View Full Version : Få tilbake penger eller få billetten... - VIDEO av billettene side 2
Caroline
06-30-2009, 01:25 AM
Leste dette inne på mjjboard. Vet ikke sikkert om det stemmer.
This Is It Refunds
Michael Jackson Ticket Refund Details Revealed
June 29, 2009 - Touring
By Mitchell Peters, L.A.
AEG Live will give full refunds to fans who purchased tickets through authorized agents to Michael Jackson's 50 planned concerts at the O2 Arena in London, according to a news release from the promoter, which operates the O2 Arena. The refunds will include service fee charges.
On July 1, fans who purchased tickets to Jackson's "This Is It" concerts will be directed to MichaelJacksonLive.com for information about how to receive full refunds. The refunds will be processed by authorized ticketing agencies, including primary ticketing company Ticketmaster and U.K. reseller Viagogo, among others.
Fans will be also given the option to receive the concert tickets as souvenirs in lieu of the full refund. The tickets were printed with the lenticular process and were designed by Jackson, according to the release. The offer will be valid through Aug. 14.
"The world lost a kind soul who just happened to be the greatest entertainer the world has ever known," AEG Live president/CEO Randy Phillips said in a statement. "Since he loved his fans in life, it is incumbent upon us to treat them with the same reverence and respect after his death."
Jackson's planned 50-show run at the O2 Arena in London would have been the highest-grossing single concert engagement. More than $85 million worth of tickets had already been sold for the series of performances.
Link: http://www.mjjboard.com/showthread.php?p=370997
Om dette stemmer så er det et veldig vanskelig valg...eller er det det? Jeg har jo heftig lyst på den billetten. Men det er litt drøyt. Burde holde å betale for levering. Hm...
Shappert
06-30-2009, 02:27 AM
*Missforstod tråden*
Shabana
06-30-2009, 09:17 AM
Jeg tror du får tilbake pengene og i tillegg får velge om du vil ha billettene som suvenir eller ikke...
Caroline
06-30-2009, 11:26 AM
Nesten...du kan velge om du vil ha tilbake pengene eller om du vil ha billetten. Altså penger eller billett.
Jeg så nettopp hvordan billettene ser ut på CNN. Det er dødskule! Jeg må ha en.
Noen andre som så dem?
Sunshine
06-30-2009, 11:47 AM
Det er søren meg en frekk måte å slippe å betale penger tilbake til kundene på.. Det er ikke et lett valg om man vil ha billetten eller pengene tilbake.. En billett som du ikke skal få brukt til noen ting skal koste 750 kr? Men still, det er jo Michael Jackson... Kunne ikke alle bare fått billettene tilsendt, bare at vi må betale for leveringen, som Caroline sier?
Kan ikke du legge ut det bilde av billetten her, Caroline?
Shabana
06-30-2009, 11:58 AM
Det var da voldsomt... 750 for en billett vi ikke får brukt. Sleipt ja!
Alle utnytter situasjonen :(
Silje
06-30-2009, 12:09 PM
Vanskelig valg ja.. :( ...pengene hadde kommet veldig godt med.. men ja.. vil ha billetten og!..hmm vanskelig.. må tenke på det.. tror nok det blir billetten though..
Caroline
06-30-2009, 12:36 PM
Det er drøyt ja! Blir irritert. Men samtidig har jeg utrolig lyst på den billetten. Det blir et vanskelig valg..
1000 kr er jo ingenting i forhold til de som kjøpte VIP...de må jo i såfall betale 8000 kr!
Nei, dette er urettferdig. Vi burde fått muligheten til å få pengene og billetten...
Kan ikke du legge ut det bilde av billetten her, Caroline?
Jeg har ikke noe bilde desverre. :( Jeg har prøvd å finne, men finner ikke noe. De jeg så var på TV.
Det var som glansbilder på en måte. Sånne som beveger seg når man beveger på dem. Det var 5 forskjellige tror jeg. Alle med MJ som gjorde et MJ move.
Becka
06-30-2009, 01:43 PM
Første jeg tenkte var, hvorfor jeg i alle dager skal ha en billett av en konsert som jeg aldri fikk gå på? En påminnelse om hva som er skjedd? Never!
