View Full Version : Filmen om MJ- "Man in The Mirror"?
Irlin_aka_B-Jay
12-10-2007, 10:55 PM
Jeg ble rett å slett forvirret av dette. Kom over en slags trailer med utrag fra en film om Michael Jackson. "Man in The Mirror" som den kaldtes.
Men virker ikke som det mest hollywood looking film produksjon... men har noen sett denne? Har hørt om andr som har den selv liksom... virker veldig spesiell
"Traileren":
QqJFecyhEgU
Mye bra.. men mye jalla, kan det virke som. Hadde det vært en verdenprodusert film (som Walk the line, Dereamgirls, Great Balls of Fire etc) kunne de ha realisert ting mer med fansen og imitatoren kunne ha blitt byttet ut eller foreksempel vært hvit med en mer MJ-2007-nose for å bare dekke til med sminke og diverse når han var yngre...
Men dette er nok ikke ne sån film da.. og det er kult at de har laget et sån film!
Hvis jeg ikke tar feil tror jeg dette er en negativ film.. Har aldri sett den, men har bare hørt om folk som har sett den som har sagt den ikke er noe bra..
Shadowfax
12-11-2007, 12:30 AM
Hvis jeg ikke tar feil tror jeg dette er en negativ film.. Har aldri sett den, men har bare hørt om folk som har sett den som har sagt den ikke er noe bra..
Så ikke mye god ut spør du meg:latter
Mjfan4ever
12-11-2007, 01:06 AM
Ja, men kan hende den ikke er negativ, morsomt hvis vi kunnet fått sett den en dag.
Irlin_aka_B-Jay
12-11-2007, 08:24 AM
ja jeg skjønte også på youtube folk at den var litt negativ.. men jeg likte begynnelsen, den var så sterk på alle måter....
Ja, enig med dere, hadde vært litt morsomt å sett den..
Shadowfax
12-11-2007, 03:54 PM
Sjekk her står det en del om filmen:
http://www.imdb.com/title/tt0411377/
:thumbsup
Shadowfax
12-11-2007, 03:59 PM
Her kan den kjøpes og her er folks meninger om filmen, en positiv og en negativ. Filmen kan forresten kjøpes her:
http://www.amazon.com/Man-Mirror-Michael-Jackson-Story/dp/B0006Q93WY
Skal se om jeg finner filmen gratis på nettet.
-----------------------------
For a low budget, made-for-TV movie, this one is very good. It traces the rise and fall of MJ as an adult superstar. MJ's behavior is never explained, just depicted, such as his obsession with plastic surgery.
Flex Alexander did an excellent job portraying Michael Jackson, although I question the interpretation of MJ's character. Here MJ is portrayed as an innocent trapped in a cruel, unimaginative adult world, an unsuspecting, too-trusting Peter Pan. Jackson is also known as cold, manipulative, and a shrewd businessman, which was absent in Alexander's portrayal of Jackson. I would have liked to seen a more rounded presentation of MJ, showing all facets of his personality.
The makeup on Alexander when he depicts Jackson later in life is horrendous. In some scenes ( for example the 1993-95 MJ), the makeup looks greenish. For the current MJ, the makeup looks grayish-white. Still, Flex Alexander's acting manages to rise above the bad makeup, resulting in a sympathetic albeit one-sided portrayal of the King of Pop.
Frederic Tucker as Joe Jackson captures his unmitigated bullying and harshness. Lynne Cormack as Elizabeth Taylor is a hoot, but still very likeable. Cedric DeSousa was a great piece of casting as Martin Bashir--he looks and sounds like the guy. April Telek did not capture Debbie Rowe's brash, blunt personality at all. She is much too pretty and soft in the role.
There's several kitschy dream sequences, but they work fairly well here. It is as if the viewer is inside MJ's mind, viewing the world as he sees it.
All in all, the movie is entertaining and worth purchasing. I've watched it several times already. It's a must for all Jackson fans as well.
