View Full Version : Minnestunden i Staples Center - reaksjoner
miriam
07-07-2009, 09:41 PM
Mange, mange tårer har blitt felt i kveld, og jeg har selv stått for mange av dem. For en vakker og verdig minnestund det var!
Jeg ble rørt av mye, men vil trekke frem noen ting;
Al Sharpton's tale, og spesielt dette sitatet som var en beskjed direkte til barna: Wasn't nothin' strange about your daddy, it was strange what your daddy had to deal with! But he dealt with it!
Måtte klappe, selv og jeg bare satt der i stuen med min søster, samboeren min (som begge er store fans) og min mor.
Den vakre fremføringen av smile av Jermaine, talen til Brooke Shields, den flotte gitarvesjonen av Human Nature som John Mayer fremførte... det var liksom så riktig at den bare var instrumental!! Talen til Marlon Jackson...
Og ikke minst da Paris tok mikrofonen... det var bare helt utrolig rørende, og totalt hjerteknusende... Jeg ber til Gud om at barna hans må bli tatt ordentlig hånd om, og få masse kjærlighet fremover.
Kunne ha nevnt mye mer, men jeg stopper der. Det var bare alt i alt en fantastisk flott, rørende, vedrig og vakker tribute til tidenes største entratainer.
LilAj
07-07-2009, 09:52 PM
Jeg syns det var en vakker minnemarkering. Den fikk deg ikke til å bli trist, men på en måte fikk deg til å tenke på alt det positivet Michael har gitt oss. Likte veldig godt Al Sharpton's tale. Den var fin. Da Brooke Shields snakket fikk jeg litt tårer i øynene. Og selfølgelig da Jermaine sang Smile.
Men da Paris tok mikrofonen og snakket brøt jeg sammn. Det var virkelig hjerteskjærende...
Flott minnemarkering, Michael will live forever in our hearts <3
Olastuen
07-07-2009, 10:11 PM
Som nevnt her, en fantastisk seremoni. Flotte taler og store artister som sang Michaels låter ga oss et flott tilbakeblikk på det fantastiske livet Michael levde. Tårene trillet her også, spesielt i avslutningssekvensen.. så utrolig rørende, og så tøft.
For å sitere flere av kveldens talere:
"Thank you, Michael!"
JarJarBinkz
07-07-2009, 10:28 PM
Jeg er veldig glad for at de holdt kisten lukket, var redd den skulle være åpen. Fryktelig trist spesielt på slutten, det ble ganske virkelig da. :(
Shadowfax
07-07-2009, 10:30 PM
For en rørende minnestund. Den var HELT perfekt, utrolig verdig minnestund. Håper hele verden så på, noe de mest sannsynlig gjorde.
Jeg reiser til Houston i natt men jeg skal love dere de neste månedene vil MJ KNUSE rekorder etter rekorder. Salgstallene vil fortsette å gå bananas, I Norge alene har Sony på en liten uke solgt 40 000 MJ relaterte cder, de er tomme rett og slett.
Jeg reiser nå og håper jeg får oppdatert siden fra Houston, til slutt vil jeg bare si:
Takk Michael, for alt.
For alt du gav, alt du gjorde, alt du stod for og alt du skapte. There is only one Michael Jackson.
You're for always in my heart, I love you more.
Dirty Diana
07-07-2009, 10:37 PM
Vakkert og verdig..
Har grått øynene mine tørre for tårer..
Men...
Synes mange av de som fremfører store ord her i kveld godt kunne åpnet munnen litt før... Spesielt det kongressdamen presierte; "MAN ER USKYLDIG TIL DET MOTSATTER ER BEVIST!"
Hvor var alle da han trengte de som mest?!
Guuuud, som jeg skulle ønske Michael kunne hørt hva som ble sagt..
Eller kansje han kan..? Er ingen religiøs person, men Michael er en engel... I know! He's above all...
<3 U 4-ever MJ...
Silje
07-07-2009, 11:12 PM
Mange, mange tårer har blitt felt i kveld, og jeg har selv stått for mange av dem. For en vakker og verdig minnestund det var!