Men etter å tenkt meg litt om, så fikk jeg litt lyst på den billetten likevel. Det er i allefall det nærmeste jeg kommer...
Men jeg vet ikke ennå. Syntes også dette er en litt sleip måte å slippe å gi penger tilbake. Mange som sikkert velger billetten her. Og da tjener de på noe som aldri har funnet sted. Hm, frister lite å støtte det.
Calaquendi
06-30-2009, 03:36 PM
Patetisk ordning.. Selvsagt vil jeg ha billetten men blir det ikke mye styr at de holder på sånn? Hvorfor kan iv ikke bare få billettene hvis de er trykka opp, og få pengene tilbake?
Caroline
06-30-2009, 03:47 PM
Det skjønner ikke jeg heller...det burde da ikke være noe problem å sende ut billettene.
Var innom Ticketmaster og Viagogo, der jeg har kjøpt billetter. Og billettene er borte, altså det står ingenting der. Er det sånn hos alle? Just wondering, for jeg har ikke fått mail om at man kan velge heller. :unsure
Dirty Diana
06-30-2009, 04:11 PM
Noen her som har bestilt gjennom viagogo og fått noen mail overhodet?
Har ikke hørt noen verdens ting enda jeg... :unsure
Caroline
06-30-2009, 04:16 PM
Jeg fikk en mail av ticketmaster hvor de skrev at de skulle sende ut mer info tidlig denne uken.
Har ikke fått noen ting fra viagogo. Kanskje de venter å ser hva ticketmaster gjør... Viagogo går jo gjennom ticketmaster, så vidt jeg vet.
Dirty Diana
06-30-2009, 04:23 PM
Oki, thanks!
Ringte de, og de forsikret om at pengene ble refundert. Det står det jo på forsiden av hjemmesiden deres også. Kommer vel en mail snart da tenker jeg.
Caroline
06-30-2009, 04:36 PM
OK, takk fo info!
Det kommer nok mail etter hver da ja.
Caroline
06-30-2009, 04:44 PM
Ehm...det står at man skal kunne se bilder av billettene her http://www.michaeljacksonlive.com/memory.php men jeg finner dem ikke. :unsure
Noen som kan se dem?
Mrs_Moonwalker
06-30-2009, 05:18 PM
Michael would be disgusted.
Mrs_Moonwalker
06-30-2009, 05:19 PM
cmxzjim5x6i
Caroline
06-30-2009, 05:50 PM
^
Thanks! ...den funker ikke. :S
Michael would be disgusted.
Yes he would! Og det er det som gjør meg i tvil. Det er kvalmt hvor sleipe de er...sier de vil behandle fansen som Michael ville ha gjort for å få inn penger.
Meeeeen, samtidig har jeg utrolig lyst på den billetten. Dette er et vanskelig valg... :(
Calaquendi
06-30-2009, 05:54 PM
Et VELDIG vanskelig valg. Håper virkelig noe blir gjort med dette, for det skulle ikke vært LOV eller MULIG. Hvor tragiske er ikke de da?
Mrs_Moonwalker
06-30-2009, 06:07 PM
^
Thanks! ...den funker ikke. :S
Uhm... den funket da jeg postet den. Kanskje den er fjernet. :unsure
Caroline
06-30-2009, 06:13 PM
Uhm... den funket da jeg postet den. Kanskje den er fjernet. :unsure
Ja, den er sikkert fjernet. :S
PearlRain
06-30-2009, 07:32 PM
Fy søren asså! Her DØR IDOLET VÅRT og da burde vi få pengene OG billetten synes da jeg. Skal sende en mail til de folka! Er det ticketmaster eller AEG eller who? Det som ER skuffende, er ikke at det ikke blir konsert, for det angår Michael, og dette er ikke han sin feil. Men at de ikke kan GI oss billetten som et MINNE.. det angår AEG altså.. Vi kunne jo betalt for det det koster å trykke billetten og frakt liksom.. OooOO 50 kr.. sleipe folk!
Caroline
06-30-2009, 07:43 PM
Tror det er AEG Live som har kontrollen på dette...
