View Full Version : Joe Jackson nekter for å ha slått Michael!
KingOfPop
07-23-2009, 12:39 AM
Faren til Michael nekter for å ha misbrukt michael. Sant, mon tro??
http://www.dagbladet.no/2009/07/22/kjendis/michael_jackson/larry_king/7306344/
Moonchild
07-26-2009, 04:23 PM
Jeg tror nok både Joe Jackson både slo og truet barna sine. Han tilhørte en generasjon foreldre som hadde et helt annet syn på fysisk straff av barn enn det våre foreldre typisk har. Faren min er nesten ti år eldre enn MJ, og han ble slått med belte av sin far når han var liten. Men disse fedrene har typisk ikke en oppfatning om at de er voldelige mot barna sine; de betrakter volden og autoriteten som en del av en god, disiplinær og karakterfremmende oppdragelse. Bare se hvordan Joe Jackson skyter av av "iallefall ikke hans sønner rekter gatelangs og drev med narkotika". Joe Jackson hadde nok et helt annet syn på den volden han utførte og så det nok ikke som vold, men heller korreksjon. Derfor benekter han anklagelsene om vold. Det er jo flere av Jackson-søsknene som ahr bekreftet at de ble slått. Men mange barn vil likevel, etter å ha blitt slått i oppveksten, ta foreldrenes parti og hevde at "det var til det beste for oss". Slik jeg har sett tendenser til hos Jermaine.
Men for MJ sitt tilfelle var det nok annerledes. Han bygget opp mye hat ovenfor faren. Han var nok langt mer sårbar enn brødrene sine, og ble i tillegg mobbet for utseendet sitt, noe som må ha vært ekstra sårt siden han var frontpersonen i bandet. Jeg tror ikke akkurat Joe Jackson var den ideelle far for et såpass sensitivt menneske som MJ. Det går ikke an å herde en såpass sart sjel, selv om Joe Jackson sikkert "prøvde sitt beste".
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.