PDA

View Full Version : Artikkel om klasse som lærere Jackson-moves!

Mia
11-07-2007, 12:53 PM
Breaking på jærsk

Husker du Michael Jacksons Moonwalk på 80-tallet? Tirsdag fikk elever fra Lye og Frøyland en oppfrisker.

LÆRER: Paal Herman Ims og Tone Carmela Koløy konsentrerer seg om å lære trinnene i et hip hop nummer.
– One, two, three and four. Like this. Okay?

I aulaen på Lye Skule prøver 30 elever så godt de kan å koordinere armer og bein til rytmen i musikken som brer seg ut fra høytalerne på en bærbar cd-spiller. Alle stirrer konsentrert på danselærer Emile Jansen som viser dem hvordan Michael Jackson pleide å bevege seg baklengs.

– Det er ganske vanskelig. Og slitsomt. Jeg er gal-varm, sier en svett niendeklassing, Paal Herman Ims, da det endelig er tid for en liten pause i danseleksjonen.
hele artikkelen (http://www.jbl.no/modules/module_123/proxy.asp?C=15&I=22981&D=2)

Okei da det var kanskje ikke så mye, men kult! Sko ønske vi og lærte sånn på barneskolen:thumbsup

Verro1989
11-07-2007, 01:24 PM
Hehe jah :D Hadde vert råkult! gal4 Vil lære å danse som Michael. Men det er så sykt vanskelig, jeg kan jo ikke danse i d heletatt... Eneste jeg har lært meg er moonwalken dancing2

Irlin_aka_B-Jay
11-07-2007, 01:51 PM
sykt kult! Skulle vært sån over alle skoler.
Har jo vært mye dans i gym og musikktimene på ungdomskolen husker jeg. Husker også vi hadde egenstyrte timer i Gymmen, hvor elever skulle styre resten av klassen. Husker jeg lærte klassen koreografien til Thriller når jeg hadde min time. Utrolig morro!

Mer dans inn i skolen!!! :fencing 8-26-03respect

Shadowfax
11-08-2007, 01:29 PM
:latter :latter

Hørtes såå bra ut. Hvorfor lærte ikke jeg det på barneskolen. Hadde vært så kultgal4

MJLover
11-09-2007, 12:03 AM
Vi hadde jo dans på skolen min.

Var med i Izzat produskjonen, tok noen MJ moves der også, noe som koreografen forventet tror jeg.

Alle skoler bør ha dans!

Shadowfax
11-09-2007, 12:55 AM
Vi hadde jo dans på skolen min.

Var med i Izzat produskjonen, tok noen MJ moves der også, noe som koreografen forventet tror jeg.

Alle skoler bør ha dans!
Ja vi hadde jo dans.. Men lærte aldri Thriller liksom... Det hadde vært kult og lært det på barneskolen:)