PDA

View Full Version : Michael Jackson snakker med Ebony

Shadowfax
11-04-2007, 03:46 PM
Som MJOAI før har raportert. Michael Jackson har hat photo shoot for bladet ebony, samt et langt intervju. Her er en oppsumering av intervjuet:

http://img218.imageshack.us/img218/927/caps006kp7.png

Michael begynner med å fortelle om hvor sky han var som ung. Han sier: "Før så jeg ikke en gang opp i øynene på folk når de snakket til meg, - jeg tuller ikke" Videre forteller han at han føler Quincy Jones var som en far for ham.

- WOW! Der er det
Han forteller hvor fantastisk det er å lage en sang, og sammenlignere det med svangerskap: "Du blir emosjonell, og du starter å føle noe fruktbart og, magi, der er det! En eksplosjon av noe som er vakkert og du tenker, WOW! Der er det."

Åpnet dører for sorte artister
Han forteller også om hvordan MTV nektet å vise videoene hans og andre sorte artisters: "Det knuste mitt hjerte, men samtidig tente det noe inni meg... Jeg nekter å blir oversett. Men så spillte de "Billie Jean" og den slo alle rekorder. Nå spurte de etter ALT vi hadde. Så kom Prince, det åpnet dørene for Prince og alle de andre sorte artistene"

- Det kom med mye smerte
Ebony spør "Hvordan følelse det å vite at du har endret verdenshistorien?
- " Jeg er veldig stolt av at vi åpnet dører, og at det hjalp rive ned en del. Når du reiser rund i verden, gjør turneer, på stadioner, ser du innflytelsen musikken har. Når du ser ut over scenen, og så langt øye kan se ser du mennesker. Det er en fantastisk følelse, men det kom med mye smerte, mye smerte."

De spør han om vi kan vente mer fra hani fremtiden, hvor han svarer:
"Jeg skriver mye nå om dagen. Jeg er i studio, hver dag." Han vrir seg på en måte unna svaret og vi får ikke noe klart svar når albumet kommer ut.

Når han blir spurt om han noen gang kommer til å gå på turne, svarer han at han ikke liker lange turneer. Men at han elsker at det skjerper ens evner på en vakker måte. Han gir aldri et klart svar om han kommer til å gå på turne en gang til. Men det er lov å håpe.

- Det er aldri for sent
Eboney spør ham hvordan ser du på verdens tilstand i dag? Hvor han svarer:
- "Jeg er veldig urolig over tilstanden til den internasjonale globale oppvarmingen. Jeg visste den kom, men jeg håpet de kunne fått folks oppmerksomhet tidligere. Men det er aldri for sent." videre fortellere han, "Vi må fikse dette. Det var det jeg prøvde å si med "Earth Song", "Heal The World", "We Are The World". Jeg skrev de sangene for å åpne opp menneskers bevissthet. Jeg ønsker de kunne høre etter på hvert ord."

Siste spørsmålet er om hva han synes om tingene som blir skrevet om han, om han leser det, og hva føler han om det? Han sier han ikke bruker tid på det. "Min mening er at det er uvitenhet. Det er som oftes ikke bygget på fakta. Det er basert på myter."

Han avslutter det hele med å fortelle en historie om Motown. Da han var ferdig med hans berømte opptreden("Billie Jean") kom en liten unge bort til ham og sa med en overvelmende stemme: "Hvem lærte deg å bevege det slik?" Michael ler før han sier, "Jeg tror Gud.... og øving"

Her kan du lese hele intervjuet og laste det ned: KLIKK HER (http://www.mjoai.com/forum/showthread.php?p=1766#post1766)

Kilde: Ebony, MJOAI

Realisten
01-11-2008, 09:51 PM
Hahaha lar seg intervjue av Ebony... Åh ironien... ^^

Mia
01-12-2008, 03:19 AM
Hahaha lar seg intervjue av Ebony... Åh ironien... ^^

Hæ, jeg ser ikke ironien? Kan du fortelle meg hvor ironien er?:)

Realisten
01-12-2008, 10:26 AM
www.google.com - gjør et søk på hva "ebony" er et begrep for.

Mia
01-12-2008, 02:47 PM
Jeg vet veldig godt hva ebony er et begrep for.

Shadowfax
01-12-2008, 03:55 PM
www.google.com (http://www.google.com) - gjør et søk på hva "ebony" er et begrep for.
Skjønner ikke helt hvor ironien er?

Realisten
01-12-2008, 09:29 PM
Skjønner ikke helt hvor ironien er?
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen? Eller takler du bare ikke kommentarer om fyren? Tuller jeg med MJ tuller jeg med deg, kjekken? Sånn det ligger ann?

Shadowfax
01-13-2008, 01:32 AM
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen? Eller takler du bare ikke kommentarer om fyren? Tuller jeg med MJ tuller jeg med deg, kjekken? Sånn det ligger ann?
:latter :latter :latter Jo skjønner for all del synes bare ikke at det var ironisk, jeg synes egentlig heller navnet på selve bladet er ironisk når Ebony faktisk i følge ordboken er et ord som blir "brukt nedsettende om neger". Nå det er ironisk:latter

Mia
01-13-2008, 02:59 PM
Må bare si også at jeg forstår veldig godt da igrunnen hvorfor du sa det, men helt seriøst, og nå kommer du til å tro vi er en bunch av tullinger, men han har faktisk en hudsykdom som heter vitiligo.
Det er tonnevis av bilder som påviser det, så det er faktisk ikke tvil der.
Så, derfor "forsto" jeg ikke ironien, fordi for eksempel en albino som har mørke foreldre og allt sånn, er han hvit da? Ville ikke sagt det nei.

MJLover
01-13-2008, 06:46 PM
Michael er hvit.

Men han tilhører Negro rasen, så enkelt er det bare. Samme med albinoer, de er hvite men tilhører ikke den hvite rasen.

Elise
01-31-2008, 09:26 PM
Nå har jeg lest en del av "Realisten"'s kommentarer her, og de er utrolig aggressive i forrhold til emnene?
Må bare spørre...du sier at dama di er MJ fan og helt hjernevasket; er du sjalu på han eller noe?

Sunshine
02-24-2008, 08:05 PM
Noen som vet om det er mulig å få tak i dette bladet i Norge et sted?