View Full Version : Dagbladets anmeldelse av This Is It plata
Har dere lest dette...?
http://www.dagbladet.no/2009/11/02/kultur/musikk/musikkanmeldelser/anmeldelser/michael_jackson/8844430/
Anne-May
11-02-2009, 02:59 PM
Herre jesus....
Vet rett og slett ikke hva jeg skal si........
Kanskje dette 8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna
Herre jesus....
Vet rett og slett ikke hva jeg skal si........
Kanskje dette 8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna
Ja, jeg ble så sykt sur da jeg leste det! 8-26-03sinna 8-26-03sinna
Bevis på det jeg alltid har syntes - Dagbladet suger...
JarJarBinkz
11-02-2009, 03:15 PM
"La oss først slå én ting fast: De femten Michael Jackson-sporene på samleplata/soundtracket «This Is It» er i utgangspunktet glimrende."
"[...] isolert sett er det [...] ikke noe i veien med musikken på «This Is It»."
"Man gir terningkast på bakgrunn av merverdien, ekstraopplevelsen, eksklusiviteten i pakka."
Vel skyt meg gjerne, men jeg er fullstendig enig. Jeg har ikke en gang kjøpt plata selv.
Det er litt merkelig at de anmelder et filmsoundtrack. Og enda mer merkelig at de gjør det lenge etter at den er gitt ut. Det er ikke vanlig å anmelde film soundtracks, men siden dette var MJ, så måtte de bare for å slenge litt dritt.
Og i samme settingen driter de seg ut, for de klager på låtvalget. Hallo????
Låtvalget er basert utifra hva slags musikk vi fikk høre i filmen.
Hvor dum går det ann å bli?? Og så slenge dritt om Earth Song? MJ's største hit.
Norsk media er en parodi på de værste tabloid søppel avisene i verden. Null Innsikt, null innsats i research og null objektivitet. Og de tar folk for å være stokk dumme. Alt for å tjene penger.
Jeg skal aldri mer bruke en krone på hverken VG eller Dagbladet, for makan til søppelaviser skal du faktisk (ikke) lete lenge etter.
Aftenposten er eneste nasjonal avis i Norge med ordentlig journalistikk og objektivitet.
8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna8-26-03sinna
Fredrikke
11-02-2009, 03:36 PM
8-26-03sinna
JarJarBinkz
11-02-2009, 03:41 PM
Blir helt skremt innimellom av hvor sinte MJ fans kan virke. Spesielt med en artist som er så høflig og ydmyk er det merkelig hvor arrogante og uhøflige fansen kan være.
For all del, kjemp kampene som er viktige, men ikke lag verdenskrig ut av noe som faktisk ikke er så ille. Anmelderen sier at MJ's musikk er "GLIMRENDE". Slapp av.
dette er grunn til at jeg er sur på denne reporteren:
Bookleten, de tidligere uutgitte konsertbildene, er svaret. Men 36 sider statisk konsertposering er i bunn og grunn like kjedelig å kikke på som bilder av andres babyer.
Michael Jackson ser ikke frisk ut, han ser ut som en voksdokke med aluminiumsfolieklær. Og nei, det hjelper ikke at han druknes i rødt neonlys.
ThomasJackson96
11-02-2009, 09:17 PM
Brorparten, som «Wanna Be Startin' Somethin'», «Billie Jean» og «Beat It», er evige hits som sannsynligvis aldri vil gå av dansegulvmoten.
Resten, som «Earth Song» og den nedstrippede farvellåta «This Is It», er riktignok pompøs blodfansmat, men isolert sett er det likevel ikke noe i veien med musikken på «This Is It».
Hva i hel....?
Birdy
11-02-2009, 09:35 PM
Kritikeren bommer jo totalt! "Planet Earth" nevnes jo ikke, og Earth Song er sannelig IKKE bare blodfansmat.. Ærlig talt!! ohnoyoudidnt Dessuten er det kun "Beat it" demoen som nevnes, er nå flere demoer med på plata. "Wanna be starting something" demoen er jo helt fantastisk:D ::<3
Nei vet du hva, her får kritikeren en icon_slå fra meg!
Olastuen
11-02-2009, 09:58 PM
Denne anmeldelsen greier jeg rett og slett ikke å ta seriøst..