-------------------------------------------
Sadly I was looking forward to this VH-1 TV movie.I was expecting more of a 'Movies That Rock' kind of thing.But 'Man In The Mirror' isn't.So I will list the ten reasons why:
1:The movie begins in 1984-not when he began recording
solo and having plastic surgery and first became a star.
It just picks up where The Jacksons - An American Dream (The Complete Miniseries) (http://www.amazon.com/gp/product/B00005TQ44/ref=cm_cr_asin_lnk)
left off.
2:The lead actor is dreadful.His face is flat and he
looks more like Powder then MJ (if you remember that movie.And his acting is,at best highly charicatured.
3:Michael's manager in the 1980's Frank Dileo is depicted
but under another name and the actor looks NOTHING like
him.
4:The events depicted in this movie read like a long list
of the National Enquirer's strange and weird fact file
they've kept on Michael for years.Nothing really substantive is revealed.
5:None of Michael Jackson's music is featured-to be replaced by needless dance montages to very ER-ish muzak.
6:This is actually too short.No event is depicted in any
detail,prefering to focus more on Michael's obsession
with his Neverland ranch.
7:His music career is horribly skimped over.The period between 1985 and 1990 (which included the Bad (http://www.amazon.com/gp/product/B00005QGAX/ref=cm_cr_asin_lnk) period) is ignored completely.The emphasis
always slings around Michael's odd personal life.
8:The lead character does alot of 'justifying living'
routines I doubt would ever interest the real Michael.
9:The story clearly takes Michael's side in terms of his
skin whitening.
10:The ending is so cutesy and oozy it's almost
unwatchable as we stare into the faces of children of all
ages as Michael makes a bleeting case for his innocence
as he confronts his current charges.
That pretty well covers it.
Shadowfax
12-11-2007, 04:27 PM
STATEMENT AV MICHAEL JACKSON - AUGUST 10, 2004
“My family and I have dedicated our lives to spreading unity and peace to the world through our music. The most recent unauthorized version of my life story, “Man in The Mirror,” in no way shape or form represents who we are as a family. It is unfortunate that for years, we have been targets of completely inaccurate and false portrayals. We have watched, as we have been vilified and humiliated. I personally, have suffered through many hurtful lies and references to me as wacko as well as the latest untruth about me fathering quadruplets.
“This is intolerable and must stop. The public depiction of us is not who we are, or what we are: we are a loving family. My success on stage can be attributed to the love and support of my family off stage. My brothers and I are ‘brothers’ first, we started out together and will always be together. All I can hope for is that one day, my family will be shown the same kindness and respect that we have, throughout our lives, shown to others.”
Irlin_aka_B-Jay
12-11-2007, 11:48 PM
wow!
takk for den informasjonen!
så sykt
men du vet... de flste mener jo at Michael "faker" en del av dette med sin oppslukte forhold til Peter Pan og alle disse magiske tingene... han gir inntrykk for at det er alt han handler om... noe som gir han til en veldig snodig person (som igjen gir mye PR), mens egentlig er han ganske normal... Er ikke noe problem å snakke med han uten at han sier noe om "flying and pure magic"..
ja.. dere skjønner hva jeg mener....
Ta foreksempel Living with Michael Jackson, bare se hvor mye magisk snakk du finner der... i begynnelsen spesiellt.. så blir man litt satt ut noen ganger.
(Sier noen ganger, for hver gang jeg ser den dokumentaren får jeg et nytt vendepunkt)
Elise
12-16-2007, 07:15 PM
For å si det sånn, jeg har sett den filmen.
Den er latterlig! Dn får Micael til å se ut som en komplett idiot som er redd for sex med kvinner, og om fniser og hopper rundt på Neverland med bamser og blinke-joggesko!
Det eneste som er "positivt" med denne "filmen" er at den er på Michael's side. Når det gjelder pedofili anklagene i 1993 så er det faktisk litt forklart og den viser en familie som prøver å utnytte MJ for penger.
Dere kan forressten se hele filmen i deler på youtube.
