View Full Version : Krigsfilmer?
Natte
04-24-2009, 09:57 PM
Hei! :)
Har vært i Polen så har ikke vært her på lenge nå!
Var utrolig interessant der og veldig rørende.. det er noe som kommer til å huskes. Det var virkelig spesielt!
Så jeg lurer på om dere vet om noen bra krigsfilmer fra andre verdenskrig?
Som Schindler's Lost og Pianisten?
Som viser konsentrasjonsleire eller noe sånt? Uansett innen krigen :)
Shadowfax
04-24-2009, 11:44 PM
Se "Band of Brothers".. En ENORM bra krigsserie. Er 10 episoder med historier fra krigen, der finner de konsentrasjonsleirer i 8 episode tror jeg... utrolig trist...
Noen andre som har sett Band of Brothers?
Må forresten reise til Polen å se konsentrasjonsleirene selv en gang... Sikkert ganske trist men en må nesten få det med seg i løpet av livet...
Caroline
04-24-2009, 11:56 PM
Har ikke sett Band of Brothers. Men har sett Schindler's List og Pianisten...utrolig triste filmer.
Ikke har jeg vært i Polen å sett konsentrasjonsleirene heller. Droppa den turen da vi (eller de) dro i 10. klasse.
Men får vel nesten ta meg en tur en gang...om jeg klarer det. Hehe :P
Natte
04-25-2009, 03:19 PM
Ja, de er kjempetriste! Pianisten fikk meg til å tro at Polen var mye mer annerledes enn jeg trodde! :blinkern
Og er jo Schindlers fabrikk i Krakow :) Filmen er jo regissert av Steven Spielberg så det er ikke rart den er bra! :DMen vi fikk ikke sett den :(
Tror dere det er mulig å se Band Of Brothers på nettet? Hvor får man kjøpt den? :D
Tusen takk for svar i hvert fall!:D
Caroline
04-25-2009, 06:54 PM
Hm..vet ikke om du kan se den på nettet, men du kan sikkert laste den ned. Ser ut som de har en del inne på http://www.mininova.org/
ellers har de dem på både platekompaniet og cdon.com :thumbsup
MJLover
05-28-2009, 04:04 PM
Ikke last ned Band of Brothers, dersom serien utvilsomt er verdt ALLE penga. Jeg støtter bare piratkopiering om du enten tester ut produktet (men finner ut at du ikke liker det, og ville dermed aldri kjøpt det) eller virkelig må ha tak i det med en gang men fortsatt har planer om å kjøpe.
Det handler om å støtte skaperne, og skaperne av Band of Brothers fortjener virkelig salg.
Mrs_Moonwalker
05-28-2009, 04:21 PM
Ikke last ned Band of Brothers, dersom serien utvilsomt er verdt ALLE penga. Jeg støtter bare piratkopiering om du enten tester ut produktet (men finner ut at du ikke liker det, og ville dermed aldri kjøpt det) eller virkelig må ha tak i det med en gang men fortsatt har planer om å kjøpe.
Det handler om å støtte skaperne, og skaperne av Band of Brothers fortjener virkelig salg.
Kunne ikke sagt det bedre selv.
Shadowfax
05-28-2009, 04:48 PM
Kunne ikke sagt det bedre selv.
Nope. Amen to that8-26-03respect
Caroline
05-28-2009, 07:03 PM
Ditto. Laster jo bare ned det jeg faktisk vil se på. Jeg laster først ned og kjøper etter på. :thumbsup
Calaquendi
05-28-2009, 07:58 PM
Defiance er bra og.
http://www.imdb.com/title/tt1034303/
Kom ut i 2008, ganske ny, med Daniel Craig. Handler om jøder i Polen som gjemte seg i skogen i flere år og overlevde - basert på sann historie. :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.