligger ann?
Ja slik ligger det ann:thumbsup Tror det er et lurt trekk for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra den yngre garden uansett. Dette er bare en liten brikke i et stort puslespill. Gleder meg til resten faller på plasscool3

Realisten
01-21-2008, 03:56 PM
Ja slik ligger det ann:thumbsup Tror det er et lurt trekk for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra den yngre garden uansett. Dette er bare en liten brikke i et stort puslespill. Gleder meg til resten faller på plasscool3

Sånn sett.. Ja det er selvfølgelig et smart trekk. Få øynene på seg en stund før han gjør noe stort.

MJLover
01-21-2008, 05:02 PM
Slik gjør de med en geysir.

Du stirrer på den en stund, den begynner å boble, så suger den seg ned (har ingen annen måte å forklare på), og så spruter den opp.

MJ er i "suget" nå.

Mia
01-21-2008, 06:15 PM
Haha elsker måtene dere beskriver dette på!

Og jeg er enig med flesteparten her, jeg liker heller ikke de her remixene i det hele tatt, og heller ikke Akon.

Men liker de nye vokalene til Michael i denne sangen da..

Mrs_Moonwalker
01-21-2008, 07:03 PM
Er det ikke will.i.am og disse folka som har miksa og produsert dette albumet da? Ikke Michael? Eller? :unsure

Shadowfax
01-21-2008, 09:13 PM
Er det ikke will.i.am og disse folka som har miksa og produsert dette albumet da? Ikke Michael? Eller? :unsure
Michael har produsert dem sammen med Akon, will.i.am, Fergi og Mr.West trodde jeg..

Irlin_aka_B-Jay
01-21-2008, 10:08 PM
Det som er litt skummelt er at hvis det blir BRA kritikk på albumet og høye terningkast... hvem får da æren for det?

(Veldig bra forklart med den geysiren forresten!!)

Mrs_Moonwalker
01-21-2008, 11:57 PM
Det som er litt skummelt er at hvis det blir BRA kritikk på albumet og høye terningkast... hvem får da æren for det?

Sony? :latter :latter

Shadowfax
01-22-2008, 12:55 AM

Michael og de han har jobbet med:thumbsup

Muchos
01-22-2008, 09:03 PM

Jeg foreslår at du skrur volumet høyt opp og jammer med hodet fram og tilbake. Helt annen følelse da.. pluss at det ikke er cd kvalitet ;)

SteveJackson
02-08-2008, 03:47 AM
Jeg tror mange er veldig skuffa over remixene.. Fordii det er veldig annerledes og utventa. Skal ikke si jeg er helt fornøyd med alt selv. Men ta billie jean f.eks. Jeg syns introen med bare stemmen til michael og stringsa i bakgrunnen er vakker, og kunne blitt til noe fett... men så kommer beaten og selve låten , uten den drivende bassen. OG man blir skuffa...

Folk her sier at det høres for mye ut som all annen musikk idag. Altså, en hver artist med respekt for seg selv, uansett michael eller andre i dette tilfelle må ta sjanser og prøve å skape noe nytt... Man burde verken vente seg eller håpe på noe av det gamle uansett hvor bra det var. (og fortsatt er)

Men på en annen side så er jeg enig, og syns at remixene skulle hørt mindre ut som annen musikk idag, og heller hørt ut som musikk "ifra imorgen" :D

Realisten
02-12-2008, 08:16 PM
OMFG hørte på de nye sangene nå.. DET var øreorgasme!!!! Takk gud for at de andre sangene ikke sugde som den med akon!! :D

Shadowfax
02-12-2008, 08:42 PM
OMFG hørte på de nye sangene nå.. DET var øreorgasme!!!! Takk gud for at de andre sangene ikke sugde som den med akon!! :D
Ja hva synes du om PYT:) Elsker den jeg...:thumbsup Beat It med Fergie var overraskende bra synes jeg8-26-03fruits_apple

emil-paulsen
02-12-2008, 10:15 PM
Beat It med Fergie var overraskende bra synes jeg8-26-03fruits_apple

Ja den syntes jeg at var ganske bra også : D

Realisten
02-13-2008, 12:43 PM
Ja hva synes du om PYT:) Elsker den jeg...:thumbsup Beat It med Fergie var overraskende bra synes jeg8-26-03fruits_apple

PYT var niice og Beat It var helt syyykt konge. Fergie::<3