PDA

View Full Version : Ny bok: Michael Jackson; The life of a legend 1958- 2009

Shabana
07-14-2009, 12:03 PM
Nettsiden med all informasjon om boken:

www.mjlifeofalegend.com

Olastuen
07-14-2009, 06:15 PM
Det kommer visstnok haugevis av bøker om Michael i nærmeste fremtid.. frilansjournalister har nærmest blitt buret inne av forlag som ønsker å tjene penger på Michaels bortgang. Leste i dag om et helt ekstremt tilfelle hvor en journalist måtte skrive en biografi om Michael på ca 10.000 ord.. og hun fikk 48 timer på seg!!

Selv kommer jeg nok til å styre unna de fleste, da de kun er laget for å tjene penger.. dog har jeg bestilt EN bok, og det er denne:

http://www.amazon.com/gp/product/1439177171/ref=ox_ya_oh_product

En bok som har blitt arbeidet med i et par år, og som var planlagt utgitt nå ifb med comebacket, men som måtte skrives om i siste stund. Ian Halperin er vel den som har fulgt Michael tettest de siste årene, og jeg tror denne boken vil være verdt å lese..

Calaquendi
07-14-2009, 06:41 PM
Ian Halperin fortjener deng og ingenting annet. Han er nesten like dum i huet som Bæsj-i-rompas(i)hir - der fant jeg en sensur. IKKE kjøp noe som Ian Halperin har skrevet!

Olastuen
07-14-2009, 06:47 PM
Den kostet omtrent nada, så er verdt å lese.. lest mye rart av biografier om MJ gjennom årene, og denne er nok ikke så mye verre enn mye annet.. Kommer nok til å bestille den boken tråden her handler om og, mye bilder bl.a :)

Caroline
07-15-2009, 12:06 AM
Oh no, Olastuen, IKKE kjøp den boken! Eller, asså, jeg skal ikke fortelle deg hva du ikke skal gjøre...men som Calaquendi skrev Ian Halperin fortjener deng og ingenting annet. Han er bare falskt f**nskap!

Det finnes andre bøker om MJ som er mye bedre. :thumbsup

Ian Halperin fortjener deng og ingenting annet. Han er nesten like dum i huet som Bæsj-i-rompas(i)hir - der fant jeg en sensur. IKKE kjøp noe som Ian Halperin har skrevet!

HAHA, good one! LOL :latter

miriam
07-15-2009, 12:38 AM
Det kommer helt sikkert utallige bøker fremover... Jeg vil anbefale en, som er - i følge meg i alle fall - helt genial... Mulig at flere har den, men nå finnes den i oppdatert versjon, slik at den omhandler MJ helt frem til 2004, og det er Adrian Grant sin bok "Michael Jackson - The Visual Documentary"

Caroline
07-15-2009, 12:43 AM
Hm..den har jeg ikke lest, men den skal sjekkes ut. Thanks! :thumbsup

Leser, eller leste, Michael Jackson - The Magic and the Madness. Så langt virker den ganske bra. Men har ikke kommet lenger enn til del 2 da... Har tatt en liten pause de siste ukene. Hehe.

miriam
07-15-2009, 12:46 AM
Så den for salg over alt i London... men jeg er litt skeptisk... La meg vite hvordan den er bår du er ferdig da! :)

Caroline
07-15-2009, 01:05 AM
Jepp, will do! :)
Var litt skeptisk til den selv, men så anbefalte en her på forumet meg å lese den på det sterkeste. Sa den var helt knall. Så måtte nesten sjekke den ut. ;)

Hgee
07-18-2009, 10:51 PM
Skal bestille Michael Jakcson- The Magic and the Madness nå:yay

Jeg irriterer meg grønn!! Jeg har jo sett så mye jeg vil ha, men nå er alt borte!8-26-03sinna På platekompaniet eller noe, så hadde de Ghosts på DVD, de hadde The visual documentary på bokklubben, osv osv! MEN, jeg er fattig å har ikke kjøpt noe av det! Og nå som jeg har litt penger: borte!:(

Shadowfax
07-18-2009, 11:31 PM
Ikke bestill NOE Ian Halperin har skrevet.! For all del ikke gjør det.

Han er hovedmannen bak mange fryktelige rykter rettet mot MJ, ikke kjøp den! Jeg hadde ikke kjøpt den for 0.0000001 øre en gang. Støtt MJ og ikke kjøp denne boken.

KingOfPop
07-18-2009, 11:35 PM
Ikke bestill NOE Ian Halperin har skrevet.! For all del ikke gjør det.

Han er hovedmannen bak mange fryktelige rykter rettet mot MJ, ikke kjøp den! Jeg hadde ikke kjøpt den for 0.0000001 øre en gang. Støtt MJ og ikke kjøp denne boken.

Dette har ikke noe med denne saken å gjøre, men jeg leste igjennom den introduksjonen din igjen, og da så jeg at du ikke liker 2000 watts. Du sier at det ble for mye bleh, men jeg syns den er ganske bra jeg:D Hva er det du ikke liker med sangen??

Shappert
07-19-2009, 02:29 AM
Hva har boken nå med å gjøre om Shadowfax ikke liker 2000 watts sangen?
Er enig i det Shadowfax sier at mesteparten av det Ian har skrevet i boka er bullshit.

