PDA

View Full Version : Hilsninger fra U.S.A

Ben
08-21-2009, 05:16 PM
Jeg er nå i U.S.A for en studieperiode ut året. Det hele virker ganske greit og jeg gleder meg til å begynne med timer neste uke.

Jeg var nylig på en Wal Mart butikk en sen kveld og ble betatt av en avisstand full av bare Michael Jackson spesialer - forskjellige hyllester på rekke og rad. Det var ulike bilder av han fra forskjellige år, og jeg mener ikke de typiske tabloidbildene med flash opp i ansiktet som avslører den tykke sminken og der han åpenbart er i bevegelse og ikke poserer. Slike bilder har jo prydet mediebildet av han i mange av de senere årene. Men i dette tilfellet var det snakk om de samme type bildene som alltid pryder spesialer om "vanlige" celebriteter: han smiler, poserer både på konserter og i studio, og belysningen er langt mer rettferdig på samtlige forsider. Han ser virkelig fabelaktig ut på hylleststanden sin, og det gjør meg veldig trist at han måtte dø for å få denne respekten. For et paradoks.

To av de andre studentene sa de ble oppgitt av synet og skjønner ikke hvorfor det er så mye styr omkring denne saken, han var jo ikke så spesiell i deres øyne. Men da jeg forklarte på veldig enkelt vis hvorfor det er en så stor sak nikket de i enighet og virket å ha mye mer respekt. De hadde vel ikke egentlig tenkt så mye over det før da tror jeg.

En afroamerikansk dame stod foran meg i køen og kjøpte seg Michael's "Greatest Hits" samling på tilbud. Damen bak kassen (også afroamerikansk) sa da "oh and he was gonna go on tour and everything...". Den andre damen svarte "yeah... and that was what he needed". De nikket i enighet og virket litt vemodige begge to som om de hadde mistet en viktig del av kulturen deres.

Jeg tror de fleste fans finner trøst i at han verdsettes nå som aldri før. Barna som vokser opp i dag kommer til å bli introdusert med han som en storartet musiker med en kulturinnflytelse uten sidestykke.

- Ben

Shabana
08-21-2009, 05:28 PM
Kjempe flott å høre at du har det greit på andre siden av atlanteren, og ekstra koselig å høre om MJ relevante ting. :thumbsup
Håper semester start og hele skoleåret blir en god opplevelse for deg.
Håper også du plopper innom her titt og ofte og holder oss med selskap ;)

Marius
08-21-2009, 08:45 PM
Kult og høre. Hvor i USA bor du? Kunne du ikke tatt et bilde av disse magasinhyllene?

Ben
08-23-2009, 12:00 AM
Jeg er I South Carolina.

Jeg vurderte å ta bilde, men mobilkameraet mitt er mildt sagt dårlig - så det var neppe verdt det. Et rørende syn var det hvertfall. :)