Jeg ble rørt av mye, men vil trekke frem noen ting;
Al Sharpton's tale, og spesielt dette sitatet som var en beskjed direkte til barna:
Måtte klappe, selv og jeg bare satt der i stuen med min søster, samboeren min (som begge er store fans) og min mor.
Den vakre fremføringen av smile av Jermaine, talen til Brooke Shields, den flotte gitarvesjonen av Human Nature som John Mayer fremførte... det var liksom så riktig at den bare var instrumental!! Talen til Marlon Jackson...
Og ikke minst da Paris tok mikrofonen... det var bare helt utrolig rørende, og totalt hjerteknusende... Jeg ber til Gud om at barna hans må bli tatt ordentlig hånd om, og få masse kjærlighet fremover.
Kunne ha nevnt mye mer, men jeg stopper der. Det var bare alt i alt en fantastisk flott, rørende, vedrig og vakker tribute til tidenes største entratainer.
Akkurat det jeg også ville trekke fram.. Spesielt "Wasn't nothin' strange about your daddy, it was strange what your daddy had to deal with! But he dealt with it!", Smile og Paris sine ord.. Det var så vondt å se henne.. men utrolig flott at hun klarte å si noe til pappaen sin...
Brooke Shields tale ja, og da alle barna kom fram på heal the world vet jeg at Michael ble utrolig glad..
Det var veldig vondt å se familien, men en utrolig flott, trist, personlig og verdig minnestund.. Bare det beste til den beste!
Marlons tale, Brook Shields tale, på slutten av will you be there når vi hørte michael snakke og da Paris sa han var den beste pappaen man kan forestille seg...Da gråt jeg som mest, ellers gråt jeg meg gjennom nesten hele resten av sermonien. Det var veldig fint. Men jeg likte ikke helt hu kommentator-dama på tv2, "Janet er mer påkledd en vanlig..."
Kikki
07-07-2009, 11:44 PM
En fantastisk og herlig minnemarkering! Akkurat hva han fortjente! Veldig rørende og flott. Veldig, veldig rørende da Paris snakket til faren sin:(
Men ble på en måte oppløftet av sermonien også, kjente at det var godt å se kisten hans stå der, og se alle som hyllet han med respekt. Ahh..!! Er så glad for at Michael kom til denne verden og ga oss glede og inspirasjon! Og han vil alltid, ALLTID bli husket..! :)
Kikki
07-07-2009, 11:47 PM
"Guuuud, som jeg skulle ønske Michael kunne hørt hva som ble sagt..
Eller kansje han kan..? Er ingen religiøs person, men Michael er en engel... I know! He's above all..."
Veldig veldig enig by the way...Michael hørte og så alt, det er jeg sikker på :) han er en engel..! så absolutt :):)
mj_jackson
07-08-2009, 12:11 AM
Dette var en kjempe nydelig minnemarkering til Michael. Under hele minnestunden kom det tårer. Har aldri gråtet så mye før. Men det som tok fullstendig knekken på meg, var når Paris sa sine siste ord til Michael. Det gjorde vondt i hele hjertet mitt:(
Så dette var en vakker og fin avskjed til Michael Jackson.
Savner han så mye!!:(
Men han lever fortsatt igjennom musikken og hjertene våres for alltid.
miriam
07-08-2009, 01:59 AM
(...) på slutten av will you be there når vi hørte michael snakke (...)
Helt enig... Jeg elsker den sangen, den er bare helt ubeskrivelig nydelig... å høre Micahel sin stemme i en slik sammenheng, der man vet at han ligger i en kiste foran scenen var virkelig hjertebristende. :( men nydelig på samme tid, liksom...
Jeg er veldig glad for at de holdt kisten lukket, var redd den skulle være åpen.
Ja, er enig i det. Er glad det ikke skjedde. Syns ikke det hadde vært passende.
