PDA

View Full Version : Stargate remixer "Skywriter"

Shabana
08-14-2009, 09:22 AM
Stargate remikser Jackson-låt
Hermansen: - Vi skalv på hendene

(VG Nett) De norske superprodusentene ble håndplukket til eksklusivt oppdrag.

Tor Erik Hermansen og Mikkel Eriksen har hatt en enorm suksess i USA de siste årene. Produsentduoen i Stargate har stått bak en rekke førsteplassplasseringer for kjente artister som Beyoncé og Ne-Yo, og i vinter vant nordmennene også den gjeve Grammy-prisen.

Nå er produsentene håndplukket av plateselskapet Motown Universal for å remikse en Michael Jackson låt til den kommende hyllestplata «Michael Jackson - the remix suite» - sammen med 20 av verdens ledende musikkprodusenter.

Samarbeidsplaner

Stargate var i samtaler med popkongen om et eventuelt samarbeid før Michael Jacksons plutselige død 25. juni i sommer, og selv om det ikke ble helt som planlagt får duoen nå jobbet med låtmaterialet hans.

- Først og fremst er jeg lei meg for at Michael Jackson er gått bort, og at vi aldri fikk lage noe sammen. Men når det er sagt, så har vi faktisk laget noe sammen, sier Tor Erik Hermansen til NRK.

- Skalv på hendene

Stargate har valgt å lage en remiks av låten «Skywriter». Den har allerede lekket ut på internett.

- Vi skalv på hendene da vi begynte å jobbe med materialet. Det vi hørte at uansett hva vi gjorde så ble det bra, fordi Michael Jackson synger så bra, sier Hermansen.

(VG NETT 14.08.2009 kl. 09:21, Sist oppdatert 14.08.2009 kl. 09:21)
Kilde:http://www.vg.no/musikk/michael-jackson/artikkel.php?artid=556949

Og her er sangen :)
AiwogDm4rzI

SteveJackson
08-14-2009, 11:31 AM
Kult.. syns stargate er noen av de dyktigste innen norsk moderne musikk.. kanskje de beste. Likevel ikke sikker på om jeg likte denne :P

Uansett artig at de blir bedt om å gjøre en remix til en remix/tribute plate.. Selvom jeg tror at dette bare en cover låt michael jackson gjorde.. Noen som vet noe mer om det?

Shabana
08-14-2009, 02:29 PM
Så vidt jeg vet så finnes det flere sanger med samme tittel, f.eks så har Scorpions en, også tror jeg Art Garfunkel har en. Men disse er tre forskjellige låter. Mye mulig Skrywriter by Jackson 5 var en lånt sang på lik linje med andre de spilte inn.

Albumet kom jo etter de selv hadde begynt å skrive sine egne låter og i en periode hvor de var misfornøyd med å ikke få bruke eget matriale. Albumet Skywriter var det siste de gav ut av sin type, aka "bubblegum pop".

Birdy
08-14-2009, 08:51 PM
Flere som har problemer med at videoen hakker?

Edit: Er visst bare nettet mitt som er ustabilt ikveld...

Shadowfax
08-14-2009, 09:31 PM
Uff.. synes ikke den var noe spesielt bra om det faktisk er den da...:ohmy

Anne-May
08-15-2009, 11:26 AM
Dette var absolutt ikke bra.

Shabana
08-15-2009, 11:11 PM
Selveste melodien kan jeg vel ikke akkurat si at var top notch, men jeg liker at de fremhever vokalen. Synes man kan høre bedre hvor herlig stemme Michael hadde allerede da.

Olastuen
08-16-2009, 12:00 AM
Til å være en remix anno 2009 synes jeg ikke dette var så aller verst jeg.. kunne vært langt verre hvertfall :P

miriam
08-20-2009, 12:53 PM
Har aldri fært noen fan av remixer... men det er jo kult at stargate har gjort dette da. Og ja, de BURDE skjelve!!

mariemarie
08-21-2009, 10:52 AM
Jeg liker'n. Jeg liker også remixer. Ingen grunn til å være redd for de, selv om det tok en stund før jeg kunne spille hele BOTDF albumet fra begynnelse til slutt :bleh

Shadowfax
08-26-2009, 07:10 PM
Dagbladet anmendelse av låten:
http://www.dagbladet.no/2009/08/26/kultur/musikk/musikkanmeldelser/michael_jackson/anmeldelser/7827557/

Om den endelige versjonen er den som er på youtube så vil jeg gi den terningkast: 2

Synes ikke den var noe særlig i det hele tatt for å være ærlig. Men kan jo bare være en demo, men virker som det er den orginale da når du hører på det Dagbladet la ut?