PDA

View Full Version : VG: Jackson bryr seg ikke om ryktene - Flott Artikkel

Shadowfax
11-08-2007, 01:22 PM
Jackson bryr seg ikke om ryktene
http://www.vg.no/t.gif
Sjeldent Michael Jackson-intervju i Ebony Magazine
(VG Nett) Michael Jackson mener han ikke har forandret seg stort siden han slapp supersuksessen «Thriller» for 25 år siden.

Av OLA E. STENBERG (http://javascript%3cb%3e%3c/b%3E:void(window.open('http://www.vg.no/tips/?til=olas@vg.no', 'popup', 'width=450,height=500,scrollbars=no'));)

http://www.vg.no/bilder/edrum/1194503709959_374.jpg
COMEBACK? Michael Jackson er intervjuet og fotografert i desemberutgaven av Ebony Magazine. Det er fortsatt usikkert om popstjernen gjør et musikalsk comeback og når det eventuelt vil skje. Foto: Reuters/Ebony Magazine

Den 49-årige megastjernen stilte nylig opp til fotografering og intervju for bladet Ebony Magazine.

Der forteller han at alle ryktene som svirrer om ham bare preller av.

- Jeg gir det ikke oppmerksomhet. Etter min mening er det uvitenhet. Det er som regel ikke basert på fakta. Alle nabolag har personen alle snakker som du ikke ser, så du forteller rykter om ham. Det er en myte at han gjorde det ene og det andre. Folk er gale, sier Jackson til bladet.

Intervjuet er det første Jackson gjør med et amerikansk magasin på over ti år.

Les alt om Michael Jackson (http://www.vg.no/rampelys/spesial/michael_jackson/)

Liker farsrollen

Trebarnsfaren, som er skilt to ganger, snakker også om hvordan han er i dag sammenliknet med for 25 år siden.

- Den Michael er trolig den samme Michael som sitter her, sier han i desemberutgaven til bladet. Det er i butikkene fra førstkommende mandag.

- Jeg ønsket å oppnå bestemte ting først. Jeg ønsket å oppdra barn og få barn. Jeg liker det virkelig, sier han videre om livet han lever nå.

Han sier også at suksessen kom sammen med mye smerte.

- Når du er på topp av karrieren, når du er en pioner, slår folk tilbake på deg. Men jeg er takknemlig, alle de rekordene, de største albumene og nummer en-hitene. Jeg føler meg fortsatt takknemlig, sier han.

Jackson forteller også sin mening om dagens musikk.

- Jeg tror ikke folk er like eksperimentelle og innovative nok. Jeg vet at folk kan si, vel, vi har ikke Michael Jackson-budsjett. Feil, du kan være kreativ med nesten ingenting. Og det er ofte det beste materialet, når du tar det ned til minimum og går inn i deg selv og blir oppfinner, sier han.

Stjernesamarbeid

Ifølge Ebony Magazine er det ventet at Jackson blant annet vil samarbeide med Kanye West på det kommende albumet. Det er i løpet av det siste året også kommet frem at stjerner som Will.I.Am, John Legend, Chris Brown og flere andre har samarbeidet med Jackson.

- Jeg vil alltid lage musikk som påvirker og inspireer hver genereasjon. La oss være ærlige, hvem ønsker at noe skal dø. Du ønsker å skape for at det skal leve, og jeg gir alt i mitt arbeid for at det skal leve, sier Jackson.

Ifølge TV-stasjonen KSBY-TV i California kan Jackson miste sin mye omtalte Neverland Ranch på grunn av et lån på over 23 millioner dollar.

Jackson bor ikke lenger på ranchen i Los Olivos i California, men har de siste årene oppholdt seg i blant annet Bahrain, Storbritannia og nå sist i et hus i Las Vegas.

Det var ventet at Jackson ville komme med et nytt album i løpet av 2007, men alt tyder nå på at fansen må vente til 2008, minst.
-------------------
Link: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183697 (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183697)

Mia
11-08-2007, 02:06 PM
Leste denne artikkelen for 3 sekunder siden og skulle akurat til å poste den inne her ;)
Men ja, utrolig at VG hadde en bra artikkel! De har jo aldri vært de verste da, hvis jeg ikke tar feil?

Shadowfax
11-08-2007, 02:16 PM
Leste denne artikkelen for 3 sekunder siden og skulle akurat til å poste den inne her ;)
Men ja, utrolig at VG hadde en bra artikkel! De har jo aldri vært de verste da, hvis jeg ikke tar feil?

Nei VG har vært de beste. De har dekket MJ best i Norge. Det er sjeldent de angriper han og kommer som regel med fakta, ikke spekulasjoner.

Selv har jeg en god dialog med skribenten Ola, som har samme fornavn som meg:thumbsup

Shadowfax
11-08-2007, 02:19 PM
Sjekk denne og av Nettavisen, må jo være tidenes mest positive nyhet fra deres side:

Jacko driter i ryktene
Michael Jackson forteller i sjeldent intervju at han ikke bryr seg om at folk anser ham som en skrulling.