Olastuen
11-03-2009, 04:33 PM
knotet ned noen ord om anmeldelsen i dag..
http://blogg.olastuen.no/
haha, der tokk du dem olastuen 8-26-03respect
Guro Therese
11-03-2009, 04:49 PM
Utrolig bra! :)
Anne-May
11-03-2009, 05:05 PM
8-26-03respect
Veldig bra skrevet, olastuen :)
Natte
11-09-2009, 11:34 AM
Det skal jo bli gitt karakter for hvor bra han har gjort det på CDen, hvor fint han sang dem live..
Nå ble jeg SINT.. ><
Calaquendi
11-09-2009, 04:59 PM
HALLO?! Har dere lest starten? De 15 låtene er i utgangspunktet glimrende. Men når Sony spyr ut samleplate på samleplate for at vi skal kjøpe en og en samleplate med én ny sang på - og det er for drøyt.
Utdrag:
Den eneste grunnen til at pakka klarer å kare seg opp på en toer på terningen, er demoversjonen av «Beat It», der vi utelukkende hører vokalen i låten. Den er nydelig, og gir oss et innblikk i Jacksons låtskriverkunst og arbeidsmetode som faktisk er både eksklusiv og informerende. Den gir oss noe nytt.
Jeg er helt enig. Den gir oss noe NYTT. Skjønner dere? Det er det eneste nye på cden, Planeth Earth, demoen og den nye sangen. Sony må SLUTTE med dette, selv om de tjener på oss fans, så irriterer det folk, og vi blir fornærmet over anmeldelsene siden vi føler det rakker ned på MJ. Men det rakkes ned på plateselskapet og evnen til å drite ut samlealbum..
Seriøst Sony, dere suger.
Anne-May
11-09-2009, 05:02 PM
HALLO?! Har dere lest starten? De 15 låtene er i utgangspunktet glimrende. Men når Sony spyr ut samleplate på samleplate for at vi skal kjøpe en og en samleplate med én ny sang på - og det er for drøyt.
Utdrag:
Den eneste grunnen til at pakka klarer å kare seg opp på en toer på terningen, er demoversjonen av «Beat It», der vi utelukkende hører vokalen i låten. Den er nydelig, og gir oss et innblikk i Jacksons låtskriverkunst og arbeidsmetode som faktisk er både eksklusiv og informerende. Den gir oss noe nytt.
Jeg er helt enig. Den gir oss noe NYTT. Skjønner dere? Det er det eneste nye på cden, Planeth Earth, demoen og den nye sangen. Sony må SLUTTE med dette, selv om de tjener på oss fans, så irriterer det folk, og vi blir fornærmet over anmeldelsene siden vi føler det rakker ned på MJ. Men det rakkes ned på plateselskapet og evnen til å drite ut samlealbum..
Du har faktisk et veldig stort poeng i det du skriver!
Shabana
11-09-2009, 05:18 PM
Utdrag:
Jeg er helt enig med deg! :thumbsup
Likevel endte jeg opp med plata i hus... Just had to have Disc 2...
Mrs_Moonwalker
11-09-2009, 05:37 PM
"La oss først slå én ting fast: De femten Michael Jackson-sporene på samleplata/soundtracket «This Is It» er i utgangspunktet glimrende."
"[...] isolert sett er det [...] ikke noe i veien med musikken på «This Is It»."
"Man gir terningkast på bakgrunn av merverdien, ekstraopplevelsen, eksklusiviteten i pakka."
Vel skyt meg gjerne, men jeg er fullstendig enig. Jeg har ikke en gang kjøpt plata selv.
Blir helt skremt innimellom av hvor sinte MJ fans kan virke. Spesielt med en artist som er så høflig og ydmyk er det merkelig hvor arrogante og uhøflige fansen kan være.
For all del, kjemp kampene som er viktige, men ikke lag verdenskrig ut av noe som faktisk ikke er så ille. Anmelderen sier at MJ's musikk er "GLIMRENDE". Slapp av.
Fullstendig enig. 8-26-03respect
"Planet Earth" nevnes jo ikke, og Earth Song er sannelig IKKE bare blodfansmat.. Ærlig talt!! ohnoyoudidnt Dessuten er det kun "Beat it" demoen som nevnes, er nå flere demoer med på plata. "Wanna be starting something" demoen er jo helt fantastisk:D ::<3
Det er riktig, men likevel...
Utdrag:
8-26-03respect Kaja.
Calaquendi
11-09-2009, 09:47 PM
Glemte å skrive, at jeg også er fullstendig enig med JarJarBinkz!8-26-03respect
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.