Og hei mon-mon! koselig å se deg her! :)
Becka
07-08-2009, 06:00 AM
Sleit helt fryktelig under denne markeringen. Jeg trodde det gikk bedre. Men dette røsket meg rett ned igjen. Det var veldig fin markering absolutt. Men jeg knakk helt sammen 2 ganger. ( men kom rask til meg selv igjen ) Det var da stemmen til Michael kom på " will you be there " og på slutten. Ellers kjempet jeg mot tårene, fordi jeg er ikke så veldig til å vise det foran mine foreldre. Men det ble rett og slett for sterkt.
Jeg håper Michael fikk med seg dette. Virkelig.
Shabana
07-08-2009, 10:05 AM
Jeg var jo i Oslo, og kjempet virkelig for å ikke begunne å gråte, men som flere her klarte jeg ikke la vær på slutten av "Will you be there". Synes også det var hardt å se Jermaine fremføre "Smile". Al Sharpton's tale, spesielt sitatet flere her har nevnt. Marlon's tale var veldig rørende og selvfølgelig Paris' ord.
Når de på slutten tok ut kisten synes jeg også det var veldig trist...
Jeg vet at det var mange andre enn Jackson fansen som gråt i går, bl.a. flere i min familie. Det i seg selv synes jeg burde vise hvor stort tap det er å miste Micahel Jackson fra denne verden. Må vel bare trøste meg med at han nå har det bedre og smiler over hva som foregår her nede i hans ære...
kammiz
07-08-2009, 10:25 AM
dama var på jobb mens dette foregikk og jeg satt under teppet i sofaen og snufset og tårene rant.. når dama kom hjem ble hun nok litt overrasket over at jeg var så deppa som jeg var.. på 4 år har jeg grått en gang, når katten vår plutselig døde, så tårene sitter langt inne.. men den som ikke ble rørt av paris på slutten, må ha steinhjerte.
støtter ellers det andre som har blitt nevnt her.
RIP MJ.... vil aldri aldri glemme deg.
Olastuen
07-08-2009, 12:56 PM
Måtte bare legge ved dette flotte diktet som ble lest opp i går kveld..
Maya Angelou: 'We Had Him'
Beloveds, now we know that we know nothing, now that our bright and shining star can slip away from our fingertips like a puff of summer wind.
Without notice, our dear love can escape our doting embrace. Sing our songs among the stars and walk our dances across the face of the moon.
In the instant that Michael is gone, we know nothing. No clocks can tell time. No oceans can rush our tides with the abrupt absence of our treasure.
Though we are many, each of us is achingly alone, piercingly alone.
Only when we confess our confusion can we remember that he was a gift to us and we did have him.
He came to us from the creator, trailing creativity in abundance.
Despite the anguish, his life was sheathed in mother love, family love, and survived and did more than that.
He thrived with passion and compassion, humor and style. We had him whether we know who he was or did not know, he was ours and we were his.
We had him, beautiful, delighting our eyes.
His hat, aslant over his brow, and took a pose on his toes for all of us.
And we laughed and stomped our feet for him.
We were enchanted with his passion because he held nothing. He gave us all he had been given.
Today in Tokyo, beneath the Eiffel Tower, in Ghana's Black Star Square.
In Johannesburg and Pittsburgh, in Birmingham, Alabama, and Birmingham, England
We are missing Michael.
But we do know we had him, and we are the world.
cecilie
07-08-2009, 01:18 PM
Det var en veldig fin seremoni, men veldig trist. Syntes egentlig alt var trist jeg...
Mrs_Moonwalker
07-08-2009, 02:38 PM
Sleit helt fryktelig under denne markeringen. Jeg trodde det gikk bedre. Men dette røsket meg rett ned igjen. Det var veldig fin markering absolutt. Men jeg knakk helt sammen 2 ganger. ( men kom rask til meg selv igjen ) Det var da stemmen til Michael kom på " will you be there " og på slutten. Ellers kjempet jeg mot tårene, fordi jeg er ikke så veldig til å vise det foran mine foreldre. Men det ble rett og slett for sterkt.
Jeg håper Michael fikk med seg dette. Virkelig.
Kunne ikke sagt det bedre selv. Akkurat slik jeg følte og føler det, Linda.