(SIDE2): Michael Jackson gjør sitt første intervju med et amerikansk magasin på ti år når han i neste utgave av Ebony Magazine deler sine tanker med leserne.

Gir blaffen
Månedsmagasinet er myntet på det afroamerikanske markedet, og Jacko har den siste tida fått mest oppmerksomhet for coverbildet hvor han er tilsynelatende hvitere enn noensinne.

Nå har imidlertid deler av intervjuet allerede blitt sluppet, i god promotradisjon. Her forteller den 49 år gamle popstjernen hvordan han opplever all oppmerksomheten og den negative mediedekningen rundt sin egen person.

- Jeg bryr meg ikke om det. Etter min mening handler det om uvitenhet. Det er som regel ikke basert på fakta. Alle nabolag har den fyren som man aldri ser slik at du sprer rykter om ham. Du får disse historiene om ham, myten om at han gjorde det eller det. Folk er gale!

Barna viktigst nå
Til tross for at Jackson de siste årene har vært mer av et mediefenomen enn for musiker å regne med mistanker om sex med mindreårige, rettssaker og pengeproblemer, mener han selv at han ikke har forandret seg siden han for 25 år siden slapp «Thriller», tidenes mestselgende album.

- Den Michael er antakelig den samme Michael som sitter her, forteller han til magasinet som slippes førstkommende mandag.

Det hevdes at Jackson har solgt over 750 millioner album verden over alt etter hvem man spør, og selv om tallene nok ikke alltid er helt til å stole på, er det ingen tvil om at popkongens karriere er helt eksepsjonell i nyere musikkhistorie.

De siste årene er det imidlertid farsrollen som har vært viktigst. Jackson
er skilt to ganger og har tre barn.

- Jeg ville bare oppnå visse ting først. Men jeg har alltid hatt det i bakhodet, det jeg ville gjøre, å oppdra barn, å få barn. Jeg trives virkelig med det, forteller han

Comeback
Det er ventet at Michael Jackson slipper et comebackalbum i nær framtid. Det har blitt rapportert at han vil få hjelp av artister som will.i.am, Akon, Kanye West, Chris Brown og 50 Cent.

Og selv om enkelte nok mente at forrige comebackforsøk «Invincible» fra 2001 ikke var i nærheten av gammel storhet, har han flere torn i sida til dagens artister og deres mangel på kreativitet.

- Jeg synes ikke folk er eksperimentelle og innovative nok. Jeg vet at folk lett kan si «vel, vi har ikke Michael Jackson-budsjett». Feil, man kan være så kreativ med nesten ingenting. Og det er ofte det beste, å strippe det ned til et minimum, gå inn i seg selv og finne på.

Udødelighet
Michael Jackson har inspirert en hel generasjon musikere og fans, og hans posisjon i musikkhistorien er udiskutabelt der oppe blant de største. Han innrømmer at det fremdeles er en drivkraft.

- Jeg har alltid ønsket å lage musikk som påvirker og inspirerer hver generasjon. La oss innse det, hvem ønsker at noe skal dø? Man vil at det man lager skal leve, jeg legger alt i arbeidet mitt fordi jeg vil det skal leve.
----
http://www.side2.no/musikk/article1431542.ece

Mia
11-08-2007, 02:24 PM
Nei VG har vært de beste. De har dekket MJ best i Norge. Det er sjeldent de angriper han og kommer som regel med fakta, ikke spekulasjoner.

Selv har jeg en god dialog med skribenten Ola, som har samme fornavn som meg:thumbsup

Å, så bra! Veldig bra :) Ja jeg har vært litt forvirra på hvem som er de beste, men godt å vite at VG har litt vett da 8-26-03fruits_apple

og forresten.. jeg posta den side2 tingen i den andre tråden, sorry! Bare merge trådene hvis du vil:)

Shadowfax
11-08-2007, 02:31 PM
Det er forresten viktig at vi skryter av pressen nå, når de faktisk skriver gode artikkler.. Oppordrer til å sende en mail til skribentene og si deres mening!:thumbsup

Mia
11-08-2007, 02:34 PM
NRK artikkelen, veldig bra artikkel syns jeg!
Michael Jackson letter på sløret
http://www.nrk.no/contentfile/file/1.3982606!img3982563.jpg
Michael Jackson (49) forteller at han tilbringer dagene i studio i det første eksklusive intervjuet som er gjort med artisten på et tiår. Her er et bilde av artisten fra magasinet Ebony som kommer i salg mandag 12. november.

Michael Jackson forteller om perfeksjonisme og ønsket om å lage nye hits.

Michael Jackson (49) forteller at han tilbringer dagene i studio i det første eksklusive intervjuet som er gjort med artisten på et tiår.

- I studio hver dag
- Jeg skriver masse om dagen og er i studio hver dag, sier Jackson til det afroamerikanske magasinet Ebony, som har intervjuet stjernen i forbindelse med 25-årsjubileet for suksessplata «Thriller». Men om det er en ny plate på trappene, vil ikke Jackson ut med.

Magasinet skriver om en kontrollert og moden trebarnsfar som konsentrerer seg om musikken etter å ha vært gjennom en rekke prøvelser de siste årene.