Jeg tar pengene...Jeg tror ikke Michael ville likt det i det hele tatt... også skal jeg bruke alle pengene på å kjøpe alt av cder og slik jeg mangler, så ikke alle pengene går til AEG eller hvem som driver på! Tror jeg...Svarte f*
Caroline
06-30-2009, 10:42 PM
Etter å ha sett intervjuet med Randy synes jeg det ikke er såååå ille allikevel. Altså det er jo drøyt å betale så mye for ett stk papir. Men de har prøvd veldig hardt for at vi skal få tilbake alle pengene, vanligvis får man ikke tilbake det det koster å sende etter hva jeg forstod. Og det er fans som har spurt om de kan få beholde billettene sine. Man kan til og med bare beholde 1 av 4...det blir mye styr for dem. Det er snakk om 1 000 000 billetter.
Men, selvfølgelig, det er jævlig drøyt å måtte betale så mye. Burde fått både billettene og pengene.
Shabana
07-01-2009, 07:44 AM
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... jeg vil så veldig gjerne ha en av de billettene, men samtidig, som Hgee sier, så tror jeg ikke det er noe Mike ville godtatt.
Er det ikke da bedre å bruke de pengene på MJ ting man mangler og slikt. Jeg tror jeg endelig skal kjøpe Visionary og The Ultimate Collection or de pengene.
Shabana
07-01-2009, 08:50 AM
Ja ja, petition time!
Skriv under hvis du føler fansen blir urettferdig behandlet når det kommer til billettene.
http://www.maximum-jackson.com/comments.html
Calaquendi
07-01-2009, 12:00 PM
Signed.
Jeg hadde ikke vært så irritert om det ikke var for at de sier det på den måten. Hadde de eks sagt: dere får ikke pengene tilbake - men dere kan få billetten, så hadde ikke jeg tenkt så mye mer over det. Men når de kommer med et sånt ultimatum så er det idiotisk.
Shabana
07-01-2009, 01:07 PM
Signed.
Bra :)
Jeg hadde ikke vært så irritert om det ikke var for at de sier det på den måten. Hadde de eks sagt: dere får ikke pengene tilbake - men dere kan få billetten, så hadde ikke jeg tenkt så mye mer over det. Men når de kommer med et sånt ultimatum så er det idiotisk.
Akkurat. Det er nesten som de motsier seg selv synes jeg...
Becka
07-01-2009, 02:18 PM
Vi kunne fått billetten og pengene kunne gått til veledighet. Noe Michael spesielt brant for. Heal the world foundation e.l. :) Det hadde han i allefall satt pris på.
Calaquendi
07-01-2009, 02:28 PM
Wow, det var en god idé! :)
Mrs_Moonwalker
07-01-2009, 04:19 PM
Vi kunne fått billetten og pengene kunne gått til veledighet. Noe Michael spesielt brant for. Heal the world foundation e.l. :) Det hadde han i allefall satt pris på.
Veldig enig. Det hadde gjort Michael STOLT. Men, flere fans har jo foreslår at vi burde gi billettpengene vi får igjen til veldedighet uansett. Enten til et musikkfond for utvikling av unge musikere eller et av Michaels favorittorganisasjoner. Eller, noe annet innen veldedighet. Men alt er jo opp til hver enkel fan selvfølgelig.
Men sa ikke Randy at fans ikke trengte ta alle billettene om det hadde kjøpt flere? Du kunne feks få refundert 3 av 4.
Arrakiss
07-01-2009, 04:36 PM
Jeg er veldig interessert i å ha en billett som minne, så dersom noen har innestående billett de vurderer å få refundert så er jeg svært interessert i å kjøpe denne. Ta gjerne kontakt på PM :)
Caroline
07-01-2009, 10:12 PM
Jo, Veronica, han sa at man kan velge 1, 2, 3 eller alle 4.
Jeg er VELDIG usikker på hva jeg skal gjøre enda. Har skikkelig lyst på billetten, men samtidig har jeg ikke lyst til å støtte AEG i dette. Blæææ! Det er vanskelig.
Når det gjelder å gi pengene til veldedighet synes jeg det er en utrolig fin idé. Det ha jeg lyst til. Men jeg tenker at jeg kan jo gi penger til veldedighet OG kjøpe billetten...
