PDA

View Full Version : Plastisk kirurgi

charlotte
06-07-2009, 06:13 PM
Hva mener folk her egentlig om plastisk kirurgi? Jeg tenker ikke på MJ sine inngrep, men folk generelt. Jeg har sendt av gårde noen bilder til en klinikk, for å høre om det er mulig for meg å få en liten justering i trynet mitt. Trenger noen råd fra folk :unsure

Mrs_Moonwalker
06-07-2009, 07:39 PM
Hva mener folk her egentlig om plastisk kirurgi? Jeg tenker ikke på MJ sine inngrep, men folk generelt. Jeg har sendt av gårde noen bilder til en klinikk, for å høre om det er mulig for meg å få en liten justering i trynet mitt. Trenger noen råd fra folk :unsure

Du? :ohmy Du er jo nydelig, Charlotte. :)

Synes egentlig plastisk kirurgi er helt greit hvis det er noe personen sliter veldig med. Men silikoninnlegg i brystene, leppene, etc., er unødvendig og kun forfengelighet vil jeg si, hvert fall de aller fleste tilfellene.

charlotte
06-07-2009, 08:06 PM
Nydelig er jeg nok ikke, Veronica, men takk uansett :P

Jeg har ikke tenkt på sillikon eller noe. Det syns jeg egentlig er bare stygt. Men kunne godt fiksa litt på nesa mi :unsure

Caroline
06-07-2009, 10:47 PM
Oi, skal du fikse på nesa?
Har tenkt litt på noe selv, men ikke i ansiktet.

Jeg har absolutt ikke noe imot plastisk kirurgi at all. Det opp til hver enkelt person hva de føler og vil. Så kjør på sier jeg.

Becka
06-07-2009, 11:23 PM
Jeg syntes det virker så skummelt. Jeg ville aldri turdt tror jeg. Men jeg har ikke noe i mot folk som gjør det. Men syntes det er trist for dem som blir avhengig av det. ( alla Hollywood. )

Igjen Charlotte, er ikke du ganske ung?:unsure Vær i allefall sikker. Skjønt et lite ingrep i nesa er jo ikke det største. Kjenner noen som har gjort det. :)

Jeg er for at folk gjør hva som er best for dem selv.

charlotte
06-07-2009, 11:45 PM
Jeg er ung, 19 år, men har tenkt på dette siden jeg var liten unge. Og nå som jeg er gammal nok til å gjøre det, hvorfor ikke? :unsure MEN, det kan jo oppstå komplikasjoner eller at det blir en mislykket opprasjon.. så det er jo litt scary :unsure Hmmm

Shabana
06-08-2009, 11:50 AM
Synes ikke det er noe galt med plastisk kirurgi jeg, men personlig tror jeg ikke at jeg kunne gjort det ut av forfengelighet.
Har faktisk planer om å gjennomgå en selv, men det blir nok fortsatt en god stund til. Er liksom ikke noe vits i å gjøre det bare for at operasjonene senere vil bli "ødelagt". Fremtiden får vise for min del :)

Mrs_Moonwalker
06-08-2009, 04:22 PM
Har faktisk planer om noe jeg og... :latter ser ut som om nesten alle her vil fikse på noe. :P Men jeg drøyer det nok en stund til før jeg gjør noe. Vet heller ikke om jeg hadde turt gjøre denslags her i Norge, føler på en måte de er flinkere i utlandet... f.eks USA. :unsure

KingOfPop
06-08-2009, 05:57 PM
jeg syns du ikke bør ta plastisk kirurgi. Jeg syns alle bør være fornøyd med slik de ser ut8-26-03respect

Kay-10
06-08-2009, 06:09 PM
Plastisk kirugi høres vondt ut.

KingOfPop
06-08-2009, 06:10 PM
jeg tror det ikke er så vondt, tross alt sover du under operasjonen.

Caroline
06-08-2009, 08:29 PM
Synes også det er litt skummelt...kan jo oppstå komplikasjoner liksom, eller at resultatet ikke blir helt sånn en hadde tenkt. Er vel det som holder meg tilbake. Det og penger. :bleh

Becka
06-09-2009, 12:12 AM
Har faktisk planer om noe jeg og... :latter ser ut som om nesten alle her vil fikse på noe. :P Men jeg drøyer det nok en stund til før jeg gjør noe. Vet heller ikke om jeg hadde turt gjøre denslags her i Norge, føler på en måte de er flinkere i utlandet... f.eks USA. :unsure

hehe, ja, overraskende nok. :unsure Jeg har ingen planer om det da. :p Jeg tørr ikke, og selvom jeg har masse jeg ikke er fornøyd med, så er det nok ting jeg kan ordne selv. ;) Men en gang i fremtiden, etter eventuelle barn, så vil jeg kanskje få lyst å stramme opp 2 fordeler om det blir nødvendig. :p Time will show...........