Hitformelen
Han forteller at drivkraften da han laget «Thriller»-albumet tidlig på 80-tallet, var at hver låt skulle være en hit som kunne utgis selvstendig som en single. Han hadde hørt seg lei på at platene på den tiden som regel kun hadde én hit, men resten av låtene var B-låter.

- Man må kunne nynne den (melodien), om man er en bonde fra Irland eller en dame som skrubber toaletter i Harlem, om man er en som kan plystre eller om man er et barn som kan knipse med fingrene. Den må kunne nynnes, sier artisten om hvordan en hitlåt blir til.

En perfeksjonist
Blant sine musikalske forbilder nevner Jackson komponisten Pjotr Tsjajkovskij og Stevie Wonder, men han lar seg også imponere av yngre artister som Ne-Yo, Chris Brown og Akon.

Popstjernen forteller at han jobber hardt og at han regisserer sine opptredener ned til minste detalj. Til og med alle kameravinkler har han merket seg i forkant, slik at sceneopptredenen kan tilpasses TV-formatet.

De nitide øvelsene og perfeksjonismen sier Jackson han har lært av sin far, fra tiden sammen med søsknene i The Jackson 5.

Forteller om faren
- Faren vår trente oss med et belte i hånden. Men jeg ble aldri slått under øvelsene, det var heller utenom treningen at jeg havnet i trøbbel, sier han lattermildt.

Han fremstiller faren som et geni når det gjaldt iscenesettelse og hvordan man skulle håndtere publikum.

På spørsmål om hans egne barn liker å opptre svarer Jackson:

- De gjør det, men de er sjenerte. Men det hender de gjør det for meg.

NRK artikkelen (http://www.nrk.no/musikk/1.3982558)

Den artikkelen var jo veldig bra!! Syns dere ikke?

Men seriøst, hva er det med hele "hvitere en noen sinne" tingen? Jeg ser NRK har skrevet det i en ny artikkel de har og nå..

Og må si en ting til, hehe..
Jeg sente en mail til ung1881, fordi det var en artikkel på fem setninger, og det var tre feil i den, hehe.. Men så fikk jeg svar nå, og nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for han var veldig hyggelig han som skrev tilbake, og unskyldte og sa de hadde tatt den vekk nå, og spurte fint at vi måtte huske på at journalister ikke alltid hadde tid til å sjekke alt fakta, fordi de hadde veldig tidspress og skulle skrive om mange forskjellige ting på liten tid. Så må prøve å huske på det selv neste gang :P

Mia
11-08-2007, 02:35 PM
Det er forresten viktig at vi skryter av pressen nå, når de faktisk skriver gode artikkler.. Oppordrer til å sende en mail til skribentene og si deres mening!:thumbsup

Tenkte akkurat å si det samme, hehe.. great minds think alike, huh?:P

Shadowfax
11-08-2007, 02:41 PM
Tenkte akkurat å si det samme, hehe.. great minds think alike, huh?:P
Yes:) I agree:thumbsup

MJLover
11-09-2007, 12:02 AM
Masse positivt ja!

Er altfor enig med Michael når det gjelder musikk. Jeg kan være uenig med noen av metodene hans, men når han sier at "Du kan oppnå mye med ingenting", så kan man ikke motsi.

Beste eksempelet her er underground hip hop. Du finner ikke bedre hip hop enn underground, fra de crewa som har dårlig med penger og rapper for musikken og ikke for penga!

Fine artikler.

Men bare Kudos til VG!

Shadowfax
11-09-2007, 12:51 AM
Masse positivt ja!

Er altfor enig med Michael når det gjelder musikk. Jeg kan være uenig med noen av metodene hans, men når han sier at "Du kan oppnå mye med ingenting", så kan man ikke motsi.

Beste eksempelet her er underground hip hop. Du finner ikke bedre hip hop enn underground, fra de crewa som har dårlig med penger og rapper for musikken og ikke for penga!

Fine artikler.

Men bare Kudos til VG!

Stemmer MJLover... Jeg har alltid vært for at du ikke skal presse noe frem, og kunst handler ikke om penger, det handler om kunsten.

Michael sier det jo selv, "Dont make music, let music make it self"... Så flott sagt:thumbsup

Dette har MJ klart til de grader.

Shadowfax
11-09-2007, 12:53 AM
Og må si en ting til, hehe..
Jeg sente en mail til ung1881, fordi det var en artikkel på fem setninger, og det var tre feil i den, hehe.. Men så fikk jeg svar nå, og nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for han var veldig hyggelig han som skrev tilbake, og unskyldte og sa de hadde tatt den vekk nå, og spurte fint at vi måtte huske på at journalister ikke alltid hadde tid til å sjekke alt fakta, fordi de hadde veldig tidspress og skulle skrive om mange forskjellige ting på liten tid. Så må prøve å huske på det selv neste gang :P
Det var da bra at han sa det... Tusen takk for at du skriver inn etc... Jeg oppfordrer alle til å skrive til journalistene. Gi dem ros og ris! Det er det eneste som hjelper. Iallefall av og til. Men ikke heng dem for mye ut, for all del vær saklig!

Let us make a change:thumbsup