Jeg var jo i Oslo, og kjempet virkelig for å ikke begunne å gråte, men som flere her klarte jeg ikke la vær på slutten av "Will you be there". Synes også det var hardt å se Jermaine fremføre "Smile". Al Sharpton's tale, spesielt sitatet flere her har nevnt. Marlon's tale var veldig rørende og selvfølgelig Paris' ord.
Når de på slutten tok ut kisten synes jeg også det var veldig trist...
Jeg vet at det var mange andre enn Jackson fansen som gråt i går, bl.a. flere i min familie. Det i seg selv synes jeg burde vise hvor stort tap det er å miste Micahel Jackson fra denne verden. Må vel bare trøste meg med at han nå har det bedre og smiler over hva som foregår her nede i hans ære...
Jeg så deg og Caroline på TV2 igår. BRA JOBBA. 8-26-03respect Hva var menyen btw?
Måtte bare legge ved dette flotte diktet som ble lest opp i går kveld..
Beloveds, now we know that we know nothing, now that our bright and shining star can slip away from our fingertips like a puff of summer wind.
Without notice, our dear love can escape our doting embrace. Sing our songs among the stars and walk our dances across the face of the moon.
In the instant that Michael is gone, we know nothing. No clocks can tell time. No oceans can rush our tides with the abrupt absence of our treasure.
Though we are many, each of us is achingly alone, piercingly alone.
Only when we confess our confusion can we remember that he was a gift to us and we did have him.
He came to us from the creator, trailing creativity in abundance.
Despite the anguish, his life was sheathed in mother love, family love, and survived and did more than that.
He thrived with passion and compassion, humor and style. We had him whether we know who he was or did not know, he was ours and we were his.
We had him, beautiful, delighting our eyes.
His hat, aslant over his brow, and took a pose on his toes for all of us.
And we laughed and stomped our feet for him.
We were enchanted with his passion because he held nothing. He gave us all he had been given.
Today in Tokyo, beneath the Eiffel Tower, in Ghana's Black Star Square.
In Johannesburg and Pittsburgh, in Birmingham, Alabama, and Birmingham, England
We are missing Michael.
But we do know we had him, and we are the world.
Fantastisk, flott dikt. 8-26-03respect
Shabana
07-08-2009, 04:00 PM
Fantastisk det diktet der ja ::<3 Og hun er et flott menneske også :)
Jeg så deg og Caroline på TV2 igår. BRA JOBBA. 8-26-03respect Hva var menyen btw?
Takk for det, vi gjorde vårt beste :)
Menyen var som følger:
Michael Jackson Meny
Minestrone di Stagione
- Suppe med sesongens grønnsaker
Zuppa di Mare
- Fiskesuppe med dagens fisk, skalldyr og safran
Tomatsalat med mozzarellaost
Havets salat
- med tomat, agurk, reker, tunfisk og youghurt med urter
Bruschetta Hvitløksbrød
Cocktail di Gamberi e Caviale
- Cocktail med reker og arctic kaviar
Scampi e Calamari alla da Vinci
- Innbakt kongereker og blekksprut servert med sitron
Spaghetti alla Napoletana
- Spaghetti med fersk tomatsaus og basilikum
Spaghetti alla Marinara
- Spaghetti med ferske blåskjell, reker og blekksprut i tomatsaus
Farfalla della Chef
- Farfalla med laks, hvitløk, rød og grønn paprikaa, selleri, fenikkel i hummersaus
Frittura di Pesce
- Friterte calamari, scampi og sjøtunge.