Shadowfax
12-16-2007, 07:36 PM
Den er latterlig! Dn får Micael til å se ut som en komplett idiot som er redd for sex med kvinner, og om fniser og hopper rundt på Neverland med bamser og blinke-joggesko!
Det eneste som er "positivt" med denne "filmen" er at den er på Michael's side. Når det gjelder pedofili anklagene i 1993 så er det faktisk litt forklart og den viser en familie som prøver å utnytte MJ for penger.
Uff ja det så slik ut. Jeg har sett et lite klipp på 2 min, og på de minuttene virker det som han ikke er menneskelig men et merkelig romvesen.? Er resten av filmen slik?
Gidder ikke se den dersom den er så dårlig.:thumbsup
Irlin_aka_B-Jay
12-16-2007, 08:35 PM
åårh! irriterende!
Men jeg hørte en gang noen rykter om at det skulle bli laget en seriøs film om Michael Jackson i 2010....? Vet ikke så mye mer... tror de skulle kalle den "Smooth Criminal".. som egentlig ikke er så bra tittell synes jeg... hvis man tenker på rettsakene osv....
Shadowfax
12-16-2007, 09:08 PM
åårh! irriterende!
Men jeg hørte en gang noen rykter om at det skulle bli laget en seriøs film om Michael Jackson i 2010....? Vet ikke så mye mer... tror de skulle kalle den "Smooth Criminal".. som egentlig ikke er så bra tittell synes jeg... hvis man tenker på rettsakene osv....
åå? hvor har du hørt dette? Den tittelen likte jeg ikke.. Kunne godt hatt "Smooth but not a Criminal"..
Oss fans skulle lagt en film:D
Hehe det hadde vært noe det8-26-03fruits_apple
Men nårr de skulle planlegge hvordan det skulle blitt hadde det nok blitt noe sånn:
"Vi bør jo ha med noe så viser at han er menneskelig"
"Tuller du?! Mike babyen min kunne jo aldri gjøre noe galt!!"
"Ja, Mikey er perfekt, hvordan kunne du si noe sånt?!!"
"OMGossssh Hater!!"
:latter
Haha okei neida alle fans er ikke så galne.. Ikke oss norske fans iallefall:P
Irlin_aka_B-Jay
12-16-2007, 09:42 PM
Oss fans skulle lagt en film:D
Hehe det hadde vært noe det8-26-03fruits_apple
Men nårr de skulle planlegge hvordan det skulle blitt hadde det nok blitt noe sånn:
"Vi bør jo ha med noe så viser at han er menneskelig"
"Tuller du?! Mike babyen min kunne jo aldri gjøre noe galt!!"
"Ja, Mikey er perfekt, hvordan kunne du si noe sånt?!!"
"OMGossssh Hater!!"
:latter
Haha okei neida alle fans er ikke så galne.. Ikke oss norske fans iallefall:P
aaah veeldig godt poeng!! Hadde ikke funket så bra nei! Det er nettop det som er så skummelt; det blir nesten endten eller på ting med Michael: endten er det altfor bra, eller så er det heeelt imot han....
hvis en film skulle bltit laget i 2010.. ville nok Michael hatt en finger med i spillet, og da vet vi aldri hva slags propaganda det også kunne ha blitt...
så synes ikke det bør komme noe så lenge Michael og den sterke kraften av fansen lever (som nå)....
Men by the way.. snakk om at fans kunne laget en film. Den ene media-læreren på skolen våres var så irritert fordi noen hadde tatt en paraply (som vi bruker i sammenheng med lyssetting i studio) fra photostudio på skolen. Det var ikke langt ifra at meg og noen klassevenner laget en film om paraply mysteriet hvor vi skulle bruke Michael Jackson som den egentlige skurken XD
Men by the way.. snakk om at fans kunne laget en film. Den ene media-læreren på skolen våres var så irritert fordi noen hadde tatt en paraply (som vi bruker i sammenheng med lyssetting i studio) fra photostudio på skolen. Det var ikke langt ifra at meg og noen klassevenner laget en film om paraply mysteriet hvor vi skulle bruke Michael Jackson som den egentlige skurken XD
Haha genialt:latter :latter
"You've allways thought Michael was smooth but not a criminal, right? Well now everything has changed..." :latter
Men iallefall ja, det er det som er veldig dumt. Enten er ting vedlig for Michael[og fremstiller han som perfekt], eller er den kun negativ og fremstiller han nesten som om han er på linje med hitler.