Sunshine
06-09-2009, 01:51 PM
Tja, jeg har litt forksjellig syn på det.. Det kommer veldig an på situasjonen til personen, egentlig.. hvordan den personen føler og har det med seg selv. Men en ting synes jeg har blitt en dum vending med plastisk kirurgi, og det er at det har blitt altfor tilgjengelig.. det er liksom bare å slenge seg under kniven selv om man har et bra utseende(om man har pengene da).. Er det ikke dumt å skape et bilde av at folk ikke er bra nok, og at det bare da er å legge seg under kniven, selv når de ser helt fine og normale ut?

Det blir noe helt annet når de har store komplekser som gjør hverdagen vond for dem, som f.eks en jente som ikke føler seg kvinnelig fordi hun ikke har bryster overhodet, eller personer som har fått misdannelser fordi de har vært utsatt i en ulykke.. ja, folk som stadig blir påminnet at de er "annerledes". Da synes jeg plastisk kirurgi er en grei løsning hvis det kan hjelpe dem med et bedre liv!

Men jeg synes det blir når feil når f.eks jenter med helt normale bryster setter inn mer silikon for forfengelighetens skyld..

Det er folks egne valg, og er det et viktig valg for dem, er det jo bare til å respektere:) Men det er jo litt av et valg å ta, for det er kjipt å skulle angre på noe sånt senere.. det blir som med tatoveringer, noe som alltid er der.. Men igjen, er det viktig for en, så skal en ikke la noen hindre en i å utføre det! Jeg mener bare det er et valg man skal tenke seg nøye om før man utfører!

Calaquendi
06-17-2009, 12:10 PM
JEG ER I MOT PLASTISK KIRURGI med mindre dette gjelder en person som har blitt brannskadet, fått ansiktet ødelagt gjennom vold, eller noen som har måttet få seriøs hjelp pga mobbing for et spesielt utseende og da har muligheten til å endre på det.

Det er tragisk at vi skal bruke penger på plastisk kirurgi. Støtt redd barna, amnesty eller leger uten grenser med 200 kr i måneden hele 2010 i stedet.

Mrs_Moonwalker
06-17-2009, 12:59 PM
Det er tragisk at vi skal bruke penger på plastisk kirurgi. Støtt redd barna, amnesty eller leger uten grenser med 200 kr i måneden hele 2010 i stedet.

Hmm, personlig synes jeg det går an å gjøre begge deler. Man kan støtte veldedige organisasjoner, hjelpe andre etc., samtidig som man kan være fornøyd med seg selv og sitt utseende. Jeg har selv fadderbarn via Plan Norge og hjelper der jeg kan, men kunne godt tenkt meg, og har faktisk tenkt en gang i fremtiden, å ta en plastisk operasjon selv.

miriam
06-18-2009, 10:57 PM
Jeg mener at plastisk kirurgi er greit, så lenge det ikke overdrives.

Har man en plage, som for eksempel tunge, posete øyelokk som kanskje gjør en trøtt eller forstyrrer synet, mener jeg det er helt greit å få skåret bort litt hud. Eller har man store komplekser over noe, som kanskje til og med forhindrer en i å "leve normalt" fordi man finner det så skjemmende, syns jeg at man kan få ordnet på det (har man veldig utstående ører, skjev nese osv). Plastisk kirurgi hos mennesker som er brannskadde, blitt utsatt for vold eller ulykke er jo en selvfølge.

Men å fikse på alt mulig bare på grunn av forfengelighet syns jeg ikke noe om.

Poenget er å ikke overdrive. Det er i alle fall mitt standpunkt. Uansett så er jo naturlig som oftest best! :)

relaxannie
07-27-2009, 07:03 PM
Ingenting i mot det, samme innstilling som Dolly Parton. Noen som trengs å fikses så bare å gjøre det. Tenker litt på det selv, men ikke lyst til det forløpig..