JarJarBinkz
07-19-2009, 09:43 AM
Det kommer visstnok haugevis av bøker om Michael i nærmeste fremtid.. frilansjournalister har nærmest blitt buret inne av forlag som ønsker å tjene penger på Michaels bortgang. Leste i dag om et helt ekstremt tilfelle hvor en journalist måtte skrive en biografi om Michael på ca 10.000 ord.. og hun fikk 48 timer på seg!!

Selv kommer jeg nok til å styre unna de fleste, da de kun er laget for å tjene penger.. dog har jeg bestilt EN bok, og det er denne:

http://www.amazon.com/gp/product/1439177171/ref=ox_ya_oh_product

En bok som har blitt arbeidet med i et par år, og som var planlagt utgitt nå ifb med comebacket, men som måtte skrives om i siste stund. Ian Halperin er vel den som har fulgt Michael tettest de siste årene, og jeg tror denne boken vil være verdt å lese..

Er ikke det han som var i Dagbladet et par dager etter dødsfallet?? Mener det var den eneste dagen jeg ikke kjøpte avisen fordi det bare sto dritt der. Han ijeg leste om mente at MJ ikke lenger kunne synge (lungekreft eller noe? mulig han ikke har fått med seg at Michael har opptredd uten å synges i mange år allerede :| ), danse eller opptre og at This Is It konsertene aldri var ment å skje. +At han var homofil da.

Forresten, er det noen som vet noe mer om den norske MJ boka? Den skulle jo egentlig bli gitt ut før noen visste a MJ kom til å bli borte og er skrevet av en kar som har vært fan i mange år... kan jo hende den er ok?

miriam
07-19-2009, 12:51 PM
Forresten, er det noen som vet noe mer om den norske MJ boka? Den skulle jo egentlig bli gitt ut før noen visste a MJ kom til å bli borte og er skrevet av en kar som har vært fan i mange år... kan jo hende den er ok?

hmmm... den har jeg aldri hørt om... kunne jo absolutt ha vært spennende. :)

Hgee
07-19-2009, 05:45 PM

Den som er skrevet av Steinjo eller noe? Han heter Stein Johan tror jeg, men kalles Steinjo...Han har vært med i noe sånne morsom-programmer (slå på ring??) Holdte på å kjøpe den i går, men kjøpte en anna i stedet:)

JarJarBinkz
07-19-2009, 08:19 PM
Ja Steinjo var det, kameraten til Eckbo :)
Så da er den kommet ut altså? Husker du hva den het? Pris? Så den ikke noe fin ut siden du kjøpte en annen bok? *prøve å søke litt på nettet*

JarJarBinkz
07-19-2009, 10:38 PM
Fant den http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3827569

Hørtes kanskje ikke SÅ spennede ut, mer en fan-historie eller noe? Ikke så dyr da, så kanskje jeg må kjøpe den. :p

miriam
07-20-2009, 12:15 AM
hm... kunne vært interessant å lese. Tror jeg må få kjøpt meg et eksemplar av den. :)

pippo02
07-20-2009, 10:09 AM
Jeg kommer til å kjøpe Michael Jackson Livet Til En Legende.

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=michael%20jackson&p=1&r=4&cid=199912

Er over 200 bilder, og er mer en hyllest, ikke en bok som sprer ondsinnede rykter. Ganske stort format også 267x267mm.

Hva mener dere?

Anne-May
07-20-2009, 12:43 PM
Noen her som kan anbefale en eller flere bra MJ bøker? Har holdt meg unna det meste siden det er så utrolig mye tull der ute:plystre

Sunshine
07-20-2009, 05:11 PM
Jeg har lest to MJ-biografier som jeg absolutt vil anbefale dere å lese; Magic and the madness som er nevnt tidligere i denne tråden, og Moonwalk som er skrevet av MJ selv. Veldig spennende og bra bøker:thumbsup

Anne-May
07-20-2009, 08:31 PM
Jeg har lest to MJ-biografier som jeg absolutt vil anbefale dere å lese; Magic and the madness som er nevnt tidligere i denne tråden, og Moonwalk som er skrevet av MJ selv. Veldig spennende og bra bøker:thumbsup

Tusen takk for tips! Disse skal jeg jaggu få lest ja :)

Caroline
07-22-2009, 04:48 PM
Jeg har SKIKKELIG lyst på Moonwalk, men finner den ingen steder... Noen som har noen tips? :uskyldig

KingOfPop
07-22-2009, 10:34 PM
Hva har boken nå med å gjøre om Shadowfax ikke liker 2000 watts sangen?
Er enig i det Shadowfax sier at mesteparten av det Ian har skrevet i boka er bullshit.

Nei, det har ikke noe med det å gjøre. Burde ha sendt en melding isteden til han, lol:P

edb
07-23-2009, 10:07 AM
Beklager har ingen tips ang Moonwalk, jeg prøver å bestille den engelske versjonen på mitt bibliotek bare for å ha lest den "ekte" Moonwalk..
Ang boka til Steinjo- den er liten, lettlest og for barn.. Men den er ellers fin.. Rett og slett Steinjo som skriver om sitt forhold til Michael..

Sunshine
07-27-2009, 06:41 PM
Jeg har SKIKKELIG lyst på Moonwalk, men finner den ingen steder... Noen som har noen tips? :uskyldig

Du får ikke tak i den andre steder enn over nettet..
Mener å huske at jeg brukte ebay for å få tak i boka..