Scampi
- Stekte scampi med champignon, løk, hvitløk, ris og cognac saus
Petto di pollo
- Urtemarinert kylling gourmet med fløte og cognac saus
Entrecote
- Entrecote Café de Paris med poteter, sesongens grønnsaker og peppersaus
Mexikansk
- Biff, løk, oliven, paprika, chillipepper, mozzarellaost og tomatsaus
Tiramisu
- Hjemmelaget italiensk kake med cognac og savoiardi
Banana Split
- med vaniljeis, sjokoladesaus og mandler
Mrs_Moonwalker
07-08-2009, 04:16 PM
Fantastisk det diktet der ja ::<3 Og hun er et flott menneske også :)
Takk for det, vi gjorde vårt beste :)
Menyen var som følger:
Michael Jackson Meny
Minestrone di Stagione
- Suppe med sesongens grønnsaker
Zuppa di Mare
- Fiskesuppe med dagens fisk, skalldyr og safran
Tomatsalat med mozzarellaost
Havets salat
- med tomat, agurk, reker, tunfisk og youghurt med urter
Bruschetta Hvitløksbrød
Cocktail di Gamberi e Caviale
- Cocktail med reker og arctic kaviar
Scampi e Calamari alla da Vinci
- Innbakt kongereker og blekksprut servert med sitron
Spaghetti alla Napoletana
- Spaghetti med fersk tomatsaus og basilikum
Spaghetti alla Marinara
- Spaghetti med ferske blåskjell, reker og blekksprut i tomatsaus
Farfalla della Chef
- Farfalla med laks, hvitløk, rød og grønn paprikaa, selleri, fenikkel i hummersaus
Frittura di Pesce
- Friterte calamari, scampi og sjøtunge.
Scampi
- Stekte scampi med champignon, løk, hvitløk, ris og cognac saus
Petto di pollo
- Urtemarinert kylling gourmet med fløte og cognac saus
Entrecote
- Entrecote Café de Paris med poteter, sesongens grønnsaker og peppersaus
Mexikansk
- Biff, løk, oliven, paprika, chillipepper, mozzarellaost og tomatsaus
Tiramisu
- Hjemmelaget italiensk kake med cognac og savoiardi
Banana Split
- med vaniljeis, sjokoladesaus og mandler
Wow, for en flott meny. Michael ville garantert likt mye av det hvert fall. :)
Sunshine
07-08-2009, 06:44 PM
Jeg synes det var en utrolig fin minnemarkering, den minnemarkeringen Michael fortjente! Det ble sagt så utrolig mye fint og positivt, og opptredene var bra.. Alt var så gjennomført! Kanskje verden nå kan se hvor godhjertet Michael faktisk var. Jeg vet at folk som ikke er fans, selv ble rørt av denne minnemarkeringen, og det sier jo sitt..
Er så utrolig masse jeg vil ta frem fra markeringen, finner ikke noe negativt med den.. Men jeg synes det som ga mest inntrykk var Brooke Shields tale, da Smile og Will you be there ble sunget, avslutningen med We are the world og Heal the word, og ikke minst da Paris talte. Det var utrolig hjerteskjærende, da kom tårene helt ukontrollert.. Akkurat i noen minutter da følte jeg en veldig dyp sørg, og det var vanskelig å slutte og gråte.. Det var rett og slett en reaksjon på hele den rørende minnemarkeringen og tapet av en fantastisk mann! Du vil alltid være i mitt hjerte, Michael!
Det var en svært vakker og verdig sermoni.. Og det ble mye tårer,og noen gode smil også.. All ære til Paris- utrolig tøft og modig.. og det hele ble så veldig reelt.
Dere har trukket frem alle de fine og sterke tingene, men jeg må innrømme at jeg ble himmelslått når den guttungen sang.. WOW!..
Og Tv2 fikk noen stygge kommentarer,og noen skarpe hold kjeft kommentarer fra meg....
Ble dog litt rørt av Karlsen da...
Nrk2 var jo sørgelig lite informert-pinlig..
Kikki
07-08-2009, 08:09 PM
Jeg savner deg Michael!! kom tilbake til oss... :(
Mrs_Moonwalker
07-08-2009, 08:35 PM
Ble dog litt rørt av Karlsen da...
Heder til Karlsen, ja. 8-26-03respect
charlotte
07-08-2009, 08:46 PM
Nuss og kos til Karlsen :<3 Virka veldig oppdatert. Kanskje melde han inn her?
Oliver Twist
07-08-2009, 09:52 PM
Jeg så deler av minnemarkeringen, og synes det ble sagt mye bra. Men en ting jeg reagerte veldig på er hvordan resten av Jackson-familien behandler og bruker Michaels barn etter hans bortgang.
Michael gjorte alt i sin makt for at de ikke skulle bli identifisert så de skulle få kunne leve et normalt liv, men så fort han går bort blir de dyttet ut i det offentlige rom og det av en familie som er velkjent for å ikke nødvendigvis tenke på barns ve og vel (tenker da på oppveksten til deres far).
Litt sur bismak over akuratt det, det var noe med bildet av hele Jackson-familien som stod høyt hevet over Paris og fikset på mikrofon og ba henne prate som ble det sterkeste bilde fra markeringen for min del.
monaaliz
07-08-2009, 10:26 PM
Siden den natten jeg hørte at MJ var borte, siden den natten har jeg både gruet meg og ventet på dette, som skulle være begravelsen, grunnen er at jeg fortsatt ventet på at han skulle komme tilbake!
Seremonien i sin helhet var ikke skuffende, ”Although nothing is to great for the king”
mye bra taler, mange som tydelig var påvirket å mange fine hyllester.
Under hele seremonien så var det søsknene, moren og barna jeg tenkte mest på, å spesielt barna!
Da Paris ønsket å si noe ble jeg ikke overasket, hun virker veldig smart og modig, å hun forstår mye av det som skjer, det var ikke bare hjerteskjærende, jeg fikk indre smerter, hun skulle aldri ha måttet stå på den scenen for å si farvel med faren hennes, han skulle alltid ha vært der med henne og brødrene, samtidig følte jeg at hun på en måte hadde mer og si, som om hun ville skrike ut til verden MY DAD IS INNOCENT.
Men hun sa det med egne ord, og viktigst av alt fikk hun sagt hvor mye hun elsker han, dessverre var han ikke der for og si ”I love you more” uansett hvor positivt det er at de har bestemoren og familien, er det aldri det samme som og ha faren der, det vet jeg av personlig erfaring, folk som ikke er dine ekte foreldre klarer som oftest ikke å gi deg, den kjærligheten du trenger de klarer heller ikke å forstå deg.
Michael may you always protect and bless your children from above, am afraid the world will try to bring them down, like they did to you, I know this is your worst nightmare!
Am sure your heart was acing when Paris had to say that!
Den hyllesten jeg satt mest pris på, Nå i etterkant var Stevie wonder sin, første sangen var gjort av Michael, slik jeg forsto det, den andre passet perfekt inn.
som Stevie sa ”Michael I love you, and I have told you that, many times, so I am at peace with that” Slik føler jeg det også, see the truth always comes out in the end, and people who have wrongfully mistreated others will know. Am sure they know, that they where wrong, and that Michael was treated very unfairly :(
I never dreamed you'd leave in summer
I thought you would go then come back home
I thought the cold would leave by summer
But my quiet nights will be spent alone
You said then you'd be the life in autumn
Said you'd be the one to see the way
I never dreamed you'd leave in summer
But now I find my love has gone away
Michael
Why didn't you stay?
No more lying friends
Wanting tragic ends
Though they do pretend
They won't go when I go
All those bleeding hearts
With sorrows to impart
Were right here from the start
And they won't go when I go
And I'll go where I've longed
To go so long
Away from tears
Gone from painful cries
Away from saddened eyes
Along with him I'll bide
Because they won't go when I go
Big men feeling small
Weak ones standing tall
I will watch them fall
They won't go when I go
Unclean minds mislead the pure
The innocent will leave for sure
For them there is a resting place
People sinning just for fun
They will never see the sun
For they can never show their faces
There ain't no room for
the hopeless sinner
Who will take more
than he will give
He ain't hardly gonna give
The greed of man will be
Far away from me
And my soul will be free
They won't go when I go
Since my soul conceived
All that I believe
The kingdom I will see
'Cause they won't go when I go
When I go
Where I'll go
No one can keep me
From my destiny.
PearlRain
07-08-2009, 10:57 PM
Vakker og sterkt gjort av all familie og alle venner som virkelig var til stede..
Fantastisk! Håper og håper at dette kan skape en endrng på folk sitt syn på Michael. Michael skulle hørt alt... han hadde blitt rørt og imponert tror jeg..
han fortjener det så ubeskrivelig mye
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.