Det skulle bli lagt en objektiv film! T-Mez[advokaten under rettsaken] tror jeg hadde vært bra til det, han kunne hatt med en fing i prosjektet.. Og Quincy Jones! Det tror jeg hadde blitt veldig bra8-26-03respect
emil-paulsen
12-17-2007, 07:16 PM
noen som veit hvor jeg kan kjøpe "Living with Michael Jackson" eller?
har ikke sett den før, men har veldig lyst til å se den!
Shadowfax
12-17-2007, 09:21 PM
noen som veit hvor jeg kan kjøpe "Living with Michael Jackson" eller?
har ikke sett den før, men har veldig lyst til å se den!
Du må enten kjøpe den hos en som kan brenne den ut for deg eller så kan du laste den ned gratis her: http://www.mjoai.com/forum/showthread.php?t=261
Så kan du brenne den ut selv på DVD.
Dersom du ikke ville laste ned kan jeg se om jeg finner en til deg på nettet.
Elise
12-20-2007, 06:42 PM
Uff ja det så slik ut. Jeg har sett et lite klipp på 2 min, og på de minuttene virker det som han ikke er menneskelig men et merkelig romvesen.? Er resten av filmen slik?
Gidder ikke se den dersom den er så dårlig.:thumbsup
Ja den er desverre det.
Michael har en personlighet i filmen som jeg absolutt ikke kjenner igjen i han på noen måte. Sånn sett er den ikke bra for Michael. Bare se litt av den så skjønner du hva jeg mener. Men de er IKKE verdt å se hele!
Shadowfax
12-20-2007, 07:05 PM
Ja den er desverre det.
Michael har en personlighet i filmen som jeg absolutt ikke kjenner igjen i han på noen måte. Sånn sett er den ikke bra for Michael. Bare se litt av den så skjønner du hva jeg mener. Men de er IKKE verdt å se hele!
Da styrer jeg unna.. Så "traileren" den var ikke bra:)
emil-paulsen
12-21-2007, 12:19 PM
Du må enten kjøpe den hos en som kan brenne den ut for deg eller så kan du laste den ned gratis her: http://www.mjoai.com/forum/showthread.php?t=261
Takk.
Jeg tror jeg laster den ned jeg, iallefall foreløpig ; D
emil-paulsen
12-21-2007, 12:22 PM
Jeg får ikke lasta den ned jeg. Det står at den antakelig ikke ligger på den sia lengre....
Shadowfax
12-24-2007, 02:43 AM
Jeg får ikke lasta den ned jeg. Det står at den antakelig ikke ligger på den sia lengre....
Jeg skal spørre om de kan laste den opp igjen, ser ut som den er utgått.. Du kan jo legge meg til på msn, så kan jeg sende den til deg der. Sender deg en PM.
relaxannie
12-26-2007, 09:07 PM
jeg har sett deler av den, jeg syns det var en helt normal film egentlig.. litt overdrivelser noen ganger men ikke en spesielt negativ film.. ganske god gjenfortelling av livet hans.. men dårlige skuespillere syns jeg..
Liliane
12-27-2007, 08:49 PM
kan noen si meg hvor på youtube jeg kan finne "man in the mirror", eller hva jeg skal søke på?? finner den ikke:(
Irlin_aka_B-Jay
12-29-2007, 05:03 PM
kan noen si meg hvor på youtube jeg kan finne "man in the mirror", eller hva jeg skal søke på?? finner den ikke:(
vet ikke noe mer enn at dette er "traileren":
http://www.youtube.com/watch?v=QqJFecyhEgU
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.