PDA

View Full Version : "Michael Jackson leser ikke Se og hør"

Irlin_aka_B-Jay
11-01-2007, 09:16 AM
Jeg har lange vurdert og kjøpt boken om den norske sladderbladet Se og Hør som har blitt skrevet av en tidligere journalist i Tabloidmagazinet.
En kammerat av meg hadde nettop lest en del av den og fortalte at inne på det ene rommet i se og hør bygget er det malt en stor, svart skrift med "Michael Jackson leser ikke Se og Hør".

Han fortalte veldig mye om ting som sto der, og det virker som denne boka er en Norsk versjon av den nye boka "Conspiracy". Om hvordan journalistene sitter og planlegger hvordan de kan vinkle på saker og at hver uke blir journalisten bak den "frekkeste saken" premiert.

ohnoyoudidnt

Tror denne boka er sunn for MJ fans og lese!

Shadowfax
11-01-2007, 06:02 PM
åååå:O

Står det mye om MJ i boken?:unsure

Irlin_aka_B-Jay
11-01-2007, 07:19 PM
jeg har ikke fått summa meg til å lese den selv, men det er visst noe om han også ja. Kammeraten min sier den følger tiden som den kommer og han nærmer seg 90 tallet, så da kommer det nok en del ja..
Men det er helt sykt å høre om alle de skittne knepene se og hør bruker!!

Irlin_aka_B-Jay
11-02-2007, 08:48 AM
Arne (kammeraten min) tok med seg boka på skolen i dag ettersom det sto en del om Michael Jackson og fansen.

"Store deler av arbeidsdagen på desken besto i å oversette og redigere saker om internasjonale kjendiser. En av dem i skrev mest om var Michael Jackson. Sakene sakset jeg fra det beryktede amerikanske bladet The National Enquirer, som nesten hver eneste uke hadde en oppsiktsvekkende nyhet om Jackson. En helt vanlig tittelrigg jeg laget om den tabloidvennlige superstjernen, basert på The National Enquirer var: Michael Jackson gjør alt for å skule sin lille Prince: Ikke far til sin egen sønn? Medisinsk sensasjon - eller jukt og fanteri?."

Journalisten tok en gang med seg en MJ lookalike i frognerparken og "Jackson" var omgitt av livvakter ville fans. Både norske og japanske turister gikk amokk med kamera og lookaliken posrte villig med fansen. Samme kveld fikk TV2 tak i amatør klippene fra dagen og gjorde saken "Michael Jackson på hemmelig oslo besøk" på nyhetene. Men dette var altså en av de oppererte lookalikene som har som jobb å likne på Michael Jackson.

Men noe jeg ble overasket over var: Visste dere at Michael faktisk prøvde å saksøke Se og Hør?
Se og hør skrev en sak der se snakket om Michael Jackson's "problemer med drugs". Overskriften var "Jackson til se og hør: Jeg er helt frisk"... utifra dette skriver forfatteren:

"I se og hør lager man kjente sakeer om internasjonale kjendiser under mottoet at de ikke leser Se og Hør. Men denne gangen gikk det ikke så bra. Repotasjen ble fanget opp av Michael Jacksons amerikasnske advokatfirma. De ble trolig tipset av norske Jackson fans, som gjerne sender leserbrev og ringer redaksjonen hvis ukebladet skriver noe negativt om Jackson. Uansett, en stor brun konverlutt fra et advokatfirma i New York havnet et dag på pulten min. I svært formulerende vendinger sto det i dokumentet at Michael Jackson vuderete å saksøke se og hør - og meg. Dette var en av de første gangenen je hadde en prat med Odd Johan Nelvik på tomandshånd. Sjefredaktøren hadde planen klar, en aldri så liten finte.
Han mente vi skulle ta en frekkis og trykke advokat-utalen som et dementi fra Michael Jackson selv. Da kunne vi trykke advokat-uttalelsen som et dementi fra Michael Jackson selv. Da kunne vi trykke stikk tittelen: Michael Jackson til Se og Hør. og dermed ville leserene tro at superstjernen hadde snakket med ukebladet.
Jeg nikket. Sjefredaktøren var en sleiping. Snart skulle det også vise seg at han hade humor. I romjulsnummeret i 1998 tok Odd Johan Nelvik de aller fleste i redaksjonen applauderte. For en gangs skyld hadde Se og Hør ble dømt i PFU (Pressens Faglige Utvalg)....."

Shadowfax
11-02-2007, 04:11 PM
Ja stemmer det.. Og slik er resten av tabloidene..

AMEN!:thumbsup

mj09
01-01-2012, 06:42 PM
hva heter boken?