Sunshine
07-02-2009, 04:26 PM
Gå inn på www.michaeljacksonlive.comog se bilder og informasjonen om billettene.. De billettene var utrolig kule da, men desverre er det helt sant at man må velge mellom billett og penger.. Synes fortsatt det er skikkelig sleipt!
Hege Christine
07-02-2009, 07:27 PM
Jeg er veldig interessert i å ha en billett som minne, så dersom noen har innestående billett de vurderer å få refundert så er jeg svært interessert i å kjøpe denne. Ta gjerne kontakt på PM :)
Jeg har 6 billetter, har tenkt å få refundret ihvertfall 4 av dem. De to siste må jeg tenke over en stund...
Shabana
07-02-2009, 11:59 PM
Jeg ser ikke noe bilde av dem jeg...
Edit: Jo, det gjør jeg... og nå har jeg bedt om å få alle pengene tilbake.
Det var tungt :(
Arrakiss
07-03-2009, 12:05 AM
Jeg har 6 billetter, har tenkt å få refundret ihvertfall 4 av dem. De to siste må jeg tenke over en stund...
Da må du bare si ifra isåfall, jeg har svært lyst på en :)
Hege Christine
07-04-2009, 06:22 PM
Jeg har lagt dem på finn.no Selger 4 billetter, om ingen vil ha dem ber jeg om å få pengene tilbake. Beholder de to billettene jeg fikk tak i sist onsdag på A3 som minne. Er det mulig, var bare så høyt oppe etter å ha fått kode, og så flotte billetter, og så bare dør han 2 dager senere...
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18077740
Først tenkte jeg pengene absolutt, men nå blir det nok billettene..
Caroline
07-05-2009, 08:29 PM
Noen som har kjøpt billetter på Viagogo som har fått mail?
Jeg hadde tenkt å beholde billetten fra Ticketmaster siden den kostet minst. Men har mest lyst på den fra Viagogo siden det var den jeg skulle bruke. Om jeg skjønte mailen fra Viagogo riktig betaler man bare orginal pris om man beholder billetten og resten får man tilbake. Men, jeg er ikke heeelt sikker på om jeg forstod riktig, veldig kjipt å bomme siden jeg betalte 3000 for den billetten og 1000 for den på Ticketmaster.
Så, er det noen andre som har kjøpt billetter på Viagogo som har fått og forstått mailen? Hihi
PearlRain
07-05-2009, 08:39 PM
Har fått sånn generell mail fra Viagogo og som jeg forstod det får man en god del igjen hvis man har kjøpt dyre billetter. Regner også med at de bare tar 750kr for billetten om man ønsker de, men venter på svar på mail jeg har sendt. Veldig skuffende at man må gi så mye. Det var vel ikke satt noen dato (frist) for å be om å få pengene igjen? Synes jeg leste en plass at noe var mellom 1. og 8 juli. men husker ikke hva det gjaldt.. :/ litt for mye som skjer for tida..
Calaquendi
07-05-2009, 08:44 PM
Ja samme her Caro.. Vil aller helst beholde den fra viagogo men hvis vi får resten tilbake utenom 750 går det jo fint. Men når er fristen for å si fra på dette på ticketmaster og viagogo?
Caroline
07-05-2009, 08:44 PM
OK, kan du let me know når du får svar, Marte? :)
Tror fristen er 14. August.
Mrs_Moonwalker
07-05-2009, 09:02 PM
Jeg vil også beholde Viagogo billettene, har tenkt å gi den ene til min venninne på andre siden av jordkloden siden hun ville vente til Michael kom på turne nærmere henne med å gå på konsert, noe som selvfølgelig ikke ble noe av. :( Men vet vi om selgeren vi kjøpte billetten av via Viagogo faktisk har billettene? Eller er ikke det noe problem? :unsure
Caroline
07-05-2009, 09:43 PM
Hm..godt spørsmål. :unsure
Jeg vil da tro at det ikke er noe problem...ellers ville vi ikke fått den muligheten. Kanskje Viagogo sender ut billettene selv. Dunno..
Dirty Diana
07-05-2009, 11:35 PM
Jeg fikk mail fra Viagogo for to dager siden. Valgte pengene. :unsure
Billettene mine (2 stk.) kostet tilsammen 3800,- NOK.
Stod jo "full refound", så håper jeg får tilbake alt..
Noen som vet?
Hmmm :unsure
Caroline
07-05-2009, 11:42 PM
Jeg vet ikke helt sikkert, men jeg vil tro at du får tilbake alle pengene.
Dirty Diana
07-06-2009, 11:06 AM
Jupp, gjør vel det..
Uff, skulle gjerne hatt de billettene altså, men er så mye annet man kan gjøre for nesten 4000,-.. :unsure
PearlRain
07-06-2009, 06:12 PM
Hvis man ønsker refund fra Viagogo så får man tilbake allt! Absolutt allt. Hvis du har betalt dyrt for enn billett, f.eks 5500 i mitt tilfelle Lol, så får jeg tilbake allt. Ønsker jeg billetten, betaler jeg 75 pund for denne pluss service fees og en annen sånn fee ting.. porto liksom. Så de er noen sleipinger mildt sagt. De gir seg ikke før de tjener på det vettu.. drittsekkene
AEG kommer uansett til å tjene uendelig mye på å selge dvd av opptak fra øvingene.. Fyttikatta
Sunshine
07-06-2009, 07:30 PM
Hvor kan man ordne det slik at man får igjen enten pengene eller billettene?
Får man tilsendt mail? Jeg var inne på ticketmaster, men fant ingenting om det...
Olastuen
07-06-2009, 07:35 PM
Hvor kan man ordne det slik at man får igjen enten pengene eller billettene?
Får man tilsendt mail? Jeg var inne på ticketmaster, men fant ingenting om det...
Følg denne URL'en:
http://ticketmaster.custhelp.com/cgi-bin/ticketmaster.cfg/php/enduser/doc_serve.php?2=TM
Selv valgte jeg å beholde en av de to billettene mine..
Sunshine
07-06-2009, 07:47 PM
Følg denne URL'en:
http://ticketmaster.custhelp.com/cgi-bin/ticketmaster.cfg/php/enduser/doc_serve.php?2=TM
Selv valgte jeg å beholde en av de to billettene mine..
Tusen takk:)
Fristen er 14.august, right?
Olastuen
07-06-2009, 07:53 PM
Tilbudet gjelder frem til 14. august ja
Calaquendi
07-06-2009, 08:13 PM
FAEN jeg trykka på full cash refund??! Og det går ikke an å endre på? Trodde jeg kunne velge en bilett men det gikk jo ikke, så nå få jeg altså ingen billett?:S
Jeg skulle bestille billettene nå, men den må ha noe på addresse linje to, og vi skrev ikke noe inn der første gangen.. Noen tips om hva vi kan gjøre? Den vil ikke gå videre, og jeg vet ikke hvor bra det er å skrive noe feil der liksom..
Bestillte forresten gjennom Ticketmaster.
Olastuen
07-13-2009, 09:50 PM
Jeg skulle bestille billettene nå, men den må ha noe på addresse linje to, og vi skrev ikke noe inn der første gangen.. Noen tips om hva vi kan gjøre? Den vil ikke gå videre, og jeg vet ikke hvor bra det er å skrive noe feil der liksom..
Bestillte forresten gjennom Ticketmaster.
Jeg ga blanke og skrev bare en strek.. har endret adresse siden jeg bestilte uansett..
Caroline
08-08-2009, 02:16 PM
Er det noen som kjøpte billetter fra Viagogo som har beholdt dem?
mj_jackson
08-11-2009, 08:26 PM
Er det noen som vet når vi får billettene?:unsure
Caroline
08-11-2009, 10:23 PM
Nope, har ikke peiling. :unsure
Ruffen
08-19-2009, 02:56 PM
Enig, hadde vært greit å vite når mankan forventeå motta billettene. Jeg fikk ikke engang en bekreftelse på registreringen min da jeg trykket på at jeg ville ha én billett. Har dere fått noen bekreftelse på det i form av mail, eller noe?
Mrs_Moonwalker
08-19-2009, 06:08 PM
Enig, hadde vært greit å vite når mankan forventeå motta billettene. Jeg fikk ikke engang en bekreftelse på registreringen min da jeg trykket på at jeg ville ha én billett. Har dere fått noen bekreftelse på det i form av mail, eller noe?
Nope. Men virker ikke som vi kan forvente billettene før